...en als ik iets voor haar leg (speeltje) wilt ze het dolgraag pakken maar blijft ze huilend &jammerend achteruit gaan.. Wat moet ik doen? Tot nu toe pak ik haar steeds op vanaf het jammeren.. Ik vind het zo zielig maargoed zij moet het leren en ben bang dat ze het zo niet leert.. Ik heb overigens zelf nooit gekropen, zegt dit iets?
niets voor haar leggen, ik zou ook gaan jammeren als ik iets wil maar het lukt niet...het komt vanzelf en anders maar niet...mijn zoon heeft ook heel lang achteruit geschoven maar is wel goedgekomen met hem....
Hier tijgerde mijn dochter ook achteruit, ik gok vanaf de 7 maanden. De ene riep dat als ze dat deden dat ze nooit gingen kruipen (ik heb zelf ook nooit gekropen maar wel vooruit getijgerd dus had gekunt) en de ander riep weer dat het een kwestie van dagen was voor ze vooruit zou gaan. Niets was waar, met 9 maanden en 1 week tijgerde ze ineens vooruit en met 9 maanden en 2 weken kroop ze (en ging ineens zelf zitten) en liet ze het tijgeren compleet achter zich. Lekker laten doen dus, komt van eiges! Hier legde ik haar op de speelmat met speelgoed in alle hoeken. Ze moest er dus wel iets voor doen maar kwam vanzelf wel bij een speeltje uit. Veel minder frustratie
hier duurde het ook even bij zoonlief voordat hij door had dat het niet zo handig was zo en dat hij niet bij zijn speeltje kwam. Leverde die week of 2 aardig wat frustratie en boze buien op. Toen ging hij om zijn as draaien in combinatie met achteruit teigeren. Na een maandje ongeveer kon hij ineens vooruit teigeren. Dochter heeft niet achteruit geteigerd, ze teigerde met 5 mnd al vooruit. En met 7 mnd ging ze al kruipen.
Komt vanzelf wel, gewoon af en toe iets voor haar leggen en zo oefenen; zodra het haar frustreert het wegpakken of gewoon aangeven. En sinds wanneer heet zo'n beest een teiger?
Bedankt dames, ik geef de hoop nog niet op! Ben wel blij om te lezen dat er baby's zijn waarbij er ruim tijd zat tussen achteruit &vooruit..
Is helemaal normaal hoor! wij waren onder behandeling bij de kinderfysio en die gaf aan dat het te maken heeft met de ontwikkeling van de spieren. Heel vaak gaan kindjes eerst acheteruit en daarna vooruit. geen idee hoeveel tijd daar dan tussen zit. Hier een week of 3.
Hier ook eerst achteruit, na een week of 2, 3 vooruit. En een week later door het hele huis . Ook veel frustratie trouwens, tot vooruit lukte. Aan meerdere kanten speeltjes neerleggen werkt wel. En een beetje uitdaging is ook goed.
Die armpjes zijn al vlot getraind door het opdrukken dus logisch dat ze zichzelf achteruit duwen. Mijn meisje doet t ook sinds een weekje ofzo. Ik kan me wel herinneren dat mn zoontje ook eerst achteruit ging. Durf niet meer te zeggen hoeveel tijd er tussen voor en achteruit zat. Ik zie nu al bij mn dochter dat ze af en toe wat met dr voetje probeert, dus komt vanzelf!
Mijn oudste tijgerde ook eerst achteruit. Daarna vooruit. En daarna ging hij op handen en voeten lopen, tja. Eigenwijsje. De jongste tijgert niet. Die kan sinds vandaag kruipen, gewoon vooruit. Als hij zichzelf achteruit duwt, gaat hij zitten.
Komt vanzelf, hier ging ze ook in het begin achteruit.. daarna vooruit maar dat was maar heel kort want toen ging ze ineens op handen en voeten lopen en toen ging ze kruipen..
Hier heeft onze zoon nooit getijgerd, hij draaide zittend om zijn as Met 10 maanden kroop hij ineens. Wel kon hij gaan staan met 7,5 maand in de box.