Hoi Dit is het 1e jaar dat we nu in het hoogseizoen op vakantie zullen moeten gaan. Ik schrik me echt rot van de prijzen. Daar moeten wij heel lang voor sparen om dit te kunnen betalen Frankrijk op een camping ene sta caravan huren 2000 euro en dan komt de rest er nog bij duur he!! Hoe doen jullie dit En wat voor vakantie vieren jullie? Hoor graag wat tips?
wij gaan gewoon niet in de zomervakantie haha. maar in februari. nee zonder gein. wij kunnen het dan in principe makkelijk betalen maar ik heb dat er dus ook echt niet voor over. dan blijf ik liever thuis en ga dagjes weg en dan savonds gewoon mn eigen luxe bed, badkamer, koelkast en wasmachine.
Ja, prijzen zijn schrikbarend. Wij gebruiken het vakantiegeld ervoor. Gaan twee weken naar Zuid Frankrijk in een stacaravan voor net iets minder dan 2000 Euro, maar dat is dan ook een wat kleinere camping met minder faciliteiten.
Dit jaar geen vakantie voor ons. Door mijn werk ben ik gebonden aan de bouwvak, maar als het goed ben ik dan druk bezig met bevallen...
Ja belachelijk he de prijzen?! Hier zijn er al 6 jaar aan verbonden. We zijn eens naar frankrijk geweest en met benzine, caravan (wel een grote ivm 3 kids) en eten waren weer net zo veel kwijt dan all in turkije. We zijn daarom de afgelopen 4 jaar van vliegen. Wij sparen per maand en betalen daar de vakantie van. De kinderen zijn nu wat ouder, de jongste is 5. Vorig jaar gingen ze veel naar de kinderclub wat ik verschrikkelijk vond. Weer leken weer een stel bejaarden zonder kids op vakantie. Dit jaar gaan we het weer eens met de auto proberen. Dan kun je toch net wat meer ondernemen en ben je echt als gezin op vakantie.
Wij moeten ook al weer een paar jaar in het hoofdseizoen. Wij hebben een eigen tent en gaan nu 3 weken naar de Dordogne voor nog geen 800 euro. Hoe groter de camping, hoe dichter bij de zee en hoe meer animatie, hoe duurder.
wij zijn ook verbonden aan de schoolvakantie's en idd de prijzen zijn schrikbarend !! Wij zoeken altijd de leukste & betaalbare uit. Het is een hele puzzel. We beginnen met grote wensen en beetje bij beetje strepen we steeds meer af Vorig jaar een midweek naar Limburg geweest en het jaar daarvoor naar Ameland terwijl we heel graag naar duitsland of belgie of verder willen. Maar met 2 kindjes en een hond ... is de keus soms te duur of te beperkt
Ik google me suf tot ik iets gevonden heb voor max 700 per week. Mee betalen vertik ik! Als iedereen dat nou eens zou doen.. Daarna google ik me nogmaals suf voor een doorreishotel
Lentes Landal heeft leuke parken in binnen-en buitenland. Wij betaalden vorig jaar voor een week Duitsland 740.
Wij trekken meestal met de tent op reis. Rustige camping zonder animatie maar meestal wel met zwembad in Zuid-Frankrijk kost ons iets van een 25 euro per nacht. De tent hebben we, kampeergerief ook en eten moeten we thuis ook (we koken meestal zelf). Alleen de benzine en de péage kost ons extra geld. Wij zijn wel "doeners" op reis, een hele dag op de camping zitten is voor ons "hel". Wij springen 's ochtends in de auto en gaan de hele streek bezichtigen. Komen dan tegen een uur of 5 à 6 meestal terug en springen eventueel nog effe in 't zwembad. Wij gaan overigens meestal in juni (nog geen kinderen), maar zijn ook al in augustus geweest. Wij reserveren ook nooit iets. Kijken effe welke kant - streek / stad - we op willen, pikken een 5-tal campings uit van onze voorkeur en is nummer 1 vol, dan gaan we dus naar de volgende op 't lijstje. Nog nooit verder moeten gaan dan nummer 2 . We stappen een camping ook altijd binnen met de mededeling dat we voor 1 nacht komen. Staat hij ons aan, dan blijven we de hele week. Zo niet, dan pakken we de volgende ochtend terug in en op naar de volgende. Meestal rijden we overigens in 1 dag richting Zuid-Frankrijk - we zijn Belgjes en vertrekken dus al van wat "lager". Scheelt ons weer 2 nachten hotel want in Noord-Frankrijk is 't meestal geen kampeerweer.
Overigens willen we in 2014 wel met 't vliegtuig richting Griekse eilanden. Maar dan wel als huwelijksreis en zonder tent . Ik verwacht me dus dit jaar - alé ja, over 2 dagen dit jaar - wel aan een behoorlijke vakantie-rekening. Maar dat weten we op voorhand en daar sparen we dan ook voor (mijn vakantiegeld stelt qua bedrag nauwelijks iets voor).
Ik tip even. Les Sucheres is een leuke camping in Frankrijk ( Auvergne dus ook niet heel ver ) en verhuurt vanalles, dit is niet zo duur als jullie omschrijven? Misschien een idee?