tot onze grote schrik hebben we vandaag ondervonden wat er zoal mis kan gaan met een campingbedje. we hebben het bijbehorende matras gebruikt (zo een die in 3 delen opvouwbaar is) gewoon met een hoeslaken erover. en uitgerekend die ene keer dat we geen babyfoon gebruikten, heeft onze zoon (16,5mnd) iets heel gevaarlijks bedacht. hij heeft eerst het hoeslaken eraf gehaald, vervolgens het matrasje opzij geduwd waardoor deze deels opgevouwen was, en zelfs de 'bodem' (je weet wel, de zware stevige mat die je op de bodem legt en vastzit met klitteband) losgemaakt, en is uiteindelijk onder dit alles gaan liggen! onder de bodemmat, met zijn hoofd onder een dubbel deel van het matrasje, het hoeslakentje naast zijn hoofd, en is zo in slaap gevallen! we zijn ons werkelijk doodgeschrokken, ik keek even om het hoekje om te zien of hij al sliep, en dan tref je je kindje zo aan... hij was ook nog eens heel diep in slaap dus het leek echt of hij amper ademde (dat deed hij dus wel maar hij was in zo diepe slaap dat hij heel rustig ademde). Hij had wel kunnen stikken! hij komt nooit meer te slapen in een campingbedje zonder babyfoon erbij, en zowieso nooit meer met zo'n speciaal matrasje in 3 delen! weet iemand of er ook een gewoon ledikantmatrasje in een campingbedje mag?
Waarom zou er geen gewoon matrasje in mogen? Als jij er eentje kunt vinden die past. Maar je hebt wel een lekker ondernemend ventje.
ik weet niet of het past maar ook niet of dat wel veilig is? zijn ledikant matrasje is veel dikker dan het matrasje dat bij het campingbedje hoort. heeft iemand ervaring met uit het campingbedje klimmen? vanaf wanneer kunnen ze dat ongeveer? ik heb soms namelijk ook wel twijfels of hij er vandaga of morgen niet eens uitklimt.... of uit valt, want hij mag graag in t bedje gaan staan, en dan zo enorm hard heen en weer wiebelen, springen, zich naar 1 kant laten vallen en aan het bedje trekken dat ik soms echt denk, blijft dit bedje wel staan, of valt ie zometeen nog om :
Jeetje zeg, wat een verhaal! kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Fleur gaat over een aantal weken ook 2 weken in het campingbedje in Portugal. Ik heb bij Ikea 2 van die topdek matrasjes gekocht. Die zijn ook nog eens vacuumverpakt dus makkelijk in de koffer. Ben benieuwd of het gaat werken over het gebruikelijke onding matras wat er al in zit. Fleur slaapt nu overigens al weken probleemloos in een campingbed overdag met normaal matras van Ikea erin. Dit vanwege bouwwerkzaamheden aan de kant van haar kamer. Dit gaat heel goed en ze kan er niet uit of zo. Groetjes, M
als Jesse meer dan 1 slaapje in campingbed doet neem ik altijd het ledikantmatras mee dus dat kan gewoon hoor
dat kan hoor, ik heb er één die zogezegd speciaal voor in het campingbedje is (ik denk net iets platter dan een ledikantmatras)
Wij nemen altijd het campingbedje en haar eigen matrasje mee als we op vakantie gaan en het bevalt prima!
Als Joris ergens slaapt in een campingbedje heb ik altijd een gewoon matrasje mee. Vind het echt niks, dat dunne matrasje wat erbij hoort, en daarbij, Joris hoeft niet op plastic te slapen. Vind ik zo'n raar idee! Dus een matrasje past zeker weten, past echt precies! Bij mijn ouders staat gewoon standaard een campingbedje met een gewoon matrasje erin en hij heeft er al menig uurtjes op geslapen!
sjeetje das schrikken, snap alleen ff niet welk matrasje je bedoelt....diegene die hele dunne die om het campingbedje heen zit als je hem opvouwt (we hebben koelstra) of heb je een losse gekocht? wij hebben een van prenatal in een los "tas achtig koffertje"...
