Camping of appartement in Kroatië

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door JustNice, 10 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    Wij zijn een gezin met 2 kinderen (8 en 11 jaar)
    Deze zomer hebben wij plannen om naar de dalmatie te gaan, omgeving Trogir / Split / Omis.ik heb leuke appartementen gezien langs de kust. Maar ook leuke campings zoals Belverde in Seget Vranjica.

Wat zouden jullie doen?
    Zoiezo gaan zijn wij van de omgeving verkennen, dus zijn niet aan onze accommodatie gebonden.
    Wij houden van lekker slenteren in de omliggende plaatsen.
    Wij houden van een zwemmen, dus is de vraag of een camping met zwembad gewenst is naast de mooie heldere zee. Tot nu toe altijd beide ter beschikking gehad. En verkozen de kinderen vaak het zwembad boven de zee.
    Wij hebben altijd een leuke kids club gehad tijdens een verblijf op een camping, gaan we die missen als we op een appartement zitten?

2. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.502
    8.424
    113
    Geen ervaring met Kroatië, maar vinden de kinderen het ook leuk om contact te leggen met andere kinderen?
    Dat is iets wat op een camping vaak beter lukt. Dat is voor ons toch echt de reden dat wij sinds een aantal jaren kamperen!
    Zaten voorheen vaak in een huisje, en dan hadden ze dat totaal niet.

3. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Juist ten zuiden van Split en Omis heb je geweldige stranden waardoor een zwembad overbodig wordt. Je kunt de hele dag vertoeven op het strand (wel kleine kiezels), kiezen tussen zon en schaduw / boulevaartjes op kruipafstand / veel speelgelegenheid langs het strand en in de zee enz.

Wij doen beide (afwisseling hotel en appartement), maar eerlijk gezegd hebben we in een appartement meer een echte gezinsvakantie. Dan brengen we veel meer tijd samen door en gaan we veel meer op pad als gezin. Op het strand vermaken de kinderen zich verder prima

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.185
    35.861
    113
    Voor onze kinderen (en onszelf) is een zwembad toch wel echt een must. Zijn absoluut geen strandmensen. Hoe mooi het ook is. Komt nog bij dat je in Kroatië veel kiezelstranden hebt.

5. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dat is inderdaad heel persoonlijk, plus is de exacte locatie dan minder 'zee gebonden'. Meer richting het binnenland van Kroatië zijn prachtige meer betaalbare appartementen/villa's met zwembad te huur.

Ik heb juist gruwelijk hekel aan zandstranden (modder, niet leuk met lenzen, troebel water, ale je spullen vies, bah :roflmao::roflmao:), en mede om die reden grote fan van Kroatische kust.

baby90 en suus1983 vinden dit leuk.
  6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.185
    35.861
    113
    Haha. Smaken verschillen. Wij zijn helemaal geen strandmensen. Alleen in de winter. Lekker wandelen.

7. MrsWit

MrsWit Fanatiek lid

4 okt 2019
    1.937
    1.478
    113
    Vrouw
    2 keer naar Kroatië geweest op een camping. Heerlijk! Je zit gewoon veel langer buiten, je leeft ook echt buiten en met dat mooie weer is dat ook echt heerlijk.

Wij kiezen ook echt kamperen voor de gezelligheid en contact met mensen. Als je daar geen behoefte aan hebt, is een camping minder. Zelf nog geen kinderen, maar vroeger met ouders kamperen en vond het heel leuk contact met andere kinderen.

Wat betreft zee/zwembad. Ik ben echt voor zwembad. Ik verkies de zee ook boven zwembad. Ik hou gewoon niet van dat zout etc.

8. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Met kinderen zit ik liever op een camping. Ze maken sneller contact, je leeft meer buiten.. animatie, zwembad, de gezelligheid..
    Kroatië zijn we 3 keer geweest (zonder kinderen) en het is echt een heerlijk vakantieland. Ik hou niet van zandstranden! Vies, modderig, overal zand.. bah:oops: In Spanje zijn we ook nauwelijks aan zee geweest de afgelopen 2 jaar (verder heerlijk land hoor:D).
    Onze kinderen (oke, zijn nog klein), verkiezen zwembad boven zee. Ze kennen alleen zandstrand, dus ben benieuwd hoe ze het in Kroatië gaan vinden.
    Belvedere heb ik trouwens ook naar gekeken, meermaals:roflmao: Schijnt wel een hele klim te zijn, van zee naar accomodatie. Verder is er een zwembad, maar geen glijbaan oid. Wel perfecte uitvalsbasis voor Trogir en Split.

Wij gaan naar camping Vestar.

9. Tann

Tann Fanatiek lid

25 mrt 2015
    1.309
    682
    113
    Camping Umag zijn wij geweest met 2 kleine kids. Top zwembad, net over de grens, mooie stacaravan gehuurd en die was ook echt groot! Alles nieuw. Leuke animatie e.d. Wel groot. Tip boeken via camping zelf is veel goedkoper

Deel Deze Pagina