zijn die boxen nu zo klein??

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Ringeding, 8 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    Wij zijn aan het kijken naar een box. Maar nu valt mij op dat de boxen van tegenwoordig zo klein zijn. 75 bij 95... Ligt het aan mij of zijn ze veel kleiner dan vroeger???

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ja, volgens mij wel. Mijn moeder heeft er nog eentje thuis staan van "vroeger" en die is echt minstens 1.20 m breed. Ik vind ze nu meer baby maat, terwijl het toen meer peuter maat was.

3. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik vond dat ook al! de boxkleden zij ook allemaal groter, zodat je het kleed niet eens goed in de box kan leggen :x

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ja en het valt me nu pas op! Mijn zoon kan zijn kont niet meer keren in het ding!

5. Siesje

Siesje Actief lid

24 jan 2007
    430
    0
    0
    Ze zijn inderdaad een stuk kleiner! Het viel me eerst niet zo op, toen Iza een babietje was, maar toen ze ging draaien wél. De periode dat ze nog niet zelf kunnen gaan zitten, vond ik het maar net kunnen qua grootte. Maar na die tijd gaat het wel weer aardig...

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja hier nooit last van gehad dat de box te klein word ofzo ;)! En daarbij vind ik ook niet dat er zoveel plek nodig is in een box omdat je kindje er toch maar af en toe in zit (tenminste hier wel, wij vinden niet dat het echt een plek is waar ze uren moeten zitten ofzo, de grond is wat ons betrefd een betere plaats om je te ontwikkelen, en toch willen de grote hier nog best graag in de box spelen.) Onze boxen zijn geloof ik 80x100.

Dan dus allemaal aan de tweelingbox *gniffel* of een ledikantje als box gebruiken :D!

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Een ledikantje is ook niet erg groot ;)

Ik vind het ook geen plek waar kinderen uren in horen te spelen. Wij gebruiken hem alleen als we even bezig zijn met iets anders (omdat we een hond hebben en we hem dus niet op het speelkleed laten als we er geen oog voor hebben). Maar zoals siesje al zei, met draaien is het direct klem zitten. Hij kan bijna geen kant op op moment. Hij kan wel al zitten, maar ik ben veel te bang dat ie zich toch nog naar achter laat vallen tegen de spijlen aan. Dus zo durf ik hem ook niet alleen te laten.

Oftewel, op moment heb ik een kind dat na 3 minuten al moord en brand schreeuwt in de box omdat ie klem ligt ;)

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Denk dat dat met het draaien ook aan de grootte van je kindje ligt en dat wij het daarom met Malou en Ruben niet gemerkt hebben. Die waren met 1 jaar beide nog geen 70 cenitmeter ;)!

Vrees dat we dat klem-draaien met Benthe ook gaan krijgen (en tja hier geen hond, maarja wel een broer en zus die niet altijd even zachtaardig zin ;))

9. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    Omdat wij hier 2 katten rond hebben lopen vind ik een box wel handig. Ik heb nu op internet gekeken voor een box en er eentje gevonden van 125 x 90 x 60. Even kijken of het past en dan die regelen.....

10. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Haha, wel grappig. Ik dacht meteen: Nee, jij bent nu groter *proest*.

Maar ik snap je idee wel. Toch even onze leenbox van 16 jaar oud gemeten en die heeft toch echt dezelfde maten. Mijn ouders hebben ook een oude box staan en daarvan dacht ik juist: goh, wat klein! Toch eens meten binnenkort, maar ik denk dat hij dezelfde maten heeft. Terwijl hij toch minstens 45 jaar oud moet zijn.

Wat ik wel herken, is dat je kind op een gegeven moment zo groot lijkt in de box en dat het zo weinig ruimte heeft. Onze dochter is gelukkig niet zo groot, maar ze heeft een paar weken bijna niet in de box gelegen. Ze vermaakte zich prima op het kleed en was heel hard bezig met leren kruipen. Toen ze dat kon, hebben we de box weer in ere hersteld ;). Haha, flauw hè, kan ze eindelijk overal komen, wordt ze "opgesloten". Maar toen leek ze ineens wel te groot voor de box!

Ze heeft trouwens tegelijk met leren kruipen ook geleerd om te gaan zitten en ik moet zeggen dat dat wel scheelt. Als ze zit in de box heeft ze ruimte zat! En als je eenmaal kunt zitten, waarom zou je dan nog gaan liggen, behalve om ergens anders heen te gaan? ;) (dat is volgens mij hoe zij erover denkt)

11. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    ja de boxen zijn niet zo groot

wij hebben zelf een grotere gemaakt
    zal een foto opzoeken

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

fynn zit bijna nooit in de box echt alleen als wij uit de kamer zijn dit ivm met een hond en 2 katten die als ze de kans krijgen naast fynn op het kleed gaan liggen.

13. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
  14. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ja dat viel mij ook al op.
    Ik heb het boxkleed van koeka en in de winkel zeiden ze dat het de goeie maat was.
    maar hij is eigelijk wat te groot voor in de box vindt ik.

15. Ik heb een box van Bam Bam en die is 1m x 1m. Lekker groot dus en hij heeft wielen dus ideaal met verplaatsen. Misschien een tip?

16. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    ik had die box ook gezien, helaas na aanschaf van de box die ik nu heb (en dus vrij klein, idd dat boxkleed van koeka is er iets te groot voor)

Deel Deze Pagina