dat harde ding dat je om het campingbedje heenvouwt als je hem opruimt, die had ie dus ook losgemaakt en was ie ook onder gaan liggen, en ik heb er een losse bijgekocht, die van prenatal idd in een tasachtigkoffertje (das dus het matrasje dat hij bovenop zn gezicht gekregen heeft en zo in slaap is gevallen).en die gaat nu dus ook absoluut de deur uit! snap niet dat dit veilig bevonden is door een of andere instantie. mijn zoon zal toch vast niet de enige zijn die zo creatief is?! (normaal gesproken heb ik een groot badlaken om het matrasje heen en dan een hoeslaken erover, afgelopen week had m'n bengeltje ook al het badlaken er tussenuit gehaald en op de grond gegooid, terwijl het hoeslaken er nog perfect om zat... en in de box maakt hij steeds de rits van het boxkleed los, en gaat dan in de hoes liggen... speelgoed gaat hij op elkaar stapelen (bijv. babylaptop op een grote activitytafel, en dan erop gaan staan stampen/wiebelen dussehm ik kan wel stellen dat hij erg bezig is met in/onder/op dingen te ontdekken!)
Jeetje ja dan zou ik ook geschrokken zijn. Ik zou geen gewoon matrasje in een campingbedje doen, behalve als die net zo dun is als de standaard. Dano is uit het campingbedje bij mijn schoonouders geklommen toen hij net 1 jaar was. die hebben er een normaal matrasje inliggen. Alleen die is wel een stuk dikke dan die standaard. als je matrasje dikker is wordt de afstand naar de rand ook korter natuurlijk. wij hebben het campingbedje van baby bjron, die loopt van breed beneden naar smal boven waardoor hij nooit het matrasje zou kunnen optrekken. die moet je namelijk schuin optrekken. misschien een tip http://www.babybjorn.com/Eng/products/M ... rib-Light/
Wij gooien de aerosleep er over heen. Kan me goed voorstellen dat je de schrik van je leven hebt gehad. Heb ook s n verhaal gelezen dat een kindje met zijn hoofdje klem kwam te zitten in zo'n vouw/knik, deze was niet goed 'geklikt' en overleed later..
Ik heb altijd standaard mijn zoons ledikantmatrasje in het campingbedje....dacht eigenlijk dat iedereen dat deed.. Kan me voorstellen dat je geschrokken bent....
zo dat is inderdaad schrikken zeg! gelukkig goed afgelopen.. maar hier ook gewoon een matrasje erin.. want zodra alsyai ging staan zakte de bodem al door.. ondaks dat het een duur stevig bedje was en vond het altijd al eng.. maar pff echt schrikken gelukkig is het goed afgelopen
woooow das schrikken! Seff ligt bij opa en oma altijd in een campingbedje, maar ook gewoon met een normaal matras erin.
Inderdaad schriken zeg. Bij ons campingbedje zit een klittenband waarmee je het onderste (harde) matrasje vast kunt maken. Heeft jouw zoontje dit ook los weten te krijgen?
Wat een boef zeg! Mijn zoon slaapt wel gewoon zo in z'n campingbedje (bijna nooit) Maar een gewone matras kun je er gewoon inleggen. Steven is bijna 2 jaar en gaat vast ook met zo'n bedje over de kop als hij wil, zo stabiel zijn die dingen niet.
mijn zoontje heeft idd dat klitteband los weten te trekken, terwijl ik toch echt dacht dat dat best hard trekken is. hij slaapt eigenlijk zelden in een campingbedje, dit was de 4e keer ofzo. en dan direct dit... vandaar dat wij zo'n opvouwbaar matrasje gekocht hadden, we dachten voor die paar x in een jaar dattie drin slaapt... angel eyes, das precies de reden dat we niet zomaar een gewoon matrasje erin durven te kopen, die zijn idd een stuk dikker, en daardoor net ff iets makkelijker om eruit te klimmen wat kost zo'n babybjorn bedje, is het formaat (zowel hoogte als lengte) gelijk aan alle standaard campingbedjes of groter? en wat kost ie ongeveer? is daar standaard een goed matrasje bij geleverd?