Gefrustreerde baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamavC, 11 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavC

MamavC Niet meer actief

Onze dochter is motorisch heel vlot. Met 3-4 maanden kon ze al zonder moeite heen en weer rollen van buik naar rug en andersom. Nu gaat ze door middel van voortdrukken met de armen en 1 knie de hele kamer door en is daar heel snel in. Maar het is niet genoeg voor mevrouw ;) ze heeft zich 2x kunnen optrekken aan haar wipstoel tot staan en nu wil ze de hele tijd gaan staan (denk ik). Ze gaat op haar handen en voeten of tenen staan en helemaal omhoog met haar rug maar echt opstaan gaat natuurlijk nog niet. Heb even een foto ervan gemaakt.

Ze is enorm gefrustreerd, jammeren, huilen pff om gek van te worden! Als ik haar op haar voetjes zet gaat ze lachen en stapjes zetten. Ze ziet dan ook dat ze overal ineens bij kan.. maar ik wil het met haar leeftijd echt niet forceren.
    Hoelang zit er ongeveer tussen tot ze zoiets gaat kunnen als echt staan :( Ze is nu echt een chagrijnige draak..

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      30,2 KB
      Weergaven:
      7
  2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Leuk. En lief.

Ja lekker vlot. Dreumes meisje. Zal wel even. Zo blijven. Ze wil de wereld al ontdekken. Zal zo snel gaan het verder optrekken dan krijg je weer dat ze weer niet terug kunnen naar zit.

Het is even uit zitten. Ze zit ook al aardig in de kruiphouding. Komt vast snel goed dan maar even mopperen.

Maar leuke foto ook.

3. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Ah gos... Prachtige foto, maar ik begrijp de frustratie, het is zo lastig als je iets wilt doen maar het nog niet kan! Het verschilt heel erg per kind hoeveel tijd daar tussen zit. Ik hoop voor haar en voor jou dat het niet lang zal duren. Sterkte ;)

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Heb je een box? Hier was de oudste ook zo snel, ze kon zich al snel aan de boxspijlen optrekken en blij dat ze dan was! Daarna een loopauto gekocht waar ze al snel achter kon lopen. Los lopen duurde wel lang, dat had niemand gedacht (ze was bijna 14 maanden en liep met 9 maanden al overal langs).

Hoe lang het duurt is lastig te zeggen, het verschilt zo per kind. Onze jongste heeft een paar maanden alleen maar getijgerd (vanaf 5 maanden) en dat vond ze voldoende.

5. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Ik heb helaas geen tips, mijn zoontje doet dat nog echt niet haha!
    Maar wat een geweldige foto! En ze is idd wel heel erg vlot!

6. MamavC

MamavC Niet meer actief

Bedankt voor jullie lieve reacties! ze slaapt eindelijk even, dat kwam er ook helemaal niet meer van.. ;)

We hebben een box maar daar wil ze niet meer in omdat ze dan nergens heen kan. Ze verveelt zich heel snel en we zijn de hele dag met haar bezig daarom hoop ik voor haarzelf dat ze zsm leert wat ze graag wil leren en dan misschien wat minder gefrustreerd is. We hebben helaas geen ruimte voor een loopauto bijv :( toch maar afwachten dus

7. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Ons ventje was een maand of 8 toen hij zich aan de tafel op trok, maandje later liep hij er omheen en pas met 15 maanden kon hij los lopen. Jullie meisje is lekker vlot! En wat een geweldige foto, dat kontje de lucht in.. Wil ze niet meer in de box? Dan kan ze zich daar mooi aan optrekken.

8. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Wel leuk dat ze zo snel is toch? Kan ze al zelf rechtop gaan zitten? Het zelf gaan zitten kon mijn dochter op die leeftijd nog niet, maar rechtop blijven zitten wel. En dus moest ook alles zittend! Toen ze eenmaal het optrekken tot staan had ontdekt moest alles staand en nu verplaatst ze zich al staand langs oppervlakten. Ook is ze pijlsnel met kruipen (vooral als ze de kat ziet). Lopen doet ze nog niet, maar door het kruipen is dat lang niet zo frustrerend als het niet zelf kunnen gaan zitten en staan. Zodra ze alles een beetje kan,wordt de frustratie en dus het huilen minder gelukkig. Dan krijg je de fase van het niet kunnen slapen omdat staan in bed veel leuker is, maar ja, staand/zittend slapen is niet zo handig :p

9. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier was hij in het begin ook zo vlot. Hij begon ook rond die leeftijd met tijgeren en vlak erna al optrekken op z'n knieën, waardoor hij over de rand van de box kon kijken enz. :p (toen snel de box naar beneden gedaan natuurlijk).
    Hier kon hij met 9 maanden optrekken en deed vlak erna ook stapjes langs de bank en de tafel.
    Echt los lopen doet hij pas sinds 3 weken (16 maanden), hij heeft ruim 3 maanden op z'n knieën gelopen. :D

Trouwens wel een super schattige foto, maar herken de frustratie, het lijkt ze soms niet snel genoeg te gaan. Mijn zoontje is pas echt makkelijk geworden sinds hij loopt, daarvoor was er altijd wel iets van frustratie omdat hij iets nog niet kon.

10. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook zo'n vlotte baby. Wij dachten: als hij kan kruipen dan gaat het vast beter. Maar nee hoor, hij kruipt inmiddels al twee maanden. Ook trekt hij zich op aan werkelijk alles. Hij krijgt het voor elkaar om steunend op zijn eigen speelgoed op te staan. Maar nog is hij gefrustreerd. Hij denkt inmiddels dat hij los kan lopen ;). Dat lukt dus echt nog niet met als gevolg veel bulten op zijn hoofd. En nog steeds een gefrustreerd kind. Hij wil continu dingen die hij echt voorlopig nog niet zal kunnen. Zeer vermoeiend....

11. Oedy

Oedy Actief lid

22 aug 2013
    326
    17
    18
    NULL
    NULL
    Huh, dat is mijn kleine meid, alleen met langer haar!
    Haha, me dochtertje (7maanden) doet precies het zelfde.. Soms heeft ze ook nog een been of arm in de lucht..

Ook is ze erg gefrustreerd.. Ze wilt zoveel, maar lukt er nog niet.. Het is nu wel wat minder omdat ze zelf kan gaan zitten.. Op d'r kont houd ze het gelukkig een poosje uit met spelen...

12. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Hier is het sinds afgelopen week beter. Hij kan nu redelijk langs de bank lopen, trekt zich overal aan op, kan bij veel dingen en kan zelfstandig goed zitten. Kruipt al wel ruim een maand. Ik heb echt een ander kind.. veel minder frustratie voor het kleine mannetje.

Ik vind het daarentegen minder leuk.. mijn kleine baby!!!!

13. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Hahaha, dit herken ik nog heel sterk van mijn jongste! Bij haar was dit het voorstadium van zelf gaan zitten. Ze heeft het denk ik 5 a 6 weken tot frusterends aan toe gedaan tot ze ruim 6 maand was en ineens doorhad hoe ze haar beentjes onder haar lijf kon krijgen en zelf kon gaan zitten. Daarna heb ik het haar heel lang niet meer zien doen. De volgende stappen waren bij haar kruipen en optrekken tot stand en langs meubels lopen en dat deed ze beiden vanuit een andere houding. Pas toen ze toe was aan loslopen vond ik haar weer wat vaker terug in deze gekke houding, wanneer ze probeerde op te krabbelen tot stand.
    Het kan dus best het voorstadium van verschillende dingen zijn.

14. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Mijne is 7 maanden maar kan niet zelfstandig zitten valt zo om en is ook zo gefrusteerd als ik hem laat staan vind die prachtig maar dat zit er voorlopig nog niet in

Heb een loopwagen gekocht weet dat het niet optimaal is voor de beentjes maar hij raced me achterna waardoor ik even me handen vrij hebt

Heb zelfs box en bedje nog op hoogste stand staan

Deel Deze Pagina