Hi dames, Ben de laatste 15 pagina's van dit topic doorgegaan om te kijken of ik geen topic zou openen waar er al 101 van zijn maar heb niet echt iets kunnen vinden, vandaar dus toch een nieuw topic . Hopelijk hebben jullie wat leuke "dagjes weg" ideeën voor mij en mijn dochter. 1x per maand probeer ik een leuk uitstapje met mijn dochter te doen alleen nu is mijn inspiratie een beetje weg . Er is wel een "klein" eisen lijstje: - Goed te bereiken met Openbaar Vervoer (geen auto/rijbewijs) - Max 2uur reizen vanaf Schiphol (met ov dus) - Geen dierentuin (vind dochter niets aan) - Geen indoorspeeltuinen zoals ballorig etc (daar gaat ze al 3x per week naar toe aangezien haar BSO in zo een indoorspeeltuin zit) Dingen welke we het afgelopen jaar hebben gedaan: - Nemo (amsterdam) - Holle Bolle Plons - Duinrell - Efteling - Zwembaden in de omgeving - Geitenboerderij De Ridammerhoeve - linnaeushof - Bioscoop / theater En nu dus opzoek naar nieuwe tips en ideetjes . Wie helpt ons?
Het bos, het strand en de duinen, in een haven boten kijken? Het hoeft niet altijd een park of een speeltuin te zijn. In het bos heb je mooie wandelroutes, kinderen vinden het al leuk om de gekleurde paaltjes te zoeken en aan te wijzen waar je langs moet. Soms kun je bij Staatsbosbeheer of de VVV een Kabouterpad doen: een korte route/soort speurtocht door het bos, speciaal voor kinderen, waarbij ze dingen moeten zoeken of kleine opdrachtjes moeten doen met betrekking tot de natuur. Hier kreeg het kindje dan een kaboutermuts op en een stok met knapzakje mee, met wat kleine dingetjes erin. Het kostte 1,-.
Geen idee qua reistijd spoorwegmuseum utrecht madurodam nijntje museum utrecht en daarna grachten of speelklok museum
Spido boottocht door rotterdamse haven en bezoek euromast Omniversum in den haag darna strand Esscher (sp?) museum in den haag Aveodroom in lelystad Archeon in alphen aan de rijn
Bedankt voor alle reacties! Ga de tips zeker eens wat beter bekijken. Helemaal mee eens dat het niet altijd een park of speeltuin moet zijn, de "gratis" dagjes doen we dus ook regelmatig . Maar eens in de maand vinden we het leuk om iets "bijzonders" te doen. Momenteel zijn we onderweg naar Drievliet!
Corpus in Leiden Omniversum en Museon in Den Haag Plaswijck park in Rotterdam Madurodam Spido Rotterdam en high tea in hotel New york Spoorwegmuseum Utrecht Loonse en drunense duinen Dolfinarium Harderwijk (niet echt een dierentuin) Neeltje Jans (erg leuk bij mooi weer) Even googlen waar precies, maar op de Veluwe kun je mini huifkarretjes huren met een shetland pony, superleuk voor kinderen