Een van mijn beste vriendinnen gaat eind november naar Australië voor een halfjaar. Nu heeft ze mij al meerdere keren gevraagd om het halve jaar mee te gaan maar dat vind ik teveel. Alleen 2 weken zie ik wel zitten.. het is een grote droom om er ooit heen te gaan. En zo kan ik bij haar zijn en zij slaapt steeds bij familie. Maar omdat ze dus op doorreis is heb ik geen idee in welke periode ze bij welk vliegveld is. Dit gaan we binnenkort bespreken. Nu vroeg ik mij af. Hoe moet ik die tickets boeken. Nu of pas vlak voor vertrek? En zijn er bepaalde dagen goedkoper om te vliegen? Is het goedkoper om 2 of 3 weken te gaan of maakt de duur tussen het vliegen niet uit? En welke vliegmaatschappij raden jullie aan? Iemand ooit deze reis gemaakt? Ik ben als de dood voor vliegen, dus ik denk dat ik een angst cursus ga volgen voor ik ga.. dan ben ik hopelijk kalmer...
2 weken is wel erg kort voor zo'n lange reis. Zou dan minimaal 3 weken gaan! Verder heb ik geen antwoord op je vragen...
twee weken naar Australië is veel te kort. Zonde van je tijd en geld. Dan zou ik zeker minimaal 4 weken gaan. ten eerste zijn de tickets heel erg duur. Je hebt sowieso een stop over in bv Hong Kong, waar je met een beetje pech zelfs 9 uur moet wachten (zoals ons) op een aansluitende vlucht. Naar Hong Kong is het 12 uur vliegen, dan nog eens een hele rit naar Australie. Van Hong Kong naar Perth bv is al ruim 9 uur vliegen. En dat in combi met het tijdsverschil en een flinke jetlag ben je dagen verder voor je helemaal weer in het goede ritme zit. Ik zou dus voor 4 weken gaan
2 weken.. veel te weinig! Je bent al ongeveer 24 tot 30 uur aan t reizen. Tickets zijn erg duur, dus zonde om er niet helemaal voor te gaan. 4 weken is echt minimaal, anders krijg je denk spijt. Ticket prijzen moet je zelf uitzoeken.. dat is afhankelijk van aanbieding ed. Overigens zou ik op een ander ip adres alles uit zoeken dan waar je de tickets op boekt. Dat scheelt namelijk ECHT in prijs. Dankzij de cookies is al bekend dat jij naar Australië wilt, tickets worden dan duurder
4 weken is echt teveel. 3 is nog te overwegen. En ik hoef ook niet heel Australië te zien natuurlijk tuurlijk is 4 leuker. Maar 2 weken van huis weg gaat mij al niet in de koude kleren zitten, laat staan 4... nee dat gaat m niet worden Ook tips betreft welke dag vliegen en maatschappij enzo?
Klopt. Dat doe ik normaal idd ook met vakanties. Is een last minute soms goedkoper of maakt dat niks?
