maat slaapzak....

Discussie in 'Verzorging' gestart door elsa, 23 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    ik vind dat toch altijd zo'n geklungel, welke maat slaapzak koop ik?
    de winterslaapzak is nu wel erg warm, dus wil een zomerslaapzak kopen.

florian is nu 5 maanden en 72 cm, kan ik dan al de 90 cm kopen? die van 70 cm wordt echt te klein maar die van 90 is dan meteen weer zo groot. heeft iemand ervaring met een merk dat tussen maten verkoopt?

2. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Bij DA (drogist) zag ik slaapzakjes van volgens mij 80 cm (ik kan me vergissen!) - daar eens informeren? Verder kun je die van 90 wel gebruiken, hoor. Gewoon even kijken of de armsgaten en hals niet te wijd zijn (en anders even een paar keer met de hand stikken om ze kleiner te maken.)

Succes!

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle heeft al een hele tijd maat 90 aan. En hij is ook pas 74 cm.. Hij heeft nergens last van gehad... :) Ik heb ook nog nooit andere maten gezien, maar dat wil nog niet zeggen dat ze er niet zijn.. ;)

4. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    ik heb hier wel slaapzakken van 80 cm dacht zelfs bij de zeeman vandaan....

wat voor slaapzak ik ook heb is ideaal.. vind ik ;) die is 110 dan maar kan je doormiddel van klittenband zelf zo klein maken als je wilt.... en de amrsgaten zijn perfect..

maar je kan inderdaad ook al die van 90 cm aandoen alleen inderdaad goed kijken bij de armsgaten :)

5. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    dank voor de tips, volgens mij kan ik 90 dan best proberen. zal eens bij de prenatal gaan kijken deze week ,deze wordt echt te warm.

gr.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hebben die van de C&A, maat 90, die kun je aan het voeteneind nog 10 cm terugslaan, en dan met 3 strikjes/lusjes vastknopen. Dan zit je dus op 80 cm.
    Alleen C trappelde die lusjes los van de slaapzak (!). Dus we hebben het maar op 90 cm gelaten. Ging ook prima trouwens, ook toen hij nog onder de 74 cm zat.

7. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    op zich kan je gewoon een grotere maat slaapzak kopen.zo lang de arms gaten niet te groot zijn. want als die te groot zijn dan kunne je kindje ze armpjes er door heen gaan en dan zakt ie in de slaap zak.

Deel Deze Pagina