Mijn zusje woont in Amerika en kan ieder moment bevallen. Als verassing zou ik op kraamvisite willen gaan, vrijdag vertrekken en zondag weer terug, dan zou ik maandag weer in Nederland aankomen. Het is kort, maar qua planning het makkelijks, mijn man is vrijdags vrij en voor maandag hoeven we alleen oppas voor de jongste oppas te regelen. Financieel kan het ook. Als gezin naar Amerika gaan is nog geen optie omdat we de jongste nog te jong vinden. Zouden jullie voor 3 dgn even naar Amerika gaan als de kans zich voordeed?
Ik zou niet zomaar drie dagen gaan maar jij gaat niet zomaar maar om je zus en nichtje of neefje te zien. Het klinkt alsof het allemaal haalbaar is en dan zou ik het zeker doen! Deze kans om hierbij te zijn, krijg je nooit meer
Nee, dat is mij veel te kort en veel te intensief qua reizen. Of je moet daarna een paar dagen nog bij kunnen komen?
Ik had meer tijd nodig door aanpassing van de tijd en door het lange reizen dus ik zou toch zeker een dag erbij doen. Maar als het niet kan: zou ik zeker gaan dan maar kapot, gesloopt en naar de kl*ten: t is wel heel bijzonder
Heel eerlijk ... nee. Het is het gereis niet waard. Ook al ga je voor een hele goede reden. Ik ben zelf ooit een week geweest vanwege een bruiloft en vond dat erg kort. Dat was aan de oostkust en 8 uur vliegen. Voordat ik in mn hotel was, was ik al vanaf de start 24 uur aan het reizen. Ik moest in Amerika 1,5 dag bijkomen van de vlucht en terug had ik 3 dagen een jetlag. Als je gaat, ga dan langer. Vrienden van ons zijn pas 2 weken geweest, rondgetrokken met de camper en hun baby van 8 maanden. Zij vonden dat goed te doen. Ik ben inmiddels een stuk of 8x geweest in Amerika, maar ik probeer altijd minimaal 2 weken te gaan. Liefst 3.
Reizen is nooit een probleem geweest. Ik kan aardig tegen tijdsverschillen. Als ik het doe, is het maandag thuis en woensdag weer aan de slag. Het klinkt kort en heftig, maar voorheen draaide ik nachtdiensten. Omschakelen kan ik aardig. En ik ga alleen. Ik heb geen idee wanneer ik mijn toekomstige neefje/nichtje gaat zien. Mijn zus heeft nog geen plannen voor een vakantie naar Nederland dit jaar. En ik zou de baby zo graag straks willen voelen, horen, ruiken enz
Ik zou het doen! Misschien valt het vies tegen, misschien wel reuze mee. Maar liever spijt van iets wat je wél hebt gedaan dan van iets wat je niet hebt gedaan. En daarna altijd denken: had ik maar... Zoiets als dit kun je niet meer overdoen.
Ja natuurlijk doen. Maar probeer in je Nederlandse slaapritme te blijven daar. Dat scheelt enorm in de Jetleg bij terugkomst. Hou er wel rekening mee dat je bij terugkomst gesloopt bent. Als het even kan pak de dinsdag ook vrij zodat je bij kan slapen. En zoek een vlucht die hier op maandag eind vd middag begin van de avond aankomt zodat je gelijk je bed in kan rollen. Heel bijzonder dat je dit kan delen met je zus toch. Niets zo mooi en lief als een pasgeboren kindje. En ze zijn maar zo kort inimini.
Als de financiën geen probleem zijn en je het kan regelen zou ik het doen! In principe natuurlijk veel te kort, maar ik neem aan dat je geen andere opties hebt nu om langer te gaan. Dan maar gesloopt na een paar dagen, maar wel een hele bijzondere ervaring rijker!
Ja hoor, doen! Ik ben voor mn werk ook wel een paar keer in een paar dagen op en neer gevlogen. En dan moesten we daar ook nog intensief vergaderen. Ik kan er wel tegen. Moet er wel bij zeggen dat ik dan in de grotere plaatsen dicht bij de internationale airports verbleef en niet nog ver hoefde reizen in het binnenland.
Ik zou het in jouw situatie doen! Al is het wel een heel verschil, oostkust of westkust... in het vliegtuig lekker even tijd voor jezelf! Boek mee, filmpje kijken, daar je neefje/ nichtje bewonderen, en weer terug naar huis!
Ja hoor dar zou ik zeker doen als het mijn zus was. Liefste zou ik net 1 dag langer doen maar als het financieel kan en dit is het enige haalbare dan zou ik het doen!
Ik zou t ook doen! Niet ideaal zo kort maar als ik een zus had deed ik t ook zeker. Mijn man komt uit het buitenland (lang niet zo ver hoor, 3 uur vliegen) maar vliegt ook regelmatig even op en neer voor een weekend voor bijzondere gelegenheden. En inderdaad voor werk reizen collega's ook voor een paar dagen naar USA, HK of Australie. Het zal best heftig zijn maar zeker te doen.
In dat geval zou ik het wel doen. Ik heb een tijdje ik Amerika gewoond (oostkust) en bij aankomt had ik wel echt ff de tijd nodig om aan te passen, 3 dagen zijn mij persoonlijk te kort...
Ik vind het ecologisch niet echt verantwoord. Maar het is voor een erg emotionele en bijzondere gelegenheid, en je hebt er duidelijk veel zin in, dus dan moet je het doen.