Hallo dames! Ik heb een bakfiets (Babboe curve) en weet dat je je baby daar vanaf 3 maanden in mee mag nemen. Nu hebben wij een steco maxicosi drager en ben net voor het eerst een stukje wezen fietsen met de kleine. Ik heb echt heel rustig gefietst maar het wiebelt als een gek vind ik 😳. De kleine lag lekker te slapen en werd er ook niet wakker van ofzo. Ook heeft ze van zich zelf een stevig nekje. Tilt haar hoofd zelfstandig en langere tijd op, maar toch twijfel ik over dat gewiebel. Is dat gewiebel normaal? Kan het kwaad? Of kan ik beter een babyschaal aanschaffen? Ik hoor graag wat van de ervaringsdeskundigen onder ons 😊. Alvast bedankt!
toen ik voor een fiets ben gaan kijken heeft de fietsenmaker mij geadviseerd dat een goed achterop zitje het veiligst is (mijn dochter was toen rond de 8/9 maanden). ik zou me even informeren ook bij veiligNL en misschien de consumentenbond ofzo. Persoonlijk vind ik de maxicosi dragers en moeders met bakfietsen of een baby in draagdoek doodeng, maar ik woon dan ook in de stad en kom vooral in gebieden met veel verkeer en dergelijke.
Hoi Genoia! Bedankt voor je reactie. Ik woon in het rustige Zeeuwse 😊. Heb bewust voor een bakfiets gekozen om van het voorjaar en zomer te fietsen met peuter en baby. En ook bewust voor de maxicosi drager omdat ik een maxicosi een veiliger idee vond dan zo'n schaal. Maar dat het zo zou wiebelen had ik niet bedacht 🙈. Bedankt voor je tips! Ik zal deze eens raadplegen 😃👍🏽.