Baby 2 weken buikslaper?

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door Kaatje1234, 16 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje1234

31 dec 2014
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal..

Mijn kleintje van 2,5 weken oud slaapt goed als hij op zijn buikje ligt maar niet als hij op zijn rugje ligt. Overdag mag hij zo even slapen in de box of bij mij op mn buik maar ik weet dat het 's nachts afgeraden wordt vanwege wiegendood. Ik heb wel een aerosleep matrasje...

Wat zijn jullie ervaringen mbt buikslapers?
    Bedankt!

2. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Ik heb er 2. Bij de oudste kwamen we er pas na een paar maanden achter, bij de jongste hadden we het meteen door. Zij slaapt dus al vanaf haar geboorte op haar buik, maar kon toen ook haar hoofd al goed omhoog houden. Wij hebben geen aerosleep.

3. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Hier ook beide wilden alleen op hun buik slapen... Werden helemaal overstuur als ze op hun rug lagen. Dat is ook heel slecht als je het hebt over wiegendood.

De eerste maanden sliepen ze beneden of op onze kamer...

4. JFelice

JFelice Actief lid

9 jan 2014
    292
    4
    18
    ZH
    Onze dochter van 4 maanden krijgen we ook met geen enkele mogelijkheid op de rug. Soms met heel veel geduld en geluk krijg ik haar in slaap op haar rugje. Maar na 5-10 minuten schrikt ze wakker en is ontroostbaar. Snachts slaapt ze nog steeds daarom op mij omdat ik haar niet in buikligging in haar bedje durf te leggen. Hebben wel ook aerosleep, maar dat heeft weinig te maken met wiegendood, meer met verstikking.

Help!!!!!

5. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Wij hebben de nannycare. Misschien een tip. Die geeft een alarm als je baby 20 seconden niet ademt...
    Wij hadden vannacht alarm bah! Zoontje lag gelukkig gewoon verdwaasd te kijken. Geen idee of het loos alarm was of niet. Hij slaapt trouwens wel op zijn rug, maar ik ben gewoon een Paniekvogel en vind het een geruststellend idee om hem op het matje te leggen.
    Succes!

6. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Kun je haar overdag wel oo haar buik laten slapen? Dan kan je er aan wennen?

Onze dochter slaapt vanaf 4 weken op haar buik en slaapt een stuk langer. Ze kan haar hoofd al optillen, en slaapt heerlijk.

7. misa

misa Niet meer actief

#7 misa, 25 feb 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 feb 2015
    Hier beiden vanaf ongeveer een week oud!

Even voor de duidelijkheid: wiegendood is iets anders dan verstikking. Er is bepaald dat babys op hun rug moeten slapen wegens vermindering wiegendood, maar tegelijkertijd is er ook gezegd dat er goed gekeken moet worden naar goed ventileren, niet te warm kleding en niet roken in huis. Dus allemaal zaken die wiegendood zou kunnen verminderen.

Ik vind het zelf jammer dat veel kinderen eerst ingebakerd worden zonder dat de buikligging uitgeprobeerd is. En dat ouders zo bang gemaakt worden en hun baby niet kunnen geven wat nodig is voor hen (bijvoorbeeld buikligging).

Als je er jong mee begint dan kan je kindje zijn nekje erg snel trainen. Als je er de eerste week of twee weken nou steeds bij bent en gaat afbouwen met checken, dan ga je zien dat het prima gaat.
    Daarbij, heb je wel eens gezien hoe ze hun gezichtje in een draagdoek tegen je aan kunnen drukken? Heb vertrouwen is mijn gevoel hierover!
    (En helemaal als je kindje zichzelf omdraait naar de buik om zo lekker te gaan slapen).

8. Twanneke

Twanneke Actief lid

18 aug 2014
    175
    0
    0
    Helemaal mee eens! Ouders worden veel te bang gemaakt voor buikslapen. Ook de oordelen waar je mee te maken krijgt, zijn niet van de lucht. Alsof je willens en wetens je kindje probeert te vermoorden :x

Mijn oudste slaapt op zijn buik sinds hij 11 dagen oud is. De jongste heb ik, tot grote frustratie van de kraamhulp, vanaf dag 1 op zijn buik laten slapen. Daar moet ik wel bij zeggen dat het allebei grote sterke baby's waren die al heel snel hun eigen hoofd optilden en draaiden (jongste zelfs al vanaf zijn geboorte).

Deel Deze Pagina