Dilemma: wel of niet..?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Ezzy120, 5 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ezzy120

Ezzy120 Bekend lid

2 mei 2018
    800
    845
    93
    Vrouw
    Hoi dames!
    Ik zit in een dilemma.
    Wij zouden dit jaar op vakantie gaan met onze vrienden naar Spanje, 1500km weg van huis.
    Maar nu ik opnieuw zwanger ben weet ik niet zo goed of ik dit aandurf.

1. Tegen de tijd dat we weg zijn, ben ik al 30 weken.. als er dan iets gebeurd ben je niet zo snel thuis.
    2. Mijn grootste hinder is denk ik toch wel corona, wat als we het daar oplopen?
    Ik weet dat ik corona ook wel thuis kan oplopen, maar in een vreemd land voelt dat gevaar misschien net wat groter.
    3. Ik wil niemand teleurstellen, maar heb stiekem toch al wel buikpijn als ik aan de vakantie denk.

Wat zouden jullie doen?
    Tips, adviezen?

2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.074
    12.030
    113
    Ik vind dit een prima reden om te annuleren. Corona alleen kan al een reden zijn om zulke vakanties nog een jaartje niet te boeken.
    Ik ben met mijn eerste zwangerschap veel te vroeg bevallen, dat wil je echt niet in het buitenland meemaken.

Veel succes met je beslissing, maar naar mijn idee mag een vakantie geen onrust geven, behalve als het positieve excitement is :)

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Ik zou sowieso nu niet naar het buitenland gaan, maar helemaal niet met 30 weken zwangerschap.

Bellybell, Shay25 en citroenrasp vinden dit leuk.
  4. Sylver

Sylver Fanatiek lid

17 sep 2014
    1.861
    1.756
    113
    Bellybell vindt dit leuk.
  5. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.466
    3.912
    113
    Vrouw
    Volgens mij weet je het zelf al heel goed: je wil niet gaan. Dus de vrienden even opbellen en de vakantie annuleren. Die vakantie naar Spanje komt wel weer een keer.

Zeebra, Mammie79 en Mapje vinden dit leuk.
  6. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.485
    113
    Ik ben met 28-31 weken zwanger van nummer 2 op vakantie geweest naar Spanje 2 weken en 1 week Frankrijk. Wij hadden al geboekt voordat ik zwanger was. Ik ben destijds erheen gevlogen met mijn oudste zoon. En mijn man is gaan rijden. En terug zijn we via een week vakantie in frankrijk met de auto gegaan. Vond het een prima vakantie. Ik had bij nummer 1 geen makkelijke bevalling (spoedkeizersnede). En ik had ook Last van bekken enzo. Maar het heeft me niet weerhouden binnen europa op vakantie te gaan. Corona zou mij ook niet stoppen. Ik zou zo nu op het vliegtuig stappen of in de auto en lekker naar spanje rijden. De kans dat ik het daar krijg acht ik Veel kleiner dan dat ik het hier krijg. Daar heb ik geen nauwe contacten met mensen. Zoals hier. Waar ik collega’s en familie regelmatig binnen de 1,5 meter heb.

maar dat is mijn mening en ervaring. Als jij er nu al wakker van ligt of het niet wilt. Dan moet je het niet doen! Dan is het geen vakantie! Het moet leuk zijn voor jullie allemaal! En niet dat je er al als een berg tegen op ziet!

7. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.133
    3.212
    113
    Vrouw
    Een vakantie met vrienden zou -als je het mij vraagt- iets 'moeten' zijn waar je naar uit kijkt. Het feit dat je er nu al buikpijn van hebt, zegt mij genoeg. Ik neem aan dat je partner je steunt, dus ik zou zeggen: naar je gevoel luisteren, afzeggen en genieten van je zwangerschap!

8. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Een vakantie zou iets moeten zijn om naar uit te kijken. Als je nu al twijfels hebt, die ik begrijp hoor, dan zou ik annuleren als dat makkelijk kan.
    Onze zoon van 9 heeft nu corona opgelopen op school, en het gaat steeds wat slechter met hem. We zitten nu al op dag 9 en het eind is nog niet in zicht. Óók wij moeten straks nog in quarantaine blijven als hij 24 uur klachtenvrij is.
    Mensen staan daar niet bij stil, ik eigenlijk ook nooit zo gedaan.
    Nu zitten we er midden in, en het is al 100x door mn hoofd gegaan..
    Wat als we dit op vakantie gehad zouden hebben in Zuid Frankrijk...:eek:

Deel Deze Pagina