Wij zijn een paar geleden in australie geweest. Ik heb ook vliegangst en zag heeeeel erg tegen de reis op. Qua prijs en reisdagen weet ik niet. Wij boekten een half jaar van tevoren bij Kilroy en betaalden 895 euro per retour incl brandstof enzo. Dit was heel goedkoop. We vlogen met China Airlines (Taiwanese tak) en hadden een tussentop in Tapei van 16 uur, dat was niet zo leuk maar je vermaakt je wel in de stad. De vliegmaatschappij was meer dan prima, veel nieuwe films (en spelletjes en taalcursussen) op eigen schermpjes en goed eten. de vluchten zijn lang maar wel comfortabeler dan korte vluchten. Persoonlijk vlieg ik liever 15 uur dan 4 uur. Je kunt bij de ha oxazepam vragen oid, voor tijdens het vliegen. Neem ook een Engelstalige medicijnverklaring mee en geef het aan bij de douane, dan doen ze nergens moeilijk over. twee weken is veel te kort, alleen aan het reizen ben je al 4-6 dagen kwijt. waarom geen half jaar nu je nog geen kinderen hebt? (bedoel ik niet lomp, hopelijk vat je het niet verkeerd op) wij waren er 3 maanden en hebben de hele oostkust gedaan maar bijv Ayers rock al niet gezien. In ieder geval, de mensen in australie zijn heel behulpzaam en vriendelijk en het land is fantastisch. Ik ben jaloers
Je klinkt een beetje alsof je het niet echt ziet zitten.. denk daar wel goed overna. Wij zijn een maand in nieuw zeeland geweest, deze reis heeft ons zeker 10.000 euro gekost. En dat kwam niet door hotels, we hadden de tent mee. Maar alles is best duur, natuurlijk kan het zeker goedkoper. Maar het is echt zo zonde om zo'n duur ticket te kopen, als het geen droom vakantie wordt. Dan zijn er dichterbij huis veel betere locaties voor vakantie
wow dat is wel heel duur! wij waren voor alles, tickets, huurauto, verblijf, tripjes, eten én de huurauto in de prak rijden (Ja echt) 7500 euro kwijt voor 3 maanden 2 personen. Ben het verder wel met je eens!
Klopt, we hebben best ruig gedaan... . Maar bedoelde vooral te zeggen dat het altijd veel geld kost, zo'n reis. Wij hebben wel wat dingen gedaan die het duur maakte, geen seconde spijt!
Haha omdat ik geen 4 weken van huis weg wil zie ik het niet zitten? Gelukkig weet ik zelf beter Ik hoef niet een heel groot deel van Australië te zien. Ik wil gewoon een keer in het land zijn geweest en dingen hebben ondernomen. We slapen bij familie van haar, welke flink verspreid zitten door het land. Dus daardoor weinig kosten. En stel dat ik er de komende weken achter kom dar het mij 10000 euro kost ga ik niet, puur omdat we dat niet hebben. Reizen die ik nu vind duren 24 a 32 uur, dus hooguit 2 dagen per reis. Dan heb ik nog anderhalve week of 2 en halve week. Ik ben niet opzoek naar antwoorden hoelang ik eigenlijk zou moeten gaan, ik vind 2 a 3 echt genoeg. En waarom niet een halfjaar? Omdat ik een man heb? En 3 honden? En die niet even zo maanden alleen laat. En we hebben nog geen kinderen, omdat dat niet lukt, daar werken we aan. Ik hoop dat er verder nog mensen zijn met eventueel antwoord op mijn vragen. Advies dat ik toxh echt langer moet gaan is lief bedoelt, maar onnodig.
Informeer eens bij tunafish.nl! Zij kunnen je goed op weg helpen, je advies geven, vrij voordelig tickets boeken enz. Je kunt vooraf je wensen aangeven en dan proberen ze daar een zo goed mogelijke deal bij te zoeken. Ze weten ook precies wat je aan moet vragen en hoe je dat kunt doen (visum). Voor Australie raad ik ook op zijn minst 3 weken aan, maar er zijn genoeg mensen die 2 weken gaan. Wij betaalden zo'n vijf jaar geleden ongeveer 850 euro pp per retourticket (Amsterdam-Brisbane), bij Tunafish. Als we eerder waren geweest met boeken had het goedkoper gekund. Het kan de moeite waard zijn om vanuit Duitsland te vliegen, mits dat voor jou te doen is. Wat fijn dat je daar bij familie van je vriendin kunt slapen zeg, dat scheelt zoooooveel in de kosten! En het is nog supergezellig ook