Hoi, Wij zijn op zoek naar een camping in Toscane voor volgend jaar in het hoogseizoen. De eisen zijn: Liefst geen terrassencamping Geen steile paden (kleine meid fietst graag lekker rond) Keus uit plekken met zon of schaduw. Kindvriendelijkheid, speeltuin, kinderbad Camping het liefst rustig uitstralen, geen muziek de hele dag en tot in de nachts vanaf animatie en discotheek Een camping aan de kust zou leuk zijn, maar hoeft niet. Ons gezelschap: Vriend en ik, en de kleine van dan 3.5 met tent of miss vouwwagen Zwager met kinderen van 4 en 8, tent Zwager en vriendin, rond de 25 allebei, tent of miss zo een tent huren daar Schoonouders met camper Alvast bedankt!
Je wil te snel.... Haha! Google eens op camping (in) marina di Grossetto. Leuke camping, weet niet of het aan al je eisen voldoet, ben er 100 jaar geleden eens geweest maar vond het toen erg leuk!! En volgens mij weet ik nog meer dingen maar dan moet ik even denken en zoeken (en zit nu op m'n telefoon te internetten, niet handig )
Ik heb wel eens van deze gehoord in Toscane: Valle Gaia. Schijnt een hele leuke te zijn, maar wel erg snel volgeboekt en niet echt goedkoop.
Nee maar het is gewoon jammer, hier kijken niet zoveel mensen haha. Ik ga even kijken naar die camping!
Sanne, die camping zag ik net! Alleen de foto's op de site waren erg gedateerd, en dat vind ik dan jammer.. hihi..
Even op zoover kijken, daar staan vaak foto's van kampeerders en meningen. Dat geeft meestal een duidelijker beeld.
Kijk eens hier: Campings Toscane, Umbrië, Elba in Italië - Eurocamp campingvakanties Maar hier zit niet die camping bij waar ik geweest ben, ik ga nog even verder zoeken....
Deze was het: Camping Village Cieloverde Toscaanse maremma - Marina di Grosseto En hier zou je ook nog kunnen kijken: Vacanceselect.nl - Kaartresultaten - Italië - Toscane
Marina di Grosseto e Principina a mare - Alberghi, hotels, campeggi, agriturismi, appartamenti, agenzie immobiliari, recidences, case, vacanza, in Maremma - Toscana
Vanmiddag even op het gemakkie kijken.. Hier zoeken we verder! Veel campings ook waar je een strakke zwembroek ofzo aanmoet en een badmuts ook........ Willen wij niet, haha!
Ik heb ooit 3 seizoenen Eurocamp gedaan, waarvan 2 in Toscane en Umbria. Het strakke zwembroek/badmuts verhaal is wel een Italiebreed verschijnsel voorzover ik het meegemaakt heb, maar geloof me: je went eraan. Als iedereen er als en idioot uitziet wordt de drempel vanzelf lager... Wat ik weet van Marina di Grosetto is dat het in het hoogseizoen vergeven is van de muggen. 'Le Capanne' in Marina di Bibbona is misschien een optie? Als je iets verder wilt/kunt gaan kan ik 'Ville degli Ulivi' op Elba van harte aanraden. Ben er zelf jarenlang op vakantie geweest, en Elba is écht een enorme aanrader... Het is alleen moeilijk bereikbaar. Praktisch niet per vliegtuig, en het is een uurtje met de ferry vanuit Portoferraio. Maar wél mooi!
We gaan sowieso met de auto Papaver, dus Elba is miss nog wel een optie, had er dingen van gezien, wel erg mooi ja! Als het even kan zoeken we wel campings waar het niet hoeft, heb er gewoon geen zin in, en de kids hier al helemaal niet denk ik, haha. Marina di Grosetto is het echt zo erg met de muggen ja? Wel leuk verders zo te zien...
Valle Gaia, ziet er wel leuk uit! Niet zo gek duur als sommige die ik heb gezien.. Alleen wel 10km naar het strand.. Maar wel een optie miss!
Ik heb zelf niet in Grossetto gewerkt, maar ben er wel geweest aan het eind van het seizoen. De camping stond onder de couriers van toen (maar het is al wel vrij lang geleden) wel bekend om het muggenprobleem. Die camping in Elba is trouwens pal aan zee (een kindvriendelijke baai), vlak op en rondom de camping maar wel bergen dichtbij, Prima restaurants op loopafstand, en Marina di Campo is niet te ver weg en erg leuk. Je moet wel een badmuts op in het zwembad, en het is een vrij levendige camping, hoewel ik me daar nooit aan gestoord heb, maar ben er eigenlijk alleen maar in juni geweest. In het hoogseizoen zal het ongetwijfeld meer 'geanimeerd' zijn... Misschien is Sarteano trouwens een optie? Is heel erg kindvriendelijk en badmutsvrij. Ik ben er een paar keer geweest in mijn Eurocamp tijd. Het is een hele rustige en verzorgde camping, en was heel populair bij de gasten. Het ligt alleen wel in het binnenland... Camping Parco delle Piscine, Sarteano, Toscane, Italië. Camping Parco delle Piscine - Eurocamp campingvakanties
In Italië stikt het aan álle kusten van de muggen... Is een beetje inherent aan het gebied. Zou me daar niet al te druk over maken... En wat betreft de strakke zwembroeken; volgens mij is dat een beetje achterhaald hoor, ben de laatste jaren geen camping meer tegen gekomen waar ze echt heel streng waren wat dat betreft....
Poppedopje, oke nouja jammer dan haha.. Flink deet enzo meenemen!! haha. Papaver, ga Sarteano ff bekijken zo... En Gardameer en Venetiaansekust? Is dat wat?
wij zijn net terug van camping Parc Albatros in Toscane, geen muts of strakke zwembroek. Daarna naar het Gardameer geweest voor de 3e keer. Als je meer info wil dan hoor ik het wel.