2 vraagjes Maxi Cosi Cabriofix

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Annie24, 20 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ik heb net de mc en beschrijving er eens bijgepakt om alles door te lezen, maar ik blijf met 3 dingetjes zitten:

- het gedeelte van de gordelband wat zich bij de voetjes bevindt kan je volgens de beschrijving opbergen onder de mc, zodat het dus netjes strak zit ipv los wat dus nu het geval is. Maar hoe/waar moeten we dat opbergen, want in de beschrijving staat geen duidelijk plaatje.

- als er een zomer/winter hoes om de mc geplaatst wordt kan ik toch de zonnekap niet meer uit de gleuf krijgen?

- we hebben 2 wikkeldekens van de Kruidvat (tijdje terug in de folder) met gaten erin, alleen als ik er één in mc leg op de manier hoe ik denk dat het moet ligt het voor de baby straks totaal niet lekker denk ik. Allemaal hobbels en bobbels. Iemand die me uit kan leggen hoe ik de deken erin moet leggen en of misschien zelfs een foto heeft zodat ik het kan zien?

Zo, dat was 't :D

2. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Okee ik doe een poging;

Aan de achterkant zit een klep die je kan openmaken. De twee gordelbanden komen vanuit de voorkant hierin uit. Zie je dat?
    Ze kunnen door 2 verschillende standen.

Vervolgens komen de gordels samen en gaan ze aan de onderkant door het gat naar buiten.
    Dan zit ik dus nu aan de onderkant van de MC. Je heb daar dus 1 band lopen.
    Aan het voeteneinde zit in het midden een stuk waar je de band doorheen moet halen. Je ziet een stukje met 4 hokjes zeg maar. Daar gaat de band onderdoor en vervolgens door het bovenste gat naar buiten (er zit een gat die bestaat uit 2 gedeeltes met het middenstuk open; op de rand als je de bekleding even los haalt).
    Band gaat hier door de bekleding heen en vervolgens lus je hem om de bekleding heen. En het uiteinde zet je dan vast in dat gat met die twee deeltjes.

Ik hoop dat je hem snapt!
    (anders effe in de winkel of bij een vriendin ofzo gaan kijken)

Of het netjes strak of los zit zal ook afhangen van hoe strak je de gordels hebt aangetrokken en waar dus het meeste band zit.
    Aantrekken doe je door aan de lus te trekken aan het voeteneinde. En weer los door aan de 2 losse banden te trekken terwijl je de knop (ronde) indrukt.

De zonnekap kun je gewoon eruit halen, ook met hoes. Denk handigste om dan de zonnekap eruit te halen; dan hoes erom doen en vervolgens zonnekap terug proppen.
    IK heb de hoes er nu niet omheen dus kan niet voor je kijken. Maar moet kunnen hoor.

De wikkeldeken heeft denk ik 1 gat of niet? Dan moet je er gewoon voor zorgen dat het gat bij de band zit ;)
    Ik heb een wikkeldoek van Koeka met 1 gat op bilhoogte. Werkt prima. Ik leg de wikkeldoek in de MC; haal dan de gordel erdoor (diegene met sluiting). Vervolgens beetje strak wegleggen, baby erin en dan doek dichtvouwen.
    Of heeft jou doek ook gaten voor de schoudergordels?
    In dat geval kan het best zijn dat het niet lekker past. Is natuurlijk niet van MC dus niet op maat gemaakt.

Groetjes en succes!

3. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Super bedankt voor je reacties; ik ga vanavond eens goochelen met die gordel :p

Wat betreft de wikkeldoek: die heeft 4 gaten ;) Ik had er 3 van gebruikt, maar ga inderdaad eens kijken of het lukt als ik de wikkeldoek er zo inleg zoals jij de Koeka wikkeldeken erin stopt.

Ben blij dat ik nu ff kijk ipv dat we straks in het ziekenhuis staan te mutsen :D

Deel Deze Pagina