Hoi allemaal, We zijn voor volgend jaar Augustus op zoek naar een leuke camping in noord- Italië of zuid- Frankrijk. We hebben dan 3 kids van 7, 4 en 21 maanden. Camping Bella italia zijn we al geweest aan het garda-meer. Ook vinden wij het heerlijk om op stap te gaan als in: de natuur in en oude middeleeuwse dorpjes bezoeken, kastelen, grotten...etc. kortom cultuur snuiven. Maar van de camping verwachten we iig voor de kids animatie en oja mijn man wil geen badmuts dragen maar wel veel glijbanen. We gaan er dit weekend voor zitten, maar mss hebben jullie nog tips.
Yelloh Village Aloha. Geen badmuts, maar ook geen shorts. Fijne relatief kleine camping, goed overzichtelijk. Veel animatie. Aan het strand.
Camping isolino lago maggiore. Wel badmuts, maar erg leuke camping voor Kids en goed te doen qua afstand.
Vond je bella italia leuk? Camping piani di Clodia is een beetje zelfde idee qua animatie, zwembaden enz. Wij zijn nu 13 jaar naar Bella Italia geweest en man wil echt niet meer. Helemaal niet meer naar het Gardameer omdat hij alles in de omgeving kan dromen en ik mis het gigantisch. Voelde elk jaar weer als thuiskomen. Zelf de vrouw van de kinderkleding winkel in Peschiera mist me want die stuurt via social media al 2 jaar op rij berichtjes wanneer we nou weer komen?!
Altominicio family park schijnt ook leuk te zijn! Blijf het gardameer ook gewoon prachtig vinden! Dus blijf het tippen! Zit zoveel wat daar te ontdekken valt!
wij zijn 3 jaar achter elkaar naar bella geweest en voelt iedere keer weer als thuiskomen.. moet wel zeggen dat we inmiddels op veel andere campings geweest zijn en dat bella daar echt niet aan kan tippen hoor! maar ligging van bella is fantastisch! Wij gaan in de meivakantie, nostalgisch doen! Gevoel van thuiskomen weer opdoen!
Dank jullie voor de reacties. Bij de campings die ik nog niet ken ga ik met manlief even naar kijken. Bella italia was heel leuk...alleen houden wij er niet van om 2 keer naar dezelfde te gaan er zijn nog zoveel campings om te ontdekken
Ik vind altimincio meer een bungalowpark dan camping. Weet niet, miste het camping gevoel daar. Iedereen liep zwaar in de make up en hoge hakken bij de avond animatie. Wij twijfelen voor volgend jaar tussen piani di clodia of bella italia.Bella italia krijgt wel echt heel slechte recensies. Hier ook echt gardameer fan hoewel ik het dit jaar wel een soort lloret de mar vond met de enorme groepen jongeren. Mei vakantie gaan we naar pra delle tori, keer ander stukje italie. Spiaggio d’oro schijnt ook erg leuk te zijn heb ik van horen zeggen
Wij vonden piantelle een hele fijne camping. Maar als je Bella Italia leuk vindt weet ik niet of je dit iets zult vinden. Bella Italia zou voor mij de grootste campinghorror zijn zeg maar
Is daar leuke animatie? Wij hoeven ook niet zo nodig dat massale maar merk wel dat de jongste graag mee doet met sport en spel en de oudste niet meer de leeftijd heeft makkelijk contact te maken dus als er een “ verzamelplek” is waar ze elkaar ontmoeten zoals de animatie is dat fijn
Het is al wel lang geleden dat wij er waren hoor. De jongste was toen 5 maanden Maar M. deed aan de kinderdisco mee en ik weet dat er toen nog avondprogramma's en chill bijeenkomsten waren voor de tieners. Maar wij zijn daar nooit geweest omdat ze toen pas 5 was. Ze deden destijds ook veel spellen (vooral in en rond het water) voor allerlei leeftijden. M. vond toen de kids club geweldig, was in een overdekte ruimte naast het zwembad, maar dat is dus al wel weer 8 jaar geleden
Wij vonden Bella Italia altijd wel erg leuk. Voornamelijk vanwege de ligging. MAAR! wij zijn er alleen in het laagseizoen geweest (mei en/of september). En ook dan waren er al dingen waar ik de kriebels van kreeg (Efteling-achtige rijen bij de check-in en de bakker 's morgens bijvoorbeeld). Ik krijg het spontaan benauwd van de gedachte hoe het er in het hoogseizoen aan toegaat...
Dat zal vast schelen, maar zo in het hoogseizoen is het echt horror voor ons. Maar goed, wij zijn ook meer types voor de scandinavische natuurcampings.
Ik zou er ook niet meer heengaan. En inmiddels zijn we sowieso alleen nog maar welkom op natuurcampings. Dus hebben we gisteren uit ellende maar een camper gekocht...
Leuk, een camper! Dat zou het enige zijn dat ik na de vouwwagen zou overwegen. Zo'n sleurhut moet ik niet, maar een camper is wel tof!
Mijn vriend heeft me eindelijk omgepraat. We hadden een jaar of 20 geleden een oude VW camper gekocht die letterlijk op de eerste rit de geest gaf. Daardoor had ik er echt geen zin meer in. Maar nu hebben we een 'grote mensen camper' aangeschaft die we volgende week gaan ophalen. Bekijk bijlage 698673
als je in de meivakantie naar pra delle torri gaat zou ik naar piani di clodia gaan.. Wij gaan in de meivakantie terug naar Bella vanwege de ligging en het nostalgische gevoel, maar wij zijn drie jaar achter elkaar naar bella geweest en het jaar erop naar pra delle torri gegaan, en dat was toch veeeel mooier/netter etc dan bella hoor.. vergelijken daarbij is Bella echt vergane glorie.. piani di clodia schijnt wel mooier te zijn hoor ik van veel mensen.. Overigens de drukte bij bella heb ik nooit ervaren.. maar wij zijn uitslapers en als we rond 11 a 12uur een keer broodjes gingen halen was er geen rij meer hoor!
Haha hier hetzelfde. Piantelle vonden wij super en willen we graag weer heen, maar bella Italia ga ik nog niet heen als ik geld toe krijg..
Ben vroeger een aantal keer op Bella Italia geweest. Ik zou er nu niet meer zo snel heen gaan. Ik hoor goede verhalen over Piani Di Clodia en La quercia.