Binnenkort ga ik met mijn jongste dochter (12) naar Rome. Ze wil heel graag een rondleiding door Colosseum en Forum Romanum. Iemand ervaringen met rondleidingen? Mag ook in het Engels!
Ik zou een fietstocht met baja bikes aanraden. Zie je in een paar uur alle high lights van de stad met korte Nederlandse informatie van de gids. Daarna kan je bepalen waar je terug wilt komen. Kaartjes voor het Colosseum en Forum zijn 2 dagen geldig. Ga heel vroeg in de ochtend of eind van de middag dan is het rustiger.
Ik zou dus echt niet gaan fietsen in Rome. Levensgevaarlijk die Romeinen op de weg pak dan de hop on hop of. Wij hebben rechtstreeks bij het forum en Colosseum geboekt op hun eigen website. Engelse groeps rondleidingen. Was erg leuk. Vaticaan ook rechtstreeks geregeld. Scheelt het meeste geld.
Colosseum underground tour, dan heb je een gids voor Colosseum en Palatijn ook voor plekken waar je anders nooit komt. In de avond extra tof want leeg Colosseum! Fietsen is absoluut wel een aanrader, 3 keer gedaan, de Via Appia tour is superleuk! De gidsen zorgen wel dat het veilig gebeurt, die zijn blij met Nederlanders want itt bijv Amerikanen kunnen wij goed fietsen
Mijn oude conrector en leraar Latijn van middelbare school... echte oudheids freaks die alle bijzondere plekken en de beste tijden kenden, en er geweldig over konden vertellen!