Rome rondleiding

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Mamanama, May 21, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Binnenkort ga ik met mijn jongste dochter (12) naar Rome. Ze wil heel graag een rondleiding door Colosseum en Forum Romanum. Iemand ervaringen met rondleidingen? Mag ook in het Engels!

2. Amberxx

Amberxx VIP lid

Nov 6, 2013
    5,020
    5,232
    113
    Ik zou een fietstocht met baja bikes aanraden. Zie je in een paar uur alle high lights van de stad met korte Nederlandse informatie van de gids. Daarna kan je bepalen waar je terug wilt komen.

Kaartjes voor het Colosseum en Forum zijn 2 dagen geldig. Ga heel vroeg in de ochtend of eind van de middag dan is het rustiger.

3. ClaireDeLune

ClaireDeLune Fanatiek lid

Oct 12, 2021
    1,158
    1,972
    113
    Nederland
    Ik zou dus echt niet gaan fietsen in Rome. Levensgevaarlijk die Romeinen op de weg :roflmao: pak dan de hop on hop of.

Wij hebben rechtstreeks bij het forum en Colosseum geboekt op hun eigen website. Engelse groeps rondleidingen. Was erg leuk. Vaticaan ook rechtstreeks geregeld. Scheelt het meeste geld.

4. Marit80

Marit80 Actief lid

Jul 10, 2006
    220
    7
    18
    Colosseum underground tour, dan heb je een gids voor Colosseum en Palatijn ook voor plekken waar je anders nooit komt. In de avond extra tof want leeg Colosseum!

Fietsen is absoluut wel een aanrader, 3 keer gedaan, de Via Appia tour is superleuk! De gidsen zorgen wel dat het veilig gebeurt, die zijn blij met Nederlanders want itt bijv Amerikanen kunnen wij goed fietsen ;)

Zoe123 and Amberxx like this.
  5. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,805
    4,191
    113
    Wij hebben alles geboekt via Get your gide

6. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Bedankt voor alle tips! Deze laatste hebben we nu zelf geboekt, een Nederlandstalige rondleiding

sidmick likes this.
  7. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,189
    10,784
    113
    Mijn oude conrector en leraar Latijn van middelbare school... echte oudheids freaks die alle bijzondere plekken en de beste tijden kenden, en er geweldig over konden vertellen!

Share This Page