Wij hebben niet echt een budget. We halen 's ochtends verse broodjes, koken zelf meestal en halen boodschappen bij een grote supermarkt in de buurt. Uitstapjes, terrasjes, keertje uit eten komt daar nog bij. Al moet ik zeggen dat we ons vaak aardig low-budget vermaken met snorkelen, zwemmen, wandelen, fietsen, stadjes bekijken etc. Een enkele keer een boottochtje of dierentuin, zulke dingen.
Ik heb geen idee wat wij normaal uitgeven, dit jaar gaan we niet weg, volgend jaar al eenb voorboeking al gedaan voor 21 dagen weg voor het eerst zo lang, maar denk dat wij 1500- 2000 euro reserveren hiervoor. Het ligt voor ons anders omdat dochter en ik niet meer alles kunnen eten wij maken dus veel zelf klaar en hebben in de tent ook een oven zodat wij zelf ons brood af kunnen bakken, dit zal voor het eerst zijn dat wij dit zo doen, maar zal denk ik wel het nodige schelen in de kosten. Ijsjes en dat soort dingen doen wij niet zo vaak omdat dat helaas ook niet gaat voor onze dochter wel lekker op het terras zitten en wat drinken en bij de tent lekkere chippies voor de kids enzo, ook een paar keer uit eten zal gebeuren maar even snel wat halen wordt lastiger (hier thuis is dat ook hoor)
Ik neem aan dat ze iets van koemelkallergie heeft? Dan kunnen waterijsjes toch gewoon? Ik ken namelijk niemand die geen waterijs mag . Wij eten op vakantie meestal elke dag wel een ijsje, maar dit is vaak waterijs, ik vind elke dag roomijs niet nodig.
Wij gaan 's zomers altijd een week of 3 kamperen. Het budget voor de hele vakantie is ca 3000 - max. 4000 euro. Gemiddeld geven we het volgende uit: campings: ca 35-40 euro per nacht x 21 nachten = 800 brandstof/tol: ca 500 euro boodschappen ca 25 euro x 21 dagen = 550 uitstapjes, kabelbanen, entree etc. ca 500 uit eten/ijsjes ca 250 euro souvenirtjes, kleding, marktjes ca 250 Dit jaar gaan we naar Scandinavie met een gehuurde camper. Dan komt er dus nog 2000 euro camperhuur en ongeveer 750 voor bootovertochten bij. Slik. Maar de campings zijn daar weer wat goedkoper en je kunt er wildkamperen. Uit eten zullen we er niet veel doen, omdat dat echt heel duur is en gewoon niet zo lekker. vorig jaar in Kroatie aten we zowat om de dag buiten de deur, omdat dat bijna net zo goedkoop was als zelf koken. Maar daar waren de campings weer heel duur + veel brandstof/tol op zo'n grote afstand. Het hangt dus wel een beetje van het land af. Dit jaar zal wel wat duurder uitvallen, vanwege de camperhuur.
Leuk om te lezen hoe iedereen het doet. Begrijp me goed het is niet dat ik niet over het budget wil gaan maar wil wel een beetje een idee hebben voor mezelf. Ken mezelf dan ga ik helemaal los en is het hek van de dam. We huren een stacaravan en dat is echt wel duur. Zeker omdat we aan het hoogseizoen gebonden zijn. Wil volgend jaar eens naar zo'n glamptent kijken. We willen wel een eigen wc ivm darmproblemen van mijn man.
sommige waterijsjes mag ze wel als er maar lactose in voor komt en helaas zit dat in heel erg veel ijsjes (ook in sommige waterijsjes ) dus dat risico nemen we niet onderweg. Daarnaast reageert ze ook op appel dus blijft er weinig over. Idd roomijs etenw ij hier zelden vind ik niet nodig en daarnaast heeft onze zoon een glauzuur probleem op zijn tanden dus zo vaak is het niet nodig om ijs te eten maken we dus niemand heel erg blij mee in het gezin!!
Ik heb geen idee. We gaan voor het eerst (in mijn leven) naar een camping dus lees ook even mee. We zullen gok ik elke avond ergens eten en misschien om de dag ook ergens lunchen. Verder kook ik zelf, we zitten in een grote stacaravan dus dat moet vast lukken.
Jeetje wat een bedrag wij gaan voor dat bedrag 3 weken naar Indonesië. Toen wij nog kampeerde waren we nooit zoveel kwijt. In Italië aan gardameer gestaan en in frankrijk denk dat we Max 1500 kwijt waren voor 3 weken
Hier gaan we al jaren in de bouwvak (man werkt in de bouw) en redden het dan ook voor die 1500 euro. 't Is denk ik maar net wat voor camping je zoekt en hoe vaak je uit eten gaat. Wij betalen absoluut niet meer voor een camping dan 20 euro per nacht. In Frankrijk staan we meestal onder de 15 euro per nacht.
Wij gaan 2 weken op vakantie ( 1 week naar argeles sur mer/ zuid Frankrijk) en 1 week naar de Dordogne. We vinden uiteten niet zo heel leuk met onze kinderen dus denk dat we vaak lekker bij het huisje eten en de kids hun gang kunnen gaan. Uitjes en terrasjes pakken en een lekker ijsje doen we wel vaak elke dag. Ook hou ik van een lekker wijntje dus denk dat we al met zo naar de 1000 euro gaan. Maar goed we zien het wel
Saar maar jij gaat met je eigen caravan. Dat kun je echt niet vergelijken met de prijs van een stacaravan die je daar huurt.
Wij gaan 3 weken naar spanje in de bouwvak en wij zijn voor de staanplaats op de camping 1400 euro kwijt. Voor daar hebben we niet echt een budget. Eten doen we meestal op de camping dat vinden we net zo gezellig. We gaan ook wel eens uit eten maar dat is niet zo heel duur daar. Verder geven we niet zo veel geld uit want we kunnen ons prima vermaken op het strand of ip de camping.
Kamperen was wel in hoogseizoen in de bouwvak. We gaan nu idd buiten de bouwvak naar Indonesië en zijn voor de reis en accomodaties 2500 kwijt komt alleen nog eten en drinken bij een leuke dingen doen en daar heb 1000 voor berekend.met uitloop tot 1500
Geen vast budget. We eten altijd bij de stacaravan en koken vrijwel altijd zelf, soms iets afhalen. Ook naar het zwembad of strand nemen we eigen eten/drinken/lekkers mee. Ongeveer om de 1/2 dagen een uitstapje. Dat kost dan meer. We nemen dan ook zelf brood, drinken etc. mee. Uit eten is bij ons geen optie. Onze oudste is autistisch en kan het wachten (dat het onduidelijk is wanneer het eten precies komt) aan tafel en het "anders eten" niet goed hebben.
Met de tent zelfs Maar ik dacht dat jij reageerde op Sem Frummel, die kampeerde ook gewoon zoals ik het lees en dan kun je gewoon met dat budget uit. En ik weet dat iets huren vele malen duurder is hoor,maar ook dan hangt het er vanaf op welke camping je zit. Soms kun je net zo goed of beter gaan vliegen als een stacaravan huren op een camping.