Denemarken begint een serieuze optie te worden voor de zomer 2018. Wie heeft een tip voor een leuk vakantiepark oid? We gaan met twee kinderen van dan 6 en ruim 3,5 jaar. We willen graag aan de kust en wel een beetje zuidelijk, dus dan zit je in Jutland geloof ik? Qua faciliteiten veel speelmogelijkheden voor de kinderen zowel binnen als buiten en een leuk binnenzwembad, uitstapjes in de omgeving leuk voor de kinderen. Qua accommodatie iets bungalow achtigs.
Wil je per se een vakantiepark? Dan is Ribe Byferie wel een aanrader. Zelf zit ik liever iets luxer en kleinschaliger, daarom boeken we altijd graag een particulier vakantiehuis. Dit kan ook via een bekende organisatie zoals Dansk. Daar heb ik goede ervaringen mee. Je zou eens op hun website kunnen kijken. Ze bieden veel luxe (maar ook minder luxe) huizen aan. Dit jaar hadden wij (in de meivakantie) een huis in een natuurpark met een eigen binnenzwembad, jacuzzi, sauna en in de grote (prive)tuin een uitgebreid speeltoestel voor de kinderen. 's Morgens en 's avonds liepen er zelfs herten in de tuin. Echt fantastisch. In de meivakantie was het niet zo duur, maar ik geloof dat je in de zomervakantie wel meer dan 1000 euro betaalt voor zo'n vakantiehuis. Maargoed, op de website van Dansk staan ook vele andere mogelijkheden. Je zou ze ook kunnen bellen om advies te vragen. De service van Dansk is erg goed. (Nee, ik heb geen aandelen. )
Beetje luxe is leuk, maar de prijs moet ook leuk blijven Gewoon een gezellig park met zwembad en speeltuin is prima. We hoeven dat niet allemaal prive... In NL betaal je ook gauw 1000-1500 voor een week in een beetje bungalow, maar eigenlijk vinden we dat best duur. Omdat de kinderen nog klein zijn kiezen we toch wel voor een beetje gemak, vandaar tot nu toe wel steeds een bungalow/lodge oid geboekt. Maar eventueel willen we ook wel iets langer dan een week dus dan kost het ook al ietsje meer. Maar die Ribe byferie zal ik eens naar kijken en evt Dansk. Bedankt voor de tip!
Hier geen specifiek park omdat wij een vakantiehuisje hadden.. maar wel een aantal tips. Denemarken is mooi maar wel echt enorm duur. Ik had het onderschat... zelfs met zelf koken is het nog duur.. hou daar dus wel rekening mee in je budget. Ik zou voor de kindjes zorgen dat je een beetje in de buurt zit van legoland etc. Hou er ook serieus rekening mee dat je geen geweldig weer hebt / strandweer is zeker geen garantie. De Denen zijn heel aardig en de keuken is goed! Ook vond ik de simpele speeltuintjes voor kinderen erg leuk die hadden vaak een thema met hele creatieve speeltoestellen. Wij hebben vooral veel gewandeld maar hadden ook geen kinderen bij. Voor volwassenen / grote kinderen vonden wij het wel een saai land maar wij zaten op een ander eiland.
@Serafijntje Heb even rondgekeken op de site van Dansk, wauw wat een enorm aambod en zeer geschikte prijzen zeg. Er zitten ook eigenlijk nauwelijks echte vakantieparken daar volgens mij, maar het lijken wel hele gebieden te zijn met allemaal vakantiehuizen. Ik zag iets bij Arbag strand (ofzo, beetje wennen nog aan het Deens ) daar stomd in de beschrijving wel iets bij over een groot zwembad, zit dat daar dan in de buurt ofzo? En welke plaats in Zuidwest Jutland aan de kust is een aanrader?
De vakantieparken in Denemarken zijn over het algemeen juist duurder dan de luxe huisjes. Ook vaak kleine huisjes op de parken.
Daar ben ik inmiddels achter inderdaad! Een vakantiepark valt dus af. Maar heb al royale vakantiehuizen gezien voor een derde van de prijs die we twee jaar terug op texel betaalden dus dan blijft er wel wat budget over Nu nog zoeken naar de leukste omgeving/plaats met activiteiten in de buurt (zwembad, speeltuinen, andere uitstapjes).
Legoland is mooi (wel duur, je kunt vaak kortingskaartjes krijgen via de legogids of marktplaats. Geloof normaal 42 euro per persoon oid), wel de moeite waard. Kinderen vonden het leuker dan de Efteling. Kattegatcenter is ook een heel mooi aquarium. Ben een keer of 10 in Denemarken geweest, maar 1 keer met kinderen. Wij zaten vorig jaar in Blavand en dat vond ik het minste. In de buurt van Odense (leuk stadje) vond ik het zelf altijd erg mooi.
