Ik ben met een vriendin ons volgende tripje aan het bedenken. Vorig jaar naar NewYork geweest, dit jaar naar Berlijn en voor volgend jaar zitten we te denken aan Dubai. De verhalen die ik hoor zijn alleen erg verschillend. De een zegt dat het geweldig is en hartstikke veilig en de volgende zegt dat je als vrouw amper alleen over straat kunt. Wie is er bekend met Dubai? Wie heeft tips en do's en don'ts enzo. Ik ben benieuwd...
Ik ben er twee keer geweest en vond het geweldig. Mijn broer heeft daar een paar jaar gewoond en vandaar mijn verblijf daar twee keer, shop till you drop, geweldige stad. I heb me daar super veilig gevoeld. Ik adviseer Wel kleed je netjes , hou een beetje rekening met hun cultuur, ga niet half bloot over straat enzo
Half bloot loop ik sowieso niet, dus dat is geen probleem Ik lees en hoor dus heel veel verschillende verhalen, de een vindt het geweldig en veilig, de ander zegt dat je amper alleen over straat kunt. Zo lastig om daar op te vertrouwen. Hoelang zou jij adviseren om te gaan? Want ook dat is wisselend, de een zegt dat je in 2 dagen wel uitgekeken bent, de ander dat je minstens een week moet gaan haha. We willen gewoon wat sightseeen, Dubai 'ervaren' zeg maar, shoppen natuurlijk en ook zeker een dagje naar t strand. We denken aan eind februari.
Wij zijn 3 dagen naar Dubai geweest en ik vond het bijzonder om er te zijn. Het is zo anders dan dat we hier gewend zijn, alles is groot en luxe. We werden vaak aangesproken door verkopers op straat, maar als we aangaven geen interesse te hebben waren ze meteen weg en bleven ze ons niet lastig vallen. Ik heb me niet onveilig gevoeld, maar weet niet hoe ze tegen 2 vrouwen doen. Echt een aanrader, al vond ik 3 (max. 4) dagen wel lang genoeg.
Dubai is hartstikke leuk om heen te gaan! Wij gaan altijd 8 dagen. In die 8 dagen gaan we naar Mina salaam, naar het waterpretpark, alle verschillende malls en naar chinatown, het oude gedeelte van Dubai daar hebben ze nog een ouderwetse markt, is ook echt heel leuk om te zien. Verder heb je nog Atlantis, burj al arab en burj khalifa waar ook de dansende fonteinen zijn. De dagen die je eventueel nog over zou hebben zou ik lekker gaan genieten aan het zwembad of strand!! Ik ben echt helemaal verliefd op Dubai en vind het zeker een aanrader! Volgende week gaan wij weer voor 8 dagen heen, als ik dan meer tips heb zal ik ze hier plaatsen o en wij hebben Dubai altijd als veilig ervaren. Een tip is wel om zoveel mogelijk met de metro te doen. Scheelt enorm veel geld vergeleken met een taxi
Oh wow dames, dat klinkt allemaal wel erg goed. En hier weer een tegenstrijdigheid, de een zegt 3 dagen is lang zat, de ander gaat altijd 8 Wat moet ik daar nou mee haha. We denken in principe aan een dag of 5. Met welke organisatie zijn jullie geweest? En welk hotel? En hadden jullie beetje schappelijke vlucht tijden? Wat ik nu zoal zie is savonds laat vertrekken en smorgens vroeg alweer terug, waardoor je van de 5 dagen dus 2 dagen kwijt bent aan reizen en daar maar 3 dagen bent. Da's wel erg zonde van het geld.
Wij vlogen met Emirates, zeker een aanrader. Na Dubai nog verder gevlogen, dus vluchttijden maakte voor ons niet zo uit. Weet nog wel dat we snachts aankwamen en extra moesten betalen om al in onze kamer te mogen. Geboekt bij Holland International. Als je 5 dagen wil gewoon doen. Er valt genoeg te zien, vond het zelf alleen een beetje hetzelfde, dus vandaar dat ik 3 dagen genoeg vond.