hoofd ondersteuning in draagzak

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door anna6, 1 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anna6

anna6 Bekend lid

7 jul 2009
    575
    88
    28
    Deze week heeft de Kruidvat een draagzak van Bambino in de aanbieding voor €17,95. Omdat het me wel handig leek voor een snelle boodschap met de fiets of lopend heb ik de zak gekocht.
    Nou ben ik hem vanmiddag gelijk maar even gaan testen. Opzich ging het heel goed, het systeem is makkelijk en je kunt eigenlijk niks verkeerd doen.
    Alleen het hoofdje van mijn mannetje leunt maar net aan op de rand van de draagzak en hij redelijk ver naar achteren gaan hangen. Opzich kan hij zijn hoofd goed omhoog houden, maar zou dit de bedoeling wel zijn bij zo'n kleintje??
    Het lijkt me namelijk niet zo goed voor zijn nek en rug. Verder zal het ook wel lastig slapen! Hij leek er geen last van te hebben (heeft er ongeveer een uur in gezeten) maar ik ben benieuwd of jullie hier ervaring mee hebben en of een hogere rand aan de achterkant noodzakelijk is.
    Graag ervaringen dus! Dank je wel alvast...

2. tulip

tulip Niet meer actief

dat lijkt mij eigenlijk niet de bedoeling, kun je niet nog een flapje omhoog klappen, dat was bij de babybjorn die ik heb ook, dat flapje kan dan weer omlaag voor een groter kindje.

misschien mag ik mij er niet mee bemoeien, maar ik zou met de zak niet op de fiets gaan, je bent zo kwetsbaar dan.

3. anna6

anna6 Bekend lid

7 jul 2009
    575
    88
    28
    nee, je kunt er inderdaad geen flapje in omhoog doen, vandaar het probleem...

dan mag je ook wel oppassen als je gaat wandelen, stel dat je aangereden word...;)

4. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    hoi hoi

ik had ze ook gezien maar zag ook dat het hoofdje geen steun gaf. Bij mijn draagzak heeft ze wel steun aan haar hoofdje maar helt het hoofdje wel iets naar achter dat is opzich niet zo erg. Maar als ze geen steun hebben zou ik ze er niet eerder in doen als dat ze 4 maanden zijn.

Groetjes Lysanne

5. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Ik zou denk ik nog even wachten met die draagzak, omdat het nekje zo ver naar achter hangt. Lijkt me toch niet zo fijn voor het kindje.

Wij hadden een babybjorn voor een paar maanden, maar zijn uiteindelijk overgestapt naar een draagdoek omdat onze zoon te zwaar werd om te tillen met die draagzak. Onze zoon zit daar stukken beter in en het is ook langer vol te houden om er mee te wandelen. Is wel ff wennen met het knopen. :)

Voor een evt 2e kindje gaan we meteen een draagdoek gebruiken, kan nl al vanaf de geboorte.

6. anna6

anna6 Bekend lid

7 jul 2009
    575
    88
    28
    geloof inderdaad dat 'k toch maar een ander ga kopen... Hij vond het prachtig om zo om zich heen te kunnen kijken, en zelf vond 'k het ook wel ideaal dat je niet met die hele wagen loopt te sjouwen.
    Ja, een zak of doek is wel lastig, er zijn zoooveel verschillende soorten!

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik had dit ook met de babybjorn. Overigens vertelde de verkoopster mij toen ook dat je zo'n draagzak beter pas vanaf 3 maanden kunt gebruiken.

Met een draagdoek heb je dit probleem dit ;)

Deel Deze Pagina