Arbag ken ik niet, maar Zuidwest Jutland is leuk. Wij zaten in de meivakantie vlakbij Oksbøl. Deze plaats heeft ook een zwembad, maar daar zijn wij niet heen geweest dus daar kan ik je niet over vertellen. Ik heb niet echt een specifieke plaats die ik kan aanraden. Ik zou wel voor een plaatsje op het vasteland kiezen en niet voor een eiland, omdat je dan wat meer "vast" zit. Ik raad je aan om een plaats te kiezen van waaruit je gemakkelijk (met de auto) wat faciliteiten en bezienswaardigheden in de buurt kunt bezoeken, zoals de 'hoofdstad van West-Jutland', Esbjerg, met diverse leuke musea, de gigantische witte sculpturen mensen aan de zee 'Mennesket ved Havet', winkels, restaurantjes etc. De Vikingstad Ribe is ook leuk om te bezoeken. Daar zijn we ook naar het openluchtmuseum (Viking Centrum) geweest, leuk voor de kinderen. Maar ook het stadje zelf is leuk. Je kunt je daar wel een dag vermaken. Ook Odense is leuk om te bezoeken. Verder zou je een (schier)eiland kunnen bezoeken, zoals schiereiland Rømø (met een lange brug verbonden aan het vasteland; je mag hier met de auto het strand op) en het eiland Fanø (met pittoreske dorpskern, oude huizen met stro bedekte daken, mooie natuur met prachtige zandstranden). In Nationalpark Vadehavet kun je prachtige wandelingen maken, maar bijv. ook op zeehondensafari of krabben zoeken op het wad. Als je van dieren(tuinen) houdt is Leeuwenpark Givskud een bezoekje waard (wij zijn daar zelf niet geweest). En voor de kinderen is 1 of 2 dagen naar legoland natuurlijk een "must". Als je via Dansk een vakantiehuis huurt, kun je bij de boeking goedkope kaarten voor Legoland bestellen. In de meivakantie hadden ze een actie "2 voor de prijs van 1", waar wij dankbaar gebruik van hebben gemaakt. Hopelijk heb je wat aan deze tips.
Wij zijn een paar jaar terug in Ribe Byferie geweest. De huisjes staan heel dicht opelkaar en je hebt kleine betegelde tuintjes met hoge schuttingen.... Ik kreeg er niet echt een vakantiegevoel van. Terwijl er zoveel natuur en ruimte is daar, zit je dan hutjemutje. Wij hebben ook goede ervaringen met Dansk. Ik vind die Deense vakantiehuisjes wel vaak erg afgelegen liggen. We zijn weleens met vrienden in zo'n enorm huis met jacuzzi geweest, dat was echt heel leuk. Maar mijn kinderen willen toch echt graag met andere kinderen spelen en dat is als je alleen met je eigen gezin zo afgelegen gaat zitten toch moeilijk. Daarom zijn we afgelopen jaar gegaan voor huisjes op campings (hutten/hytter) en eigenlijk is dat best goed bevallen. Gewoon via booking.com wat gezocht op 3 verschillende plekken zodat we een beetje een rondreisje hadden. Voor de kinderen was dit wel echt heel leuk. Verder eens met vorige posts dat ik het echt heel erg duur (geworden) vond in de supermarkten en in Legoland. Ik hoef er voorlopig niet meer heen, ik vind dat niet echt gezellig vakantie vieren als je zo erg op je geld moet letten.
Maar eigenlijk is het overal wel aardig aan de prijs. Wij zaten in mei in Denemarken en ik had het duurder verwacht, daarentegen zaten we in de zomer in Kroatie en dat vond ik dus echt heel erg tegenvallen qua prijzen. Betaalde je ook zo 3 euro voor een drankje, terwijl dat goedkoop zou moeten zijn.
Wij zijn afgelopen zomer met onze zoon van toen bijna 1 in Denemarken geweest, de plaats Blavand. Was een super vakantie. Heel gezellig plaatje, strand dichtbij, leuk zwembad en genoeg te doen (speeltuintjes). Zijn naar de dierentuin en Legoland geweest. Zeker een aanrader. Huisje was via Dansk/Dancenter.
Wij zijn afgelopen mei naar Denemarken geweest. Huisje gehuurd via Dansk, in Bork Havn. Een klein, gezellig vissersplaatsje. Wij zaten op een klein vakantiepark met leuke speeltuinen. Wij zijn 2 dagen naar Legoland geweest, naar Givskud Zoo, Ribe VikingeCenter en veel gewandeld in de bossen en op de stranden. We hebben een leuke vakantie gehad, maar ik zou er niet snel weer heen gaan. Ik vond het best een saai land... en duur idd!!