Met de baby vliegen...

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door lemis, 29 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lemis

lemis Actief lid

12 mrt 2013
    122
    0
    16
    Amsterdam
    Dag mamas

Iemand ervaring met het meenemen van knijpfruit/groente in de koffer? Dus niet in de handbagage.
    Grotere kans op een knoeiboel in de koffer in tegenstelling tot glazen potjes :(
    Ivm met gewicht dacht ik dat dan makkelijker zou zijn...

De baby zal in de bassinet gaan nu zat ik te denken dat zo een bassinet geen kap heeft voor het slapen en mn baby slaapt alleen als het donker is. Hmm xl hydrofiel eroverheen doen? Iemand tips? Alle andere tips voor reizen met een baby in het vliegtuig zijn welkom ;)

2. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Wij zijn naar Curaçao geweest met onze toen net dreumes van 15 maanden.
    Niet helemaal baby baby meer, maar misschien wel wat tips waar je iets aan hebt :)

- iets laten drinken tijdens het opstijgen en vooral landen
    - ver van tevoren vragen de melk etc klaar te maken; dit duurt lang!!!
    - mbt slapen... Geen tips. Was de heenweg een nachtmerrie en de terugweg helemaal niks aan de hand en heeft hij bijna de hele vlucht geslapen ;)
    - knijpfruit/groente in een ziplock zak doen en dan in je koffer. Eventueel daar nog een normale zak omheen. Mocht het stuk gaan heb je een bende, maar een bende die meevalt.

Mijn ervaring is dat het vaak wel los loopt. Eventueel kan je de baby op je borst in slaap laten vallen met hydrofiel erover en dan in het "bedje" leggen?

3. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.177
    4.488
    113
    Ja ik heb weleens van die knijpzakjes groente meegenomen, in ruim bagage, ik had het voor de zekerheid in een tas gedaan en goed dichte gemaakt, mochten ze dan knappen (door het drukverschil), dan zou mijn kleding nog schoon zijn. Maar het was goed gegaan, wel in een harde koffer, dus die kunnen wel tegen een stootje.
    Zo'n xl hydrofiel is idd slim, of een ledikant/wieg lakentje/dekentje. Verdere tips (had ik ook bij iemand anders gegeven) schoon shirt voor jezelf en partner voor in t vliegtuig, voor als je kleintje spuugt (zo vies zo'n zuur ruikend shirt) en je kunt eventueel wat neusspray en een paracetamol geven voor vertrek tegen eventueel oorpijn bij stijgen/landen, ook een speentje of iets laten drinken kan helpen.
    Verder, zelf zo relaxed mogelijk zijn, dan is je kindje dat ook en de stewardessen zijn meestal erg hulpvaardig omdat ze er niet op zitten te wachten dat kleine kindjes de hele vlucht huilen, dus ze komen vlug warm water brengen voor een flesje of klappen alvast de verschoningsplank op de wc voor je uit (is mijn ervaring)!
    Fijne vakantie.

4. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Weet niet waar je heen gaat, maar op bestemming zijn vaak,ook potjes verkrijgbaar

5. NECAnGeL1

NECAnGeL1 Actief lid

Hebben wij ook een keer gegokt maar dat was toch net iets anders. Dus de kleine meid had er niet zo'n zin in.

6. priincess

priincess Bekend lid

20 feb 2013
    666
    0
    16
    Fultime m0mmy!! ♡
    Duitsland
    Wij gaan ook vliegen 19/20 mei 22u avond vliegen 2/3 u in,de Nacht landen ( Turkije) eerste keer (met zoontje) hij is 2 jaar en ben echt benieuwd, hij schreeuw al zoiezo vaak hij slaapt niet makkelijk ( op schoot Stoel etc) hij moet persee in zijn eige bedje slapen..
    Ben echt bang dat hij ongerust word tijdens vliegen :( en dat hij mensen lastig gaat vallen met schreeuwen enzo. Hij praat nog niet zo goed vandaar schreeuwt hij..

Hebben jullie ook Tips voormy?

7. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Draagdoek, evt spelketjes filmpjes op telefoon of tablet

8. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.838
    1.347
    113
    Wij hebben alle keren knijpfruit meegenomen, inderdaad in een plastic tasje voor het geval dat ze openspringen. Maar is nog nooit gebeurd, inmiddels 8x gevlogen, waarvan 2 lange vluchten van 12 uur. Ook namen we haar medische voeding mee, wat in flesjes van 200 ml zit, en dat is ook goed gegaan.
    Verder nam ik ook een dekentje mee (al krijg je die vaak ook wel) en extra kleren, zowel voor de baby als onszelf.
    Melk opwarmen duurde erg lang, maar misschien dat het scheelt als je poedermelk hebt en alleen warm water nodig hebt.

Fijne vakantie alvast!

Deel Deze Pagina