Hoi dames, Zoals de titel al zegt gaan we op vakantie met ons zoontje van 8 maanden. We gaan met de auto naar Spanje. We gaan hier 2 dagen over rijden met tussenpauzes en overnachting. Ik zoek handige dingen die ik echt niet mag vergeten mee te nemen. Dus dacht ik open een topic, en wie weet hebben meerdere dames hier wat aan. Ik zoek ervaringen van de aeromoov voor de autostoel. Is deze echt handig? Zoontje zweet enorm met deze hitte en al helemaal als hij in de autostoel zit. Hoe doen jullie dames het als jullie in de avond gaan uit eten? Zoontje vindt de buggy enorm vervelend om in te zitten, draagzak is niet handig als je ergens gaat zitten eten. Ik hoop dat zoontje dan al wat stevig kan zitten, zodat hij in een eetstoel kan zitten nu kukelt hij altijd nog om hahaha! Alle tips zijn welkom. Liefs Lamode
De oudste was rond die leeftijd toen we naar italie gingen met de auto. (Was wel pas maart dus niet zo heet) Zij gewoon in de maxicosi. Areomoov ken ik niet. We waren met 3 volwassenen, dus er zat altijd iemand naast haar, dat vond ik wel fijn. Qua spullen: tsja wij zijn daar dan weer vrij makkelijk in. Douchen deed ze net als thuis in onze armen, kinderwagen deden we niet aan, gewoon in de draagdoek of bondolino. In restaurants gewoon in de kinderstoel. Ze had een campingbedje in het appartement, maar lag in de praktijk altijd bij ons. Belangrijkste: zonbescherming, een lekker lakentje/dekentje om makkelijk even ergens op de grond te kunnen liggen, altijd water en iets te eten en iets te doen bij de hand. In Spanje zul je alles qua luiers, voeding etc wel kunnen vinden. Als kruidvat oid je favoriete merk is, kan je als je de ruimte hebt natuurlijk ook een voordeelpak in je auto proppen. Tip: neem een baby gerichte reisapotheek mee! Hoef je niet op zoek naar middeltjes, en paracetamol zetpillen bijvoorbeeld zijn in het buitenland helemaal niet zo populair, dan zit je al snel aan een drankje wat weer een groot en zwaar flesje is en medewerking van je kind vereist om toe te dienen. Afhankelijk van waar je heen gaat, muggenwerend spul uit nl, weet je ook zeker wat je smeert.
Zo’n earomoov insert voor een stoeltje ziet er super fijn uit, zou ik absoluut in een autostoeltje leggen. Onze jongste zweette ook heel erg in het autostoeltje. Ik deed hem meestal een heel dun rompertje en een dun broekje aan. En gaf een hydrofiele luier als dekentje bij het slapen. Hydrofiele luiers zou in sowieso genoeg van meenemen. Je kunt ze overal voor gebruiken. Tussen het raam van de auto als zonsverduistering. Op een verschoningsplek bij een benzinepomp. Van die grotere doeken kun je meenemen als picknick kleedje zodat ze even op het gras kunnen liggen. Verder vond ik wat van die knijpfruit zakjes handig voor als je snel iets wilde geven. En rijstwafeltjes en soepstengels. Wij hebben altijd een 2 liter pak water (barleduc) in de auto met bekertjes en lekvrije drinkbekers voor de kinderen is wel heel fijn in de auto. Voor in een kinderstoeltje propte ik meestal een vestje (van mezelf), of handdoekje achter hun rug zodat ze wat vaster zitten. Kinderstoelen in het buitenland kunnen echt heel anders zijn dan die wij hebben. Soms hebben ze veel betere riempjes of zitten ze heel mooi, en soms zijn ze heel gammel. Wij gaan meestal ergens lunchen. Met de baby leeftijd deden we dat meestal als de kleine een slaapje deed in de buggy. In de avond eten wij altijd iets kleins of makkelijks. Onze kindjes zijn savonds meestal niet zo gezellig meer als ze moe zijn.
@MadeInUSA bedankt voor je tips! Ga inderaad wat eigen medicatie meenemen vanuit hier en de draagzak gaat hier ook mee (deze was ik helemaal vergeten)! @mamameer dat is een handige tip van de hydrofiele doeken. Ik heb ze hier thuis een hele stapel van. Ik ga eens kijken voor zo’n aeromoov hoop dat het doet waar het voor bedoeld is. De tip om ergens te lunchen en in de avond iets kleins is een goede! Niet aan gedacht
Een (misschien goedkoop op marktplaats) opklapbaar Stokke badje meenemen. Echt ideaal...voor buiten en binnen
Ik weet niet of je op een camping staat maar dan is het leuk om een badje bij je tent/caravan te hebben. Lekker ter afkoeling!
Vorig jaar met 7 maanden oude zoontje naar Italië geweest. We pasten onze reis aan aan hem. Was hij moe, dan gingen we rijden, had hij honger, dan stopten we voor de fles n legden we hem op zo’n matje met babygym voor minimaal 20 minuten. Zodra hij weer moe was stapten we de auto weer in. Voor ons alle drie heel ideaal. Wij hadden wel de kinderwagen mee. Omdat ze daar beter in zitten dan in een buggy en beter bestemd is tegen alle schokken. Wij hadden een oude slaapzak mee als speelkleed, opblaasbadje, tas met speelgoed, wat Nederlandse potjes babyvoeding (ook ivm koemelkallergie), knijpfruit, soepstengel, babykoekje, drinkbeker met water en genoeg flesvoeding voor onderweg (warm water in een thermoskan en flesje koud water, kan je zelfs zonder magnetron een fles maken), Ikea kinderstoel, campingbedje, koffer vol met hydrofielen en beddengoed, koffer met kleertjes...
Wat een handige tips! Wij gaan over 1,5 week met onze dan 6 maanden oude dochter vliegen naar Spanje. Nemen onze eigen maxicosi mee en een paraplubuggy die plat kan. Daar een auto gehuurd. Bij de Prenatal heb ik een strandtentje gekocht en we nemen een opvouwbaar picknicmkleed mee. Mijn dochter krijgt een fruit en groente hap, alleen potjes vind ze niet lekker. Maar heb geen zin om een blender mee te nemen op vakantie . Wie heeft handige tips wat we kunnen meenemen om een beetje gladde geoentehapjes te kunnen maken? We hebben een appartement.
Ik deed het in een theezeefje soort van puree van maken. Maar dit lukt met de meeste soorten groenten en fruit.
Paracetamol! Ik was gezellig op vakantie met mn 9 maanden oude baby en zij besloot tandjes te krijgen op onze reis er naar toe. Super sneu... En een xxl hydrofiel kun je altijd gebruiken onderweg als je even op t gras wilt laten liggen of wilt afdrogen bij n opfrisbeurt.
Lang leve banaan die je met een vork kan pureren en ik schakelde ook vaak over op danoontjes of kwark. Kan geen kwaad voor die paar keren. Mango of nectarines zijn ook te pureren.