Mijn dochter wordt al heel lang rond 05-06 wakker en ik ben een ochtendmens dus vind dat prima. Enige is dat ik merk dat ze te weinig nachtrust krijgt en rond 08.30 uur al helemaal op is en een lange dut doet. Met als gevolg dat ze ‘s middags niet meer wilt slapen(maar wel zou moeten, ze is alsnog moe). ik wil haar daarom aanleren dat ze tot 06.30 uur slaapt en dan geen ochtenddut doet. Heeft iemand daar ervaringen mee, je kindje daarin begeleiden? Oja en melk geven helpt niet.
Misschien wel handig om even haar leeftijd en hoe laat ze de dutjes doet erbij te zetten. Het vroege opstaan ken ik. Mijn dochter van 4 slaapt nu met regelmaat wat langer dan 6 uur.
Mijn ervaring is dat je een kind niet aan kan leren langer te slapen. En ik heb het geprobeerd. Nu maar geaccepteerd. Het owrdt ook allemaal makkelijker naarmate ze ouder worden tenslotte.
Iek, hier trok ik die ochtend juist door met een fles warme melk maar dat werkt niet dus. Heb je verduisterende (rol)gordijnen, soms wil dat helpen. Hier was dochter soms vroeg wakker maar kletste wat tegen dr knuffies en draaide zich weer om, moest alleen ff wat vertellen. Dus ik ging er nooit bij t eerste geluid heen (wel toen melk nog een ding was) echt alleen wanneer ze t zat was. Maar dat verschil horen we hier wel. Zo hebben we dat ook midden in de nacht, of hoor ik nu om 00:00 "poeeeessie mieouuuh, kom eeeh gaaaaauw, ik heb lehere mej voor jouw, enne mij ijs erbij oohohoh wat smu jeh wij" over 3 minuten ligt ze algeheel gestrekt vertrokken tenzij verstoppertje nog komt of dat jokie ergens de schuld van krijgt dan is t 10 minuten. Bemoei ik me er echter ermee dan wordt t een feest van 2 uur en speluuuh naar beneden buiten kijken, autorijden, drinken (heeft ze), spontaan honger you name it. En de volgende dag een loeisachrijnig kind.