Houdt er wel rekening mee dat het leven daar erg duur is, ook uitstapjes enzo. Een snorkeltrip naar het Great Barrier Reef (een must!!!) kost al gauw 120 AUD, ongeveer 75 euro. Mocht je naar het noordoosten gaan, dan heb ik nog wel wat tips qua gratis bezienswaardigheden (ik heb hier een jaar gewoond). Wij hebben 5 jaar geleden trouwens ook gevlogen met China Airlines, met een tussenstop in Taipei. Vluchten waren prima, verzorging idem. We hebben ons prima vermaakt in Taipei. Je mag zo het vliegveld verlaten, erg handig. Bij de infobalie op het vliegveld (in een van de terminals) kon je je aanmelden voor een gratis city tour. Op de heenreis zijn we op eigen houtje de stad gaan verkennen (Taipei 101 is een aanrader!), op de terugreis zijn we met zo'n tour mee geweest en hebben we oa een tempel, een museum en een handwerkstraatje bezichtigd. Zelf heb ik jaren geleden nog met Japan Airlines gevlogen (die is nu failliet volgens mij), dat was ook prima. Succes met boeken en veel plezier met de voorpret! Je gaat echt verliefd worden op het land
Bij lange intercontinentale vluchten is vroeg boeken goedkoper dan lastminute. Een half jaar van tevoren boeken is dan heel normaal. En welke dag goedkoper is moet je gewoon proberen. Kruip een paar avonden achter de laptop en probeer allerlei vertrekdata op ticketzoekmachines. En verschillende vliegvelden! Vliegen vanaf Düsseldorf richtijg Azië is vaak goedkoper. Na een beetje puzzelen zie vanzelf welke dag het goedkoopst is. Misschien staan er tips voor ticketaanbiedingen op reisforums zoals Around the Globe.
Thanks meiden! Nuttige informatie! Ik ga straks eens even kijken idd. Kijken hoe het werkt. OIk betreft een visum. Niet onbelangrijk haha . Welke richting we zijn weet ik nu nog niet, ik heb geen idee waar haar familie woont, ik heb vanmiddag ook in een opwelling aangegeven ye gaan nadenken of ik mee ga. Het hangt er ook vanaf hoe onze 2e icsi poging bijv gaat. Daar valt of staat alles mee. Uitstapjes is idd vaak duurder, en dat geeft niks. We gaan per stad gewoon bekijken wat we gaan doen. Eerst over 2 weken maar eens bespreken welke steden ze gaat bezoeken ivm familie en waar we dan kunnen kijken. Thanks! Echt super!
Ohhh, ik ben echt jaloers! Het is zo'n geweldig land . Wat ik je aanraad is inderdaad vroeg te boeken, dat is in dit soort gevallen goedkoper. En ga er inderdaad een beetje voor zitten qua opties. Een beetje schuiven met data kan best wat voordeel opleveren. Er is niet een vaste formule voor, dat bepaalde data of dagen goedkoper zijn ofzo. Je gaat ongeveer 2-3 weken, met vertrek in bijvoorbeeld februari, gewoon gaan proberen (of laten proberen door een reisbureau ofzo ) 1-15 feb, 1-16 feb, 1-17 feb, 2-17 feb etc. Wellicht even wat werk, maar het kan echt lonen. Ook inderdaad bijvoorbeeld vliegen vanuit Duitsland of België als dit vanuit je woonplaats handig is natuurlijk. Verder is het misschien een optie/ idee om bijv naar 1 luchthaven te vliegen en vanaf een andere weer terug te vliegen, dan doe je het tussenstuk dus met de bus/ trein/ auto ofzo. Maar dat kun je pas overwegen als je wat meer weet qua locaties etc. Verder gewoon GAAN! En mocht je meer tips willen etc qua bezienswaardigheden, uitjes etc, je mag altijd pb-en.
Zoals het nu lijkt wordt het half januari ergens heen. En eind januari samen terug. Ze komt even terug naar nl. Ze is dan als ik kom aan de westkust. En gaan dan samen naar Melbourne naar haar familie om daar de laatste week te slapen. Alleen een enkeltje naar de west kust is net zo duur als een retourtje adelaide haha. Dus daar moet ik nog even goed naar kijken. Morgen ga ik even vragen bij een reisbureau. Zij kunnen vast makkelijker zoeken. En dan thuis nog meer onderzoeken. 13 oktober ga ik weer naar haar toe en weet ze al meer over haar planning. En dan ga ik ook mn visum aanvragen. Het wordt 2 weken of 2.5. Heerlijk!
