Prut oogjes

Discussie in 'Verzorging' gestart door sweetchocolate, 25 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Hoi dames,

Onze zoon is nu 2.5 maand, maar heeft nog steeds prutoogjes/gesmette ogen of hoe je het ook wilt noemen. Elke keer is het vies. Maken het schoon met watje en afgekoeld gekookt water. Maar het wordt maar niet minder.

Wat kan ik eraan doen? Hoelang duurt het?

Het is overigens niet ontstoken, is niet rood.

Ik moet na iedere voeding, 's morgens en 's avonds zo'n mega strijd met hem voeren om die oogjes toch schoon te houden. Vind het zo vervelend. Zou het zelf ook niet leuk vinden als ze steeds maar aan mijn ogen zouden komen.

Iemand advies/ervaring?

Groet,
    Sweetchocolate

2. anneke81

anneke81 Actief lid

8 dec 2006
    161
    0
    0
    Ouderenzorg
    Annabel heeft vanaf de geboorte totdat ze 2 maanden was een snotoogje gehad. De kraamverzorgster en cb vertelde dat het vanzelf over gaat, maar dat het maanden kan duren. Het traanbuisje is dan nog dicht en die gaat vanzelf open.

Maar Annabel werd ineens wakker met een schoon oogje. En heel af en toe komt het nog even terug als ze verkouden is, maar niet meer zo erg als eerst.

Sterkte ermee!

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    schoonmaken met afgekoelde kamillethee werkte hier beter dan afgekoelt gekookt water,
    kamillethee ontsmet ook!

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Dat doe ik ook als ze vieze oogjes heeft. Ook beiden oogjes met een apart watje schoonmaken.

5. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Dat heb ik nog niet gehoord. Waar kunnen wij dat kopen?

6. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Kamillethee koop je gewoon in de winkel. Water koken, zakje er een paar minuten in laten hangen, laten afkoelen, en dan kun je de oogjes schoonmaken.
    Kamille werkt o.a. desinfecterend.

7. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Geef je borstvoeding? Want dan kun je even een drup bv in het oogje doen. Onze dochter had het ook (toen ze 2 weken was ofzo), en na een paar keer per dag een paar druppels bv in d'r oogje te laten lopen was het over!

Deed het gewoon met een schoon lepeltje, paar druppels uit m'n tepel knijpen en dan in d'r oogjes laten lopen.

Oh, en met water: je kunt gewoon water uit de kraan pakken, hoeft het niet eerst te koken en af laten koelen. En 't niet met een watje doen, maar met een steriel gaasje... Heeft zowel de HA als de kraamhulp hier verteld.

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.175
    113
    Als het echt zo lang duurt zou ik toch even langs de ha gaan.
    En het is ook echt niet grappig om je ogen elke keer schoongemaakt te krijgen. Ik heb namelijk ook een prutoog gehad toen mijn dochtertje er 1 had. Mijn oog zag er niet rood/ontstoken uit maar het voelt echt geirriteerd dan.
    Succes!

9. Laartje

Laartje Actief lid

16 feb 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Borstvoedings melk erin hielp bij ons ook heel goed. Inmiddels geef ik het helaas niet meer. Maar daarmee was het snel over. Succes ermee

10. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Hier ook bv erin laten lopen na iedere voeding! Ik liet het rechtstreeks vanuit mijn borst in zijn oogjes vallen, was bang dat een lepeltje toch nog vuil in zijn oog zou brengen ookal zou ik het afspoelen. De traanbuisjes een paar keer per dag zachtjes masseren heb ik ook gedaan.

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mn dochter heeft ook toen ze 2 weken oud was, bijna 2 weken lang een vies oogje gehad. Na ruim een week naar de huisarts en toch druppels gekregen en toen was het binnen 3 dagen weg. Bij haar een combinatie van een infectie & allergie.

12. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    tycho had hier laatst ook last van, ik heb 2wekenlang met gekookt water gespoeld en zo af en toe ook een heel klein beetje zoutoplossing maar het bleef.

Toen ben ik naar de HA gegaan en heb druppels gehad, het was met 2 dagen weg....

xxx

13. Live

Live Actief lid

16 jun 2010
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van 8 weken heeft er ook nog steeds last van...
    Ik ben ook al bij de huisarts geweest, die gaf aan dat er wel antibiotica voor het prut was, maar dat verhelpt het probleem van het verstopte/vernauwde traanbuisje niet en na de antibiotica kan het dus weer gewoon terugkomen...:( Dan liever maar geen antibiotica in zijn oogjes! Als ik niet eens zeker weet of het helpt...

Susjeuh & Sassie25, wat voor druppels kregen jullie? Was dat ook antibiotica?

14. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Jayden heeft het nog wel eens, hier wordt gezegd dat het een lange tijd kan duren bij sommige baby's, tot 6 a 8 maanden.

15. McGyver

McGyver Niet meer actief

Wij hebben op advies van de kinderarst, zoutoplossing neusspray voor babys gebruikt, aakt traanbuis open...

Deel Deze Pagina