waar leuke camping met stacarvan?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door jt82, 31 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Ik waag er toch maar even een topic aan.

Na altijd te zijn wezen vliegen willen we er aankomende zomer een goedkopere vakantie van proberen te maken.

Nu zitten we te denken aan een sta caravan, ergens waar het zonnig is (grootste kans op in elk geval, weet dat er geen garantie is) niet te ver rijden (max 850km?), gezelligheid, winkeltjes in omgeving, netjes en de prijs max 800 euro.
    Liefst wel met veel kindervoorzieningen. Zagen een aantal leuke in Frankrijk (jura?) maar daar is het weer erg onzeker wat ik las en het is niet helemaal duidelijk vanaf waar het nou echt grote kans is op veel zon.
    We gaan eind juni en eerste week juli dus nog geen hoogseizoen!
    Land maakt verder niet uit.

Wie zou er leuke tips hebben. En waar we sowieso op moeten letten met een auto vakantie?

Alvast bedankt!

2. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Niemand?

3. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Er loopt momenteel een topic, camping zuid Frankrijk, iets verder dan wat jij aangeeft, maar een top camping! Le Serignan Plage.:D
    En zeker in het voorseizoen, goed betaalbaar!

4. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Dank je wel, dat topic heb ik gelezen maar dat is ruim 1200 km rijden, net even wat te ver helaas. EN ook de prijzen liggen een stuk hoger dan 800 helaas, maar het ziet er wel echt uit als een top camping!

5. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Le Grand Dague in de Dordogne is ook een echte aanrader, maar is ook al snel 1000km rijden.

6. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Ik ben 15 jaar geleden 2 jaar achter elkaar in de jura op vakantie geweest. Echt een super mooie omgeving. Alleen het weer kan inderdaad tegenvallen, met veel regen, maar kan ook super mooi zijn. Camping heette la pergola bij lac du chalain. La Pergola camping Jura : location mobil home, gîtes, chalet lac de Chalain

Ik weet niet hoe het nu is, maar toen was het een super nette camping.

7. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Zelf geen ervaring, maar goede verhalen gehoord over Le Val de Bonnal in de Jura! Maar inderdaad....het weer is wisselvallig...

8. Tiniedice

Tiniedice Bekend lid

4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL

Grappig hoe ervaringen kunnen verschillen. Wij zijn hier dit jaar geweest en vonden het echt helemaal niets.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Waarom vond je het helemaal niets? De beoordelingen zijn wel goed. We zouden dan een stacaravan huren (gaan de eerste week van de vakantie met onze eigen tent kamperen, de tweede week willen we wat luxers ;))

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Wij waren ook niet heel laaiend enthousiast over le grande dague.
    Nou hebben wij 1 week regen, 1 week mooi weer gehad. Dat eerst werkt niet mee.
    Het zwembad is giga druk maar ok dan maar geen ligbedje. maar overal om het zwembad is het ZO glad dat je echt je best moet doen niet uit te glijden.
    De stacaravans staan op een heuvel en dus schuin. Alles hutje op mutje. Je kunt letterlijk de buren naast, voor en achter je een hand geven.Wij mistte heel erg een speeltuin voor de kids want het "binnenspeeltuin" deel is echt mini. In de omgeving is niet heel erg veel te doen.
    De animatie was wel erg leuk.
    Als je daar een caravan huurt moet je er 1 van Roan nemen, dat zijn de enigste met nog een beetje behoorlijke plekken.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hm klinkt niet echt goed... hou niet van dat massale. We zoeken vrolijk (zucht ;)) verder... Heb al wel andere leuke campings gezien dus we komen er wel! :)

12. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Wij zijn er twee jaar geweest en hebben twee jaar prachtig weer gehad,dus dat werkt inderdaad wel mee. En we zaten ook in de caravans van Roan, die zijn echt geweldig!

13. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Vorig jaar zijn wij naar camping Le Pech Charmant geweest in de dordogne. Mooie camping met geweldig weer (maar dat was dan wel juli/augustus).
    Dit jaar ook in juli/augustus naar de Dordogne (camping Bel Ombrage) geweest, maar helaas wat minder weer gehad. Maar ik hoorde dat meer mensen dit jaar minder weer hadden, dus dat weet je niet van te voren.
    Omgeving is prachtig en veel te doen. Wij zijn er 3 jaar achtereen geweest en nog steeds niet alles gezien in de omgeving (en wij zijn dan mensen die om de dag iets ondernemen)

14. Tiniedice

Tiniedice Bekend lid

4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL

Wij zijn dit jaar geweest in een tent van Vacansoleil en vonden het echt een verschrikking. Ook slecht weer gehad, dus dat was al minder. Maar drama met het sanitair, veel stroomuitval en slechte service op de camping zelf ( restaurant en winkel waar soms dagen geen leverancier kwam). Erg duur en wij vonden het helemaal niets. Hutjemutje op elkaar. Veel te massaal qua Nederlanders en drama's om ligbedjes bij t zwembad.

De enige twee pluspunten waren de animatie en het kinderbad. Tenten trouwens redelijk, maar veel met kleine mankementen.

15. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Wij zijn afgelopen jaar naar Le soleil Fruite geweest. (ongeveer 900 km, in Frankrijk, de Drome!)

Een hele mooie stacaravan, een mooie camping, trampolines, zwembaden....
    Ook 1 zwembad waarvan het dak dicht kan, ideaal als het harder waait!

Wij zijn ook in juni geweest en het was snikheet!!

16. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Wij hebben vandaag geboekt naar la grand dague 4 juli tot 15 juli gaan wij er heen,

Mankementen aan de tent zou ons niet uit maken, we slapen er alleen maar in als het goed is ;)

Wij hebben aangegeven dat we graag bij het speeltuintje willen ( wij gaan naar een navajo tent) wat ik lees overal op internet is dat de sta caravans weinig ruimte er om heen hebben maar de tenten wel een leuk stukje

Wij zijn van plan om de hele dag te zwemmen ;) de kinderen vermaken zich wel in het water, sanitair hopen we wel dat goed zo niet dan lopen we naar het andere gebouw en hopen we dat het daar wel goed is ;)

Qua klantvriendelijkheid met eten enzo hoeft voor ons niet, wij doen elke twee dagen boodschappen en ik kook elke dag zelf, de animatie moet wel leuk zijn en daar hoor ik ook goede ervaringen over.

Voor brood zoeken wij een lokaal bakkertje in de buurt max 20 minuten rijden vanaf de camping, dan hoeven we dat niet op de camping te kopen, op de andere Campings kon je het pas om 09.00 uur ophalen en dat was echt te laat voor onze kinderen,

Ik zie wel of het wat is, wij zijn nogal van het go with the flow en we laten de pret niet bedrukken, wij vinden juist dat een leuke vakantie ook afhankelijk is van de mensen om je heen ( op de camping tenminste) kinderen die lekker samen spelen voor de tent en de ouders lekker voor de tent, af en toe eens een praatje maken,

De eerste keer kamperen was echt top, in la ferme du latrois in de vendee, kleine camping, veel Nederlanders, tenten op een open stuk waar Geen auto langs komt, en elke avond zaten alle ouders bij elkaar, de pizza's op de camping waren niet te vreten maar 5 minuten rijden zat een goede pizzeria de ene keer pizza halen de andere keer kookt de een en dan de andere samen bbqen enzo, ja dat was echt een top vakantie terwijl het park zelf klein is en rustig en weinig te beleven, zo samen elkaar leren kennen en de kinderen tot 2200 uur samen spelen en daarna nog een drankje en 00.00/00.30 zelf naar bed en samen kaarten en rumikubben ( man of 8 waren we ) ja ik denk en weet eigenlijk wel zeker dat die vakantie zo leuk was door de leuke contacten die we op deden en zowel ouders als kinderen goed met elkaar konden

Deel Deze Pagina