Camping Zuidfrankijk

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door marievs, 24 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Hallo dames (en heren),

Wij willen volgend jaar juli naar een camping in Frankrijk, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
    Het wordt onze 1e keer op een camping en we hebben nogal wat wensen.

-zon garantie... Die moet echt van mijn man .
    - zwemshorts toegestaan. Ook eentje van mijn man .
    - niet te massaal. Mijn wens. Kan niet zo heel goed tegen drukte momenteel.
    - leuk zwembad met glijbanen voor onze dochters van dan 2 en 4.
    - speeltuintje.

Aan welke camping/gebied denken jullie dan? Een vakantiepark is ook welkom.

Campings in andere zonzekere landen zijn ook welkom. Behalve Italië. Daar wil ik niet naar toe. En het moet met de auto te berijden zijn. Kroatië, Slovenië, Spanje.

Bedankt alvast.

Groetjes Marievs

2. Eef92

Eef92 Fanatiek lid

8 jan 2016
    1.056
    475
    83
    Domaine les naiades in Port Grimaud Cote D'Azur
    Heerlijke camping, niet te groot, mooi zwembad. Shorts weet ik niet zeker, maar volgens mij gewoon normale zwembroeken. Speeltuintje, animatie, grote plekken. Prachtige omgeving !

3. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.837
    5.568
    113
    Volgens mij is het in Frankrijk verplicht een strakke zwembroek te dragen. Voorgeschreven in wetten en regelgeving. Je zult dit dus overal tegenkomen op sites of bordjes bij het zwembad. Alleen niet iedere camping houdt hier controle op.

4. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Zwemshorts worden op veel campings wel verboden, maar niet altijd op gecontroleerd. Hangt er een beetje vanaf hoeveel toezicht er is.
    Aan de andere kant zijn shorts van zwemstof wel gewoon toegestaan hè? Ik vraag me dan af hoeveel bezwaar je tegen zoietsals in de afbeelding kan hebben dat de beslissing over een vakantiebestemming ervan af kan hangen:

En eerlijk gezegd vind ik die grote bermudas die men de hele dag ook elders aanheeft en dan het zwembad mee induikt ook best goor moet ik bekennen.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpeg
      image.jpeg
      Bestandsgrootte:
      17,8 KB
      Weergaven:
      30
  5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.248
    36.032
    113
    Wij zaten op een camping van Nederlandse eigenaren in Zuid-Frankrijk. Shorts gewoon toegestaan.

6. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.837
    5.568
    113
    Dan zat je dus op een camping waar de eigenaren het niet controleert. Dan wel de wetgeving naast zich neer heeft gelegd.
    Wij proberen ook vaak een camping te zoeken waarvan we weten dat ze niet moeilijk doen over zwemshorts.
    Maar officieel is het verboden.

7. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Hmm als alle mannen er nu zo uitzagen in die strakke shorts hoorde je mij niet klagen :roflmao:.

8. Eef92

Eef92 Fanatiek lid

8 jan 2016
    1.056
    475
    83
    Je man kan trouwens toch gewoon een zwemshort aandoen en een zwembroek eronder. Short uitdoen als ie het water in gaat en weer aandoen als hij naar de handdoek gaat. Kleine moeite toch!

9. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Ja, helaas vindt mijn man dit dus helemaal niets! Kan er ook niets aan doen.

10. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    vind ik ook hoor :roflmao:. Maar ja, mijn man kennende... En die zei gelijk al... echt niet, dan zoek je maar wat anders op.... Zucht :rolleyes:

11. Mutsefruts88

Mutsefruts88 Niet meer actief

In Le Muy zit een RCN camping en volgens mij kan je daar gewoon met boxershort zwemmen. Het heeft een heel leuk zwembad voor kleintjes, alleen is het erg duur in het hoogseizoen...

Deel Deze Pagina