hallo allemaal kan iemand mij helpen met het volgende: mijn dochtertje van 8 weken wil niet slapen overdag in bed of slaapt heel kort. ze slaapt altijd in haar eigen bedje, en dat gaat na de avondflessen van 1830 en 2230 heel goed. ze slaapt zelfs sinds een paar dagen tot half 8. maar na die fles begint het geklier. ik leg haar pas op bed als ze moe word (gapen, huilerig) soms valt ze direct in slaap of huilt ze een poosje maar ze slaapt vaak niet langer dan een uur of soms veel korter. dan huilt ze en heeft ze soms gepoept maar daarna komt ze haast niet terug in slaap. dit hebben we al geprobeerd of proberen we nog: - ze slaapt in een puckababy - gordijnen overdag dicht - ze krijgt infacol tegen darmkrampjes - in de box of kinderwagen slapen vind ze niks - ze krijgt genoeg voeding 5 x 200 cc - laten huilen - eruit halen en weer in de box spelen en dan weer naar bed bij moe worden - telkens even kijken en haar troosten zonder uit bed te halen - speentje ze is overigens wel moe want haal ik haar eruit omdat het echt niet lukt, huilt ze veel en valt ze uit eindelijk vaak in slaap of op schoot of als we haar schommelen in haar wipstoeltje. ik zie het niet zitten om hele dagen met haar in een draagzak rond te lopen. iemand nog andere tips om het wat makkelijker te maken? vooral voor haar want met zo weinig slaap word ze er niet vrolijker op. alvast bedankt ! groetjes wendy & esmée
Hier was het hetzelfde. Is een fase (tenminste bij ons het geval). Ze wilde gewoon bij mij zijn. Alleen bij ons wilde ze zelfs niet in haar bedje slapen en als het lukte niet langer dan een kwartier. Ik heb er aan toe gegeven en na 2 weken was het over. Dus ik heb eigenlijk geen tips voor je.
Lijkt mij dat je het prima doet: duidelijk ritme aanbieden, herkennen van vermoeidheidssignalen, slapen in dr eigen bedje etc... Ik zou persoonlijk de gordijnen overdag niet dichtdoen om haar duidelijk het verschil met dag en nacht te laten merken, maar dat is misschien persoonlijk. en denk ook niet dat dat het is waarom ze kort slaapt. Wat gebeurt er als je dr laat huilen? Wordt ze dan overstuur? Hoelang laat je dr huilen/ Mijn zoontje maakte ook vaak cyclussen van 3 kwartier maar als ik m liet liggen (of soms even ging kijken, niks zeggen speen erin en weer weg) dan viel hij wel weer in slaap. Mijn zoontje bakerde ik trouwens in met de pacco doeken. deze zijn strakker dan de puckababy en geschikt voor onrustige kindjes. Maar misschien zit ze net in de 8 weken sprong en wil ze graag bij jou zijn en is het met een week weer beter met slapen? Hoelang heeft ze het al?
hier helaas hetzelfde en dus ook geen tips. ik doe alles wat ik moet doen terwijl hij in bed of in de box ligt en laat dat max 2 uur zijn want hij blijft al die tijd wakker. daarna neem ik hem bij me en slaapt ie op mijn borst zo'n 2 tot 3 uur. ik heb dan de laptop naast me of kijk een beetje tv. het is niet ideaal maar als ik 'm laat liggen slaapt hij de hele dag niet en dat s gewoon zieig voor zo'n klein mensje wat slaap hard nodig heeft. voorlopig doe ik het zo omdat ie nog zo klein is. later zie ik wel weer verder.
Nou, ik heb ook net een topic geopend over het niet willen slapen overdag. Mijn meiske is ook 8 weken en wil ook niet slapen overdag...ja 10 minuten (hééél soms een paar uur achter elkaar) Ik ben inmiddels best gespannen, luister onbewust steeds naar de babyfoon.... Geen tips dus.... @all: zijn jullie niet bang dat jullie de kleintjes tóch "verwennen"? Straks blijft het zo
juenco: nee, later vind k 't niet erg hem bv even te laten huilen maar nu weiger ik dat omdat ie nog zo jong is. op deze manier frustreer ik mezelf niet en hem ook niet. sowieso doe ik elke dag een poging en na verschonen, voeden, spelen doe ik hem in bed/box en na 2u haal ik 'm eruit als hij nog niet slaapt omdat 't hem wel opbreekt.
