Ik vroeg me af of er hier ook gezinnen zijn die de aller laatste week van de schoolvakantie nog op vakantie naar het buitenland gaan. Dus Bijv zat of zondag terug komen en direct na het weekend de Kids weer naar school. Wij wonen in engeland en de vakanties lopen hier iets later. Wij gaan tm 29 aug naar een camping in Zuid frankrijk en hoop dat er wat nl kinderen zijn om mee te spelen voor mijn jongens. ik zag net dat het zuiden van nl nog tm 30 aug vakantie heeft. zijn er veel mensen die zo gek zijn om dit te doen?
Wij niet, dat kan mijn zoon met autisme echt niet aan. Maar vroeger toen ik klein was wel hoor, het was altijd druk zat op de campings
'k Denk dat er wel mensen zijn die dit doen (wij deden 't vroeger best vaak) omdat deze week vaak weer wat goedkoper is.
Heb helaas hier altijd alleen maar de keuze tussen de eerste 3 weken of de laatste 3 weken. 2 jaar geleden hadden we laat en gingen we dus de laatste 3 weken van augustus op vakantie. Ja, het scheelde absoluut een hoop geld, maar zeker in onze laatste week was de camping echt uitgestorven qua Nederlanders. Er was geen animatie meer, het werd al vroeg donker. Wel veel (zeer luidruchtige) Hongaren en Polen aanwezig. Het is ons niet bevallen! We hebben de jaren daarna dus altijd voor de eerste 3 weken gekozen. Over 2016 heb ik niet de "eerste" keus, maar wij hebben in 2016 vroeg dus zelfs met de laatste 3 weken kom ik dan nog niet zo laat in augustus terecht.
Ik zou het niet doen. Vind het altijd fijn om nog een weekje rustig thuis te zijn. Weer even wat ritme terug brengen.
Wij vertrekken ook pas volgende week op vakantie. Komen op zondagvoormiddag terug en op maandag gaan de dames opnieuw naar (kleuter)school... We gaan niet op camping, kan me wel voorstellen dat het dan al een pak minder druk is. Belgie heeft trouwens t/m 31 augustus vakantie, dus mss zijn er nog een paar verdwaalde Vlamingen om mee te spelen
Je hebt dan alleen de nl uit het zuiden he. De rest is alweer twee en een week op school. Mijn ervaring ja goedkoper, maar er is bijna geen nl meer weg. Hier in het zuiden is het vaak normaal om de laatste week thuis te zijn dan zijn er altijd kinder vakantie weken om het einde van de vakantie te vieren. Veel mensen blijven dus thuis hiervoor. Bijna ons hele dorp gaat ernaartoe...vorig jaar 450 kinderen uit het dorp! Dus ik denk dat je weing nl zult vinden op vakantie.
bedankt voor jullie reacties Het is een vrij grote camping dus hopelijk is er nog genoeg te doen, als het goed is is de animatie ook nog aanwezig. 2 jaar geleden op een hele kleine camping in de dordogne geweest en toen waren er nog stuk of 10 plekken bezet waarvan 3 met nederanders en die hadden allemaal jongere kindjes die nog niet naar school gingen. Ik ben benieuwd!
Waarom ben je gek als je de laatste week van de vakantie nog weg gaat? Wij gaan in ieder geval nog wel de laatste week weg. Vind het helemaal niet erg als er weinig Nederlanders zijn. De kinderen vermaken zich ook wel met kinderen die andere talen spreken.
Wij gaan expres de laatste week ivm financiën, scheelt de helft van de prijs. kinderen moeten hier de donderdag na thuiskomst ook weer naar school maar vind het wel fijn dat we nog 4 dagen hebben na thuiskomst om weer in normaal ritme te komen oh en een aantal nederlandse mensen vind ik juist altijd wel gezellig, zit al het hele jaar tussen de engelsen
vorig jaar rolden wij zondagssmorgens om vier uur het vliegtuig uit...volgende morgen moestten ze weer naar school. Nergens last van gehad. dit jaar komen we as dinsdag thuis en morgen ze maandag de 24 ste weer. Ook goed. wij gaan altijd de laatste twee weken pas weg. wij balen al voor volgend jaar. Vallen onder midden dus volgend jaar ALS eerste vakantie