Zetpilprobleem

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Duveldraakje22, 7 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Hallo meiden,

Anouk had vanochtend 38,9 koorts. Ze heeft al een aantal dagen koort, denk gewoon een griepje of eventueel kiezen, maar aangezien ze niet wil eten en alleen wil drinken denk ik toch echt griep. Maar goed, ik heb haar om 08:00 vanochtend een zetpil gegeven en nu had ze om 08:30 een poepbroek. Zou de zetpil dan al wel aan t werk zijn geweest of zou ik een nieuwe moeten geven? Ze krijgt trouwens panadol 250 mg.
    Of zou ik de 6 uur die je eigenlijk tussen de zetpillen moet houden kunnen verkorten, dus bijvoorbeeld over 3 of 4 uur alweer een nieuwe geven, als ze natuurlijk weer zo'n hoge koorts heeft.
    Het ene moment is ze heel erg vrolijk en het andere moment wil ze aleen maar bij me hangen en is ze heel erg huilerig. Zo zielig, maar ja troosten is dan toch echt het enige wat je kan doen, toch?

Liefs,
    Duveldraakje

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Poeh.... dat is een goede vraag!
    Staat er niet ergens in de bijsluiter wat de verwekingstijd van zo'n zetpil is?

3. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    Nee dit staat er helaas niet op. Alleen lees ik nu wel dat je kinderen tot 4 jaar niet langer dan 2 dagen de zetpillen mg geven. Anouk heeft sinds afgelopen woensdag al koorts en krijgt sindsdien ook zetpillen. Woensdag heeft ze er 2 gehad, gisteren 3 en vandaag al 1. Zou ik nu de HA moeten bellen of zou die toch niks kunnen doen?
    Anouk is gewoon alert en vrolijk. Eten doet ze niet tot nauwelijks, ze heeft net wel wat krentjes op, drinken doet ze eigenlijk alleen maar, Normaal drinkt ze 2 tot 3 flessen per dag en gisteren heeft ze er 5 op (van 250 ml), ze slaapt wel veel maar zo ziekt ze het denk ik ook het beste uit. Daarnaast heb ik haar dun aangekleed, dus alleen een romper met lange mouw, pyama-broekje en sokjes. Ook geef ik haar neusspray, smeer ik Luuf en staat er elke dag een verse ui op haar kamer, meer kun je niet doen denk ik toch zo!
    Ik denk dat de HA waarschijnlijk zal zeggen dat ze het gewoon moet uitzieken.

Liefs,
    Duveldraakje

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Je kan natuurlijk wel even de ha bellen om te vragen over de zetpil.
    Dan kan je gelijk je verhaal doen, en dan misschien overleggen hoe en wat.

Zegt die kijk het even aan dan weet je wel over de zetpil of hij zijn werk heeft gedaan en misschien wel even langskomen

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.072
    3.863
    113
    Even uit mijn hoofd, maar volgens mij moet er 6 uur tussenzitten en max. 2-3 per 24 uur.
    Wat wij wel eens overdag hebben gedaan, is de zetpil halveren en dan geven als ze ietsje minder ziek was en dan bijv. na 4 uur weer de andere helft. Wij komen er ook niet altijd mee uit als ze flink ziek is.

6. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Ik zie dat je kindje al wat ouder is,
    als je twijfelt over de werking kun je bij de drogist ook vloeibare paracetamol geven dan weet je zeker dat het binnen blijft
    (mits ze niet overgeeft natuurlijk ;) )

7. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    Toen ik Anouk toen straks om 11 uur uit bed haalde had ze 40,1 koorts. Ik heb toen meteen de HA gebeld en we konden gelukkig meteen langskomen.
    Anouk mag 4 zetpillen per dag en ik moet goed opletten dat ze voldoende drinkt. Volgens de HA had ze een flinke griep, maar het was goed dat we toch even zijn langsgekomen.
    Als het goed is moet het na het weekend een heel stuk beter met haar gaan en anders moeten we even terug.
    Nu ligt Anouk alweer sinds 13:00 op bed, ze was heel hangerig en viel steeds bijna bij mij in slaap.

Liefs,
    Duveldraakje

Deel Deze Pagina