Ohja. En Duitsland is een optie. België is al wel een stukje verder. Dus dat moeten we even bekijken. Maar als dat flink scheelt ben ik wel bereid een stuk te rijden Ben jij daar langere tijd geweest?
Super leuk, gewoon gààn! Maar probeer het dan tot drie weken op te rekken want ik weet uit ervaring (heb regelmatig NL-Aus gevlogen en zit nu nog vaker in Aus) dat je verrot aankomt na zo'n lange reis. Dus met de jetlag erbij ben je zeker de eerste 3-4 dagen kwijt met een beetje acclamatiseren. Je ticket even kijken op skyscanner of cheaptickets en vergeet vooral niet de websites van de maatschappijen zelf, soms is dat nog het goedkoopste. - boek op een dinsdag nadat je al je cookies gewist hebt, scheelt echt om de beste prijs te krijgen. - eind november tot globaal half jamuari is hoog seizoen in Aus, dan hebben de kinderen hun lange zomer vakantie zoals wij die kennen en natuurljk ook nog de Feestdagen. Moet wel zeggen ALS het je lukt om Oud/Nieuw in Sydney te vieren dat een belevenis is om NOOIT meer te vergeten! 🎉💥🎉 Maar goed, de tickets en veel andere dingen zullen dus duurder zijn. - Persoonlijk ben ik qua comfort en service een grote fan van Singapore Airlines. Dus mijn eerste keus zou zijn de route AMS-Singapore en dan Singapore-stad in Aus. Changi airport is een GEWELDIG vliegveld waar het geen straf is om wat uren rond te hangen voor de overstap. Je kan er ook schoon douchen en voor enkele uurtjes een schone hotel kamer huren als je zou willen. Als je energie hebt kan je ook op het vliegveld een city tour boeken, dan zie je in enkele uren ook nog wat van deze mooie stad. 😊 - Tweede keus zou zijn via Hong Kong naar Aus te vliegen met Cathay. Ook een super goede maatschappij en fijn vliegveld maar net iets minder dan Singapore Airlines. - Je kunt ook Ams-Dubai overwegen met Emirates en dan van daaruit verder vliegen maar ik persoonlijk vind het irritant om na zes uurtjes al te moeten overstappen, ik ben liever al wat verder 'op weg'. 😅 - Absoluut zsm boeken, prijzen op dit soort vluchten worden juist duurrder naarmate je korter voor vertrek boekt. - Binnenlandse vluchten (de afstanden daar zijn enorm!) kan je makkelijk en goedkoop boeken op de website van Jetstar. Vaak gedaan en is altijd goed gegaan. Mocht je nog vragen hebben roep je maar of stuur pb, heel veel voorpret alvast! 😎
Ik ben net maar een reisbureau binnen gestapt. En zij kan het denk ik makkelijk regelen. Ivm twee vliegvelden voor vertrek. Eerst over een week overleggen hoe en wat en kijken wat het kostenplaatje wordt. Dan ga ik gelijk boeken als ik data weet. Nikki dankje! Ik ga je zeker een pb sturen! Toffe tips! Het gaan wss 4 weken worden. Vertrek begin januari. Alleen oud en nieuw ga ik niet doen, ik heb ook nog een man thuis haha. Al lijkt het mij geweldig!!
Oh wat gaaf! Jaloers!! Als jullie de westkust willen doen is het wellicht handig om een vlucht naar Melbourne te nemen en terug eventueel vanuit Cairns. Dat gedeelte is goed te doen in 4 weken tijd. Zelf ben ik gevlogen met cathay pacific, met tussenstop in Hongkong. Vlucht zelf geboekt, na wat speurwerk op internet. Dacht bij cheaptickets. Maar dat weet ik niet meer zeker. Is alweer 10 jaar geleden.