bedankt voor de reacties al! het is zeker geen fase want dit is al vanaf dat ze 2 weken is ofzo helaas. ik laat haar vaak wel even huilen max half uur en heel vaak valt ze dan wel in slaap hoor, maar weer voor een half uur ofzo.. de ene keer huilt ze gewoon zeurend zeg maar af en toe huilen en stil maar soms huilt ze ook wel erg en word ze overstuur , dat ligt eraan. wel goed om te weten dat er meer zijn die dit hebben! ja als het echt niet gaat pak ik haar ook bij me, maar laat haar zeker eerst huilen want ik weet zeker dat ze het al door heeft als ik haar binnen 10 min eruit haal. en ja die pacco doeken, weet t niet vind dat dit best al wel strak is en het kostte ook wel aardig wat... maar misschien als ze 3 maanden is want dan past ze niet meer in deze puckababy. ow en de gordijnen doen we normaal ook niet dicht overdag, maar dat was even om te testen. groetjes wendy
Jammergenoeg heb ik ook geen tips voor je. Mijn jochie slaapt ook steeds maar 45 min en is dan weer wakker. We hebben ook al vanalles geprobeerd maar niets lijkt te werken. Even een tip: goedkope inbakerdoeken van pacco kun je kopen via marktplaats. Er staan er genoeg op. En doordat je ze via brievenbuspost kunt versturen kost het niet veel om ze op te laten sturen.
oke bedankt! ik zat zelf ook te denken om een osteopaat te bezoeken maar weet het niet zeker. heb wel een zware bevalling gehad en ze is uiteindelijk met de pomp gehaald dus misschien zit er iets niet goed? iemand ervaring daarmee? of zou ze dan s'nachts ook zo moeten slapen? las verderop ook een aantal moeders die er heel positief over spreken! groetjes wendy
onze 2 maand oude knul slaapt ook amper overdag, enkel hazeslaapjes maar slaapt snachts wel 12uur. dus misschien is het wel redelijk normaal.. zo te horen doen heel wat baby;s van die leeftijd dat.
Nee hoor. Hier geen verwend kind aan over gehouden. Ze is een heel vrolijk en vriendelijk meisje die heel gemakkelijk een paar uurtjes zonder mama kan. En "verwennen" hebben ze pas door vanaf een maand of 6. En dan is het aan jezelf hoe je er mee omgaat.
iedereen bedankt voor de reacties, zal het waarschijnlijk wel afwachten worden helaas maargoed beter overdag slecht slapen als s'nachts he
Oh oh wat herkenbaar!! Onze dochter is net zo, korte hazeslaapjes overdag en 's avonds een flinke ruk. Ik denk soms tegen beter weten in dat ze weer moe moet zijn en leg haar in bed.. Daar is ze het dan niet mee eens. Ik moet echt leren naar het kindje te kijken en dan pas in bed te leggen als ze moe is. Anders slaapt ze gewoon niet. Wij zijn wel naar een Ostepaat geweest, meer in de trant van baat het niet dan schaadt het niet. En ze is er veel rustiger van geworden. Was ook een snelle bevalling en dat kan ook heftig zijn voor die kindjes. Voor mij is het puur dat ik er zelf aan moet wennen dat ze zo weinig slaapt, ook omdat mijn eerste dochter echt bijna de hele dag sliep. Zelf heeft ze er weinig last van gelukkig....
Mijn dochter ook gehad hoor en het is helemaal verdwenen. Ik heb gedaan wat mijn moedergevoel me aangaf en dat was niet het "laten huilen tot ze in slaap vallen" methode van het cb. Mijn dochter raakte zo overstuur dat ze geen stem meer had de volgende dag en dat lijkt me nou niet echt de bedoeling. Ze heeft er overgens niets aan over gehouden hoor dat ik haar dan maar in slaap wiegde de eerste tijd. Inmiddels slaapt ze heel goed overdag en kan ik haar in de zijslaper leggen met een speen en dan is ze zo in dromenland. Nu de nachten weer door slapen en ik ben een nog blijere mama