Wij rijden van de zomer zo’n 1400 km naar een camping in Toscane bij Pisa. Dit willen we rijden met 1 tussenstop via Zwitserland. Ik ken de site tussenstop.nl die geeft mooie opties alleen ik weet niet zo goed hoe snel je doorrijdt in die omgeving. Wij rijden normaal over Oostenrijk maar dit scheelt wel veel kilometers. Bij voorkeur rijden we zondag zo’n 1000 kilometer richting noord Italië zodat we daarna nog maar een paar uurtjes hoeven. Maar is dit reeel op een zondag in juli? De kinderen zijn dan 2 en 4. Ze vermaken zich redelijk in de auto.
Onze 2 jarige houdt totaal niet van autorijden. Vorig jaar naar lago maggiore geweest en in 1x terug, was vreselijk. Heenweg zijn wij gestopt in Nuenberg am Rhein. Is half uurtje voor Bazel.
Wij zijn in 2019 met een 2 en 4 jarige (bijna) 5 naar Laggo Maggiore gereden en dat ging prima in 1x heen en in 1x terug. Precies fijne afstand. Naar Toscane in 2016 met bijna 2 jarige hebben we overnachting in Como gedaan. Dat ging ook goed. Terug in zuid Duitsland.
Goeie tips. En noord Italië in 1 dag lukt qua verkeersdrukte? 1000 km lijkt mij prima te doen in een dag. Maar als de godharttunnel heel druk is in Zwitserland heb je dan niet heel veel vertraging? Of valt dat op een zondag half juli wel mee
Wij hebben beide keren vrijwel geen vertraging gehad bij de tunnel. Naar Toscane kwamen we daar inderdaad op zondag langs maar was wel september en de laatste keer op maandag in augustus. Ja wij vinden dat te doen. Wij gingen dus rond 3/4 rijden en waren rond 15 dan ook bij de camping. Maar onze jongens waren dus 2 en bijna 5. Dit keer heb ik een baby van 9 maanden erbij ik weet niet hoe het dan gaat. Dit keer moeten we 900 km. Maar 1000 km is maximaal wel vonden we ook hoor. Maar precies te doen. Regelmatig even kort stoppen, veel schermen Hier sliepen ze, koekje, spelletje, schermen, stoppen bij speeltuin…
De prijzen tussen Zwitserland en noord Italië zijn gewoon groot vind ik ook qua overnachting. Voor 80 euro heb ik wel een kamer in Italië, maar in Zwitserland kan ik daar nog 100 euro bovenop tellen. Thanks voor jouw ervaringen.
Ja klopt, dat was bij ons dus ook de overweging in como te overnachten. En wij vonden dat prima! En terug in zuid Duitsland. Daar Hadden we alleen dikke Pech want we dachten zo nu in 5 uur naar huis hadden we megaaaa file in Duitsland. Dus dat ging iets minder vlot
Zwitserland is enorm duur. Daar zou ik niet zo snel overnachten. Beter rij je tot zuid Duitsland en doe je daar een overnachting. Beetje afhankelijk waar in Nederland jullie wonen natuurlijk. Kom je uit Groningen of uit Limburg maakt natuurlijk verschil. Wij rijden bewust door de week. In het weekend is het overal heel erg druk. Zeker in de schoolvakantie periode. Wij kijken naar de route via Google maps en dan via booking.com een goedkope overnachting langs de route. Ideaal en nog te annuleren 24 uur voor verblijf.
Lukte ons niet, maar wij komen wel uit Groningen. Wij hebben dik 2 uur voor de tunnel gestaan eens én rijden bewust al nooit in het weekend in de zomervakantie. Wij hebben overnacht in Duitsland en in Zwitserland.
Zwitserland is inderdaad heel erg mooi. Staat bij ons nog op het lijstje om iets langer te blijven voor de vakantie. Daarom zou voor mij een korte overnachting daar niet zo aanspreken ivm de kosten.