Goedemorgen! Wij gaan over een maandje op vakantie naar kroatie. Nou is dit de eerste keer dat wij daar heen gaan en ben ik heel benieuwd wat we kunnen verwachten is het een mooi land? zijn er dingen waarvan je zegt dit moet je echt gezien hebben? Is het wat eten en uit eten betreft een beetje te doen mbt kosten en smaak? Zou het leuk vinden om wat ervaringen van andere te horen
Ik ben er vorig jaar geweest en vind het echt een aanrader! Waar ga je heen? Ik zat in Bibinje, klein kustplaatsje in de buurt van Zadar. Die laatste plek is zeker de moeite waard om te bezoeken, hele mooie stad en een fantastische sfeer met leuke restaurants en goed eten. Je hebt daar ook het zogenaamde zee orgel, een hele lange trap wat deels onder water is gebouwd en door de holle buizen daaronder krijg je een een heel mooi geluidseffect. Ook het dorpje Nin bezocht, hier staat de kleinste kathedraal ter wereld. Als je in de buurt bent, de Plitvice meren zijn echt schitterend! Enorme watervallen, super helder turquoise water en verschillende wandelroutes, hou alleen wel rekening met de drukte. Qua prijzen zit je daar een beetje hetzelfde als in Nederland, maar dat heeft wellicht te maken met het feit dat wij voornamelijk de toeristische plaatsen hebben bezocht. En ohja, neem waterschoenen mee! Ik verfoei die lelijke dingen, maar je hebt ze echt nodig met de kiezelstranden. Zandstranden vind je daar weinig. Kortom, ik wens je veel plezier en ik ben jaloers!
We zaten vorig jaar in Zadar. Ik vond het eten er goedkoop. Idd waterschoenen meenemen! Het zeeorgel in Zadar vond ik dan weer tegenvallen maar Zadar zelf is wel een mooie plaats om naar toe te gaan.
Wij gaan naar Umag heb inderdaad wel gehoord over de waterschoentjes dus zal die maar alvast eens gaan kopen dan haha. we gaan met de auto dus kunnen we vanuit daar ook nog wel naar plaatsjes toe rijden Bedankt voor de tips!
Pula schijnt heel mooi te zijn Als je geld uit de automaat wil halen dan kies voor de optie conversion without withdrawel. Dan rekent ie het niet om naar euros en dat scheelt je bergen geld. Let daarop want het gaat niet om kleine bedragen als je de verkeerde optie kiest!
Lees even mee, gaan dit jaar ook voor het eerst. Voor de kinderen nemen we sowieso waterschoentjes mee, maar doen jullie dat ook voor jezelf?
Pula, Rovinj Motovun is erg leuk om naartoe te rijden en te bezoeken, Google maar eens. Dagje met de boot naar Venetië Limski kanaal wellicht? Weet niet of er veel te doen is, wij zaten er vlakbij namelijk...
Die boottocht hoe lang ben je dan ongeveer onderweg en wat ik mij daarbij voorstellen? Ben zelf wagenziek en oudste zoontje ook, dus niet alle boottochten zijn dan prettig, maar een dagje Venetië lijkt me wel gaaf.
Ja we hadden van die surfschoenen. Kostte een tientje bij bol.com. Er liggen keien en puntige stenen op de bodem en er kunnen zee-egels zitten. die wil je niet in je voeten...
Oh nee! Nou moet ik eerlijk bekennen dat wij geen strand mensen zijn en dus eigenlijk nooit de zee ingaan. Slippers vallen natuurlijk uit dan.
Wij hebben ze daar maar aangeschaft, niet alleen om de zee mee in te gaan, maar ook op het strand zelf is het wel echt een aanrader.
Is het trouwens verstandig om hier je geld al te wisselen of in kroatie zelf? Ik ga de locaties eens opzoeken en onthouden! ik vind het ook zo lastig te bepalen wat voor bedrag je mee moet nemen om het gewoon leuk te hebben en niet teveel op te letten maar wel met het idee daar niet meer te pinnen
Ik had vorig jaar hier wel wat geld omgewisseld omdat ik niet wist wanneer ik een pinautomaat zou tegenkomen. Ben toch nog op plekken geweest waar ik niet met de pin kon betalen. Las laatst dat je bij de Rabobank geen buitenlands geld meer kunt bestellen dus dan zou je naar het GWK moeten gaan.
O ik had trouwens iets van 150 euro omgewisseld en de rest daar uit de automaat gehaald of met de pin betaald.
Wij zijn 2 jaar geleden naar Cres geweest en gaan dit jaar waarschijnlijk wat zuidelijker. Beetje richting zadar/sibenik. Wij gaan met een camper en reserveren niet. Het is een mooi land, de zee is prachtig. Geen of nauwelijks zandstranden, maar wel betonplaten en rotsen. Waterschoenen zijn een must, ook voor jezelf. Je kunt er ook heel goed snorkelen. Er zijn veel mooie stadjes maar het is wel erg heet. Niet echt geschikt om te wandelen daardoor. Boodschappen zijn ongeveer even duur of duurder dan in NL. Uit eten is juist goedkoop. Wij gingen met onze kinderen voor ca 35-40 euro uit eten. Geen culinaire hoogstandjes maar gewoon hamburger met patat, verse vis, pizza. Dat soort dingen. En ze zijn goed in lekker ijs door eeuwenlange Italiaanse invloeden