Duobuggy

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MamaMars, 15 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

Op dit moment heb ik een duo-wagen, maar ben aan het rondkijken naar een duo-buggy. Heb alleen even wat advies nodig.
    Het liefst wil ik een buggy waar ze naast elkaar kunnen zitten, en wil max. ongeveer 150-200 euro uitgeven. Ik wil ook graag een mandje voor boodschappen en absoluut geen luchtbanden.
    Op dit moment is de Koelstra Simba Twin favoriet. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Welke hebben jullie, wat zijn de voor en nadelen hiervan?

2. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Ik had pas een mazzeltje.
    De prenatal in Den Bosch centrum ging weg en daar gingen de buggy's en autostoelen voor 30%weg. En ja hoor, daar stond mijn wens; de duo-buggy van MacLaren (Techno)..... ai. Nog steeds best prijzig.
    Maar mijn vriend zei; als je hem handig vind, dan moet je hem gewoon kopen.
    Dus ik apart laten leggen want kon niet in de wagen erbij. Gaat mijn vriend hem de dag erop halen, ging alles met 50% weg!
    Dus voor 210 deze wagen nu kunnen kopen.

Hij bevalt erg goed.
    Pasgeborene kunnen erin (zit speciaal verkleinertje bij net zoals in de maxi cosi voor het hoofdje) dus kan hem nu al gebruiken met mijn 2 kids van 1,6 jaar & 2 maanden.
    De kappen zijn heel groot en kunnen erg laag zodat kindjes uit de wind zitten. Maar het hoeft niet, je kunt ze ook omhoog doen natuurlijk.
    Er zitten voetenzakken bij die je makkelijk aan de zijkant vast kan maken met een drukkertje.
    Verder is hij erg stevig, best grote wieltjes en komt daarom heel degelijk over.
    Jammer is dat hij toch best groot is na inklappen en kan niet in mijn achterklep (heb een skoda fabia).... Maar hij kan wel naast Lotte op de achterbank dus met de maxi cosi voorin kan ik toch alleen met ze op pad.
    Hij klapt best makkelijk in.

Op marktplaats worden er ook aangeboden, sommigen weinig gebruikt.
    Dus je zou ook eens tweedehands kunnen neuzen...

Ik kan je niks vertellen over de Koelstra Twin, heb hem wel vaker in de krantjes gezien. Proberen in de winkel??

Suc6!

3. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Wow marijntje wat een mazzel! Dus zo te horen is het een echte aanrader... ben sowieso een maclaren fan, dus ga ook eens hard denken om deze te kopen!

(het wordt steeds bizarder-der hoeveel dingen wij hetzelfde hebben...nu zie ik dat jij ook een skoda-rijder bent :D)

4. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0

Hahaha.... ik moet hier echt hard om lachen!
    Ben benieuwd wat jij allemaal gaat kopen als juul een broertje gaat krijgen :p.
    En inderdaad mazzel ja. Maar baalde daarna wel enorm dat ie niet in mijn achterklep past.
    Gelukkig hebben we ook een VW Passat Station. Jullie ook?

5. MamaMars

Marijntje, dat is mazzel zeg! Ben alleen bang dat ik dat hier niet zal hebben haha. Had hem ook gezien, maar kost iets van 400 euro geloof ik? Zoveel was ik niet van plan om er aan uit te geven, mijn oudste kan in principe goed lopen, dus het is voornamelijk voor lange afstanden dat ik er echt een nodig heb.
    Marktplaats viel een beetje tegen hier in de regio, maar ga ik nog wel in de gaten houden, wie weet dat ik er binnenkort nog een zie.
    Inklappen is overigens geen probleem, heb geen auto, en om eerlijk te zijn weet ik niet eens hoe het moet met mijn duowagen, terwijl ik hem toch al een jaar heb ;)

6. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Ja hij kost bij Prenatal inderdaad 430 en bij baby-dump iets minder. Maar is inderdaad een hele uitgave!

Ik had inderdaad een mazzeltje...

Wie weet heb je geluk via MP. En de Koelstra is wellicht ook een goede optie...

Groetjes!

7. MamaMars

Verder nog tips? Het onderstel is doorgebroken in de sneeuw vanmorgen :x dus moet nu met spoed een nieuwe gaan kopen, anders kan ik niet naar buiten..

Deel Deze Pagina