welke maat schoentjes?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Pruppeltje, 10 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pruppeltje

Pruppeltje Actief lid

28 nov 2008
    309
    0
    0
    ik zou graag willen weten met welke maat een baby ongeveer begint in de schoentjes/pantoffeltjes...
    of zijn er helemaal geen schoentjes te krijgen voor een babytje zo klein? :( :(:

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Volgens mij maat 62/68.

3. Pruppeltje

Pruppeltje Actief lid

28 nov 2008
    309
    0
    0
    bedankt voor je antwoord!
    maar ik zie ook wel maten staan zoals 17 of 18, zijn die dan te groot?

4. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    Pruppeltje, schoentjes voor een babytje zijn er eigenlijk niet echt, is ook erg slecht voor een baby zijn voetjes ;) , slofjes heb je natuurlijk wel!
    De maat schatten van een babytje is onbegonnen werk, er zitten namelijk erg veel verschillen van kind tot kind, dat blijft zo :) tot ze volwassen zijn :) .
    Ik heb zelf mijn eigen merk baby- en kinderaccesoires en kleding, en daarin ook babyslofjes. Maten van babyslofjes worden meestal uitgedrukt in S, M, L en Xl. Soms zijn er XS te verkrijgen maar die zijn meestal ofwel al te klein bij geboorte ofwel na een paar weekjes al te klein (beetje zonde). Bij mij komt een S overeen met een 17-18eur maat, maar zoals ik zei , daar heb je niet zoveel aan. Het makkelijkste is dat je je baby zijn voetjes meet, plat op een blad papier,van hiel tot grote teen, en die lengte vergelijk je dan met de lengte aangegeven in de maattabel, beter te groot dan te klein. Is je kindje nog niet geboren dan kan je niet veel kwaad doen met een maatje S, voor de meeste baby's is de S nog vrij groot maar na een paar weekjes past die perfect. Gemiddeld doen ze er 6-9 maanden mee, sommige baby's bijna een jaar.

5. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Mijn meisje pas nog geen slofjes/schoentjes. Heb van Zootjes slofjes maat S en die past nog niet. Denk dat het nog sowieso een maandje duurt voordat ze passen.

6. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    Sven heeft in het begin alleen sokjes aan gehad, ook lekker warm. pas sidns hij loopt en in de buggy mee gaat draagt hij slofjes. schoenen nog steeds niet, omdat hij z'n voeten bol houdt met het aantrekken. schoentjes krijgt hij ook pas als hij 6 weken los kan lopen, dat is een standaard advies van orthopeten en podologen.

7. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Ik raad ze af.

Ik heb Zootjes en Boumy's gekregen maat S.
    Ian heeft ze nooit aangehad. Toen hij in de wieg lag, was het niet handig en praktisch. Toen hij meer 'actief' werd, waren die dingen te klein.

Dure grap uiteindelijk :)

8. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    dice krijgt als we weggaan nike's aan slofjes dan he die zijn maat 15

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.843
    3.361
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik denk dat een baby maat 13 of 14 heeft ofzo. Fae draagt hier regelmatig soksloffen en als we weg gaan schoentjes. Haar eerste was een rose sportschoentje van de prenatal ;) en nu hebben we witte (zachte) laarsjes. Allemaal erg simpel en zacht, maar wel noodzakelijk voor de warmte. De sokslofjes zijn in de maxicosi niet warm genoeg.

10. wendyp

wendyp Niet meer actief

Sasha leeft op grote voet... Die had schoentjes maatje 16 toen ze net 2 maanden oud was. (van die slofschoentjes) Nu heeft ze al maatje 18. (ook slofschoentjes)

11. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Je mag zo'n kleintje eigenlijk pas schoentjes aan doen als het begint met lopen, daarvoor is het erg slecht voor de voetjes. Dus alleen slofjes.

12. guusje11

guusje11 Actief lid

2 mei 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    ja inderdaad alleen slofjes,

ik heb er echt veel, kan er niet aan doen vind ze zo leuk.
    de kleinste die ik heb zijn van hema voor pasgeboren baby's
    zijn echt klein hoor.
    weet niet of ze erin zal kunnen :oops:

13. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    Uit proffessionele ervaring raad ik echt iedereen aan die slofjes wilt kopen goed te kijken naar de maattabellen! Een S van Boumy is geen S bij Zootjes bvb, die schelen 1.5cm in lengte, dat is veel. Bij mijn eigen merk scheelt 1.5cm een maat! Hier is een linkje naar mijn eigen babyslofjespagina , daar zie je helemaal onderaan de maattabel, in maten , cmters, europese en uk maat.

Slofjes mogen ook nooit knellen. Het best heb je bij je slofjes nog een smalle vinger over vooraan, hierdoor heeft het voetje nog alle ruimte en is er ook plaats voor een keertje een dikker sokje.

@Wendy, volgens mij heeft jouw kleintje zo ongeveer de standaard maten ;)

@Ahtina, maat 13-14 is echt héél klein, die maat maak ik op maat voor ouders met premature babytjes.

14. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Van die zachte "sport" schoentjes van nike, puma e.d. worden idd in 16 of 17 verkocht en niet in S of M ofzo.
    Volgens mij had ik maat 16, maar kan eigenlijk niet meer herinneren vanaf wanneer hij ze aan had. :oops: Ze zijn wel superstoer ;)

15. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Schoentjes krijgt mijn kind pas als ie gaat lopen. Eerder niet. Hij draagt maar van die sokslofjes.

16. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik heb ook wat van die sportschoentjes (slofjes meer) gekregen, maar doordat onze zoon is gezegend met behoorlijke voeten kan hij ze niet aan. Maar volgens mij mis ik er niets aan, sokken zijn prima.

Die sloffen lijken me wel handig voor als je je kind meeneemt in de babybjorn in het voor- of najaar.

17. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Zijn ook niet echt schoentjes, ze zijn van stof, geen harde rubberen zool ofzo.

18. KimsKie79

KimsKie79 Actief lid

12 aug 2008
    160
    0
    0
    Secretaresse
    Flevoland
    Volgens mij is maat 50/56 of anders 13/15 toch het allerkleinste?

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb voor Eva vanmiddag een soort van schoentjes/slofjes gekocht, wel met rubberen zool. Ze loopt nog niet los, maar vindt het geweldig om buiten te lopen aan onze vinger en met dunne slofjes is dat niet handig, dat wordt koud en evt. nat. Ik heb maat 20 gekocht, haar voeten zijn bijna 12 cm. Ben benieuwd hoe het zit, morgen even proberen!

Deel Deze Pagina