Campings en Kamperentopic

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Youtan, 23 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annefien

    Annefien Bekend lid

    4 jan 2021
    562
    344
    63
    Vrouw
    Wat leuk om dit topic te lezen, krijg helemaal zin in vakantie!

    Wij hebben een aantal keer een stacaravan gehuurd in Spanje en de bedoeling was afgelopen jaar voor het eerst met een gehuurde tourcaravan naar Spanje te gaan. Helaas door corona die plannen gewijzigd. We zijn dus met die caravan in Nederland gebleven en hebben een weekje bij de Zandstuve gestaan en hoewel ik toch meer een mooi weer kampeerder ben en dus liever naar Spanje ga, vond ik het een mooie en leuke camping.

    Hopelijk kunnen we dit jaar alsnog met een caravan naar Spanje. Nu nog even de periode bepalen, ik kan in de zomervakantie moeilijk vrij krijgen terwijl de nieuwe werkgever van mijn vriend moeilijk doet over vrij nemen buiten de zomervakantie.

    Uiteindelijk willen we graag een caravan kopen, maar nu eerst nog een keertje huren zodat we een goed beeld hebben van de indeling die we willen.
     
  2. aapje79

    aapje79 Fanatiek lid

    11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    Naar welke camping in spanje zouden jullie naar toe willen gaan?
     
  3. Annefien

    Annefien Bekend lid

    4 jan 2021
    562
    344
    63
    Vrouw
    Wij hebben de stacaravan meerdere keren gehuurd op Camping Las Dunas en willen daar ook met een gewone caravan naartoe. Is wel een hele grote camping dus ik weet niet of ik dat in het hoogseizoen fijn vind, maar in het voorseizoen vind ik het een fijne camping.
     
  4. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    Ik krijg helemaal zin om weer te gaan camperen. Wij hebben best een oude tent die best veel gedoe is om op te zetten.
    Wat vinden jullie nou een heerlijke tent die niet veel werk is om op te zetten? Hij hoeft niet super groot te zijn ofzo.
     
  5. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.622
    3.993
    113
    de tenten met opblaasbare bogen zijn fijn om op te zetten. In no time staat zo’n tent! Echt super. Je hebt ze bij decathlon, maar ook van duurdere merken.
    Als je andere snelle tentjes zou zoeken, voor bijv een doorreis vakantie dan kun je de 1,2,3 tenten van decathlon goed gebruiken. Maar die zijn niet zo groot/ruim, die zijn echt alleen om in te slapen.
     
    Nellie4 vindt dit leuk.
  6. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.177
    113
    Ik vind ook die opblaastenten wel fijn. Wij hebben jaren een caravan gehad, tussendoor een keer zo'n opblaastent gekocht om te kijken of dat leuk was. Ik vond het wel leuk, maar mijn man was niet zo gecharmeerd. Wij trokken ermee rond. In ca 45-60 minuten hadden we alles klaar bij het opzetten en inrichten, inclusief alle luchtbedden enzo, afbreken ging op zich ook snel, maar het inpakken van de auto was elke keer een crime. Net tetris, het kon er echt allemaal maar op 1 manier in.
    Als je ermee blijft staan op 1 plek is dat natuurlijk geen probleem en dan is zo'n tent wel fijn lekker ruim en weinig werk. Wel opletten dat je de buizen niet te hard opblaast als het warm is, bij een vriendin van mij explodeerde er een keer zo'n buis in de hitte.
     
    Nellie4 vindt dit leuk.
  7. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.177
    113
    Wij gaan altijd met onze eigen camper op vakantie. Het liefst zijn we in de bergen. Lekker wandelen, onze kinderen vinden dat zelfs leuker dan een strandvakantie.

    Afgelopen jaar in Zwitserland geweest, dat was een topvakantie, alleen wel een beetje prijzig, vooral met uit eten gaan of even ergens wat drinken of een ijsje eten. Campings waren ook mega-duur, maar gelukkig zijn er wel veel relatief goedkope camperplaatsen, dat scheelde.

    Mijn man wil het liefst naar Oostenrijk komende zomer. Ik zou het ook wel leuk vinden om eens naar de Franse Alpen te gaan en dan misschien nog even een paar dagen doorrijden richting de Provence. Oostenrijk voelt voor ons altijd wel een beetje als thuiskomen, dus is ook echt geen straf.
    Waarschijnlijk beslissen we pas onderweg waar we nou eigenlijk heen gaan. Zo gaat dat meestal met ons. En omdat we rondtrekken en nooit langer dan 1 of 2 nachten op 1 plek blijven, hoeven we ook niks te reserveren.
     
  8. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.622
    3.993
    113
    ja klopt zo'n tent is vaak al erg groot, en alle spullen die je meeneemt, je hebt sowieso slaapmatten, slaapzakken, kussens, campingstoelen tafel, kookspullen en kleding nodig. dat is al een heel pakket aan zooi, ik ken veel mensen die dan alsnog een karretje achter de auto meenemen om zo alle spullen me te kunnen nemen. wij hebben een kleine station, met dakkoffer, en hier is het ook altijd tetris. afgelopen jaar hebben we op 4 plekken overnacht, maar dat is eigenlijk niet fijn. dit jaar willen we als het kan gaan rondreizen en dan nemen we 2 kleinere tenten en een tarp mee, we gaan op zoek naar echt kleine slaapzakken en matten, en vooral minder spullen. dan maar iets primitiever. maar wel veel makkelijker in en uit pakken.
     
  9. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.622
    3.993
    113
    als je naar de franse alpen gaat, kan ik de vercors ten zuiden van grenoble ook aanbevelen, prachtig gebied in frankrijk!
     
  10. linda84

    linda84 Fanatiek lid

    3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Wij hebben een bardani airspace die staat zo op. En opruimen is zo gebeurd. Ventielen los en oprollen maar. Wel is het een zwaar pakket. Wij hebben nu dan ook een aanhanger gekocht.
     
    Youtan en Nellie4 vinden dit leuk.
  11. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    Ik heb 'm even gegoogled, ziet er goed uit, maar wat een joekel
    Ik zie dat ze ook kleinere types hebben :)
     
  12. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Sowieso opblaasbaar! Maar de Miami familie vind ik mooi, maar ook die van Bardanizijn erg mooi!
     
    Nellie4 vindt dit leuk.
  13. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Vrienden heb de opblaasbare tent van declathon met fresh ad black en die bevalt hen super goed.
     
    Nellie4 vindt dit leuk.
  14. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.059
    3.529
    113
    Vrouw
    Mag ik vragen wat je aan jaarlijkse kosten kwijt bent voor een camper?
    En waar hebben jullie een camper gekocht?
     
  15. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.177
    113
    Jazeker.
    Motorrijtuigenbelasting is ca 100 Euro per maand incl 12 Euro fijnstoftoeslag. We schorsen hem als we hem langer dan een maand niet gaan gebruiken. Dat kost 25 euro, maar het bespaart 100 per maand dus dat kan altijd uit.

    Verzekering is 35 Euro per maand, obv taxatiewaarde wa-plus.
    Onderhoud valt tot nu toe mee. Vorig jaar wel 800 Euro omdat er wat grote dingen stuk gingen, maar in de jaren daarvoor ca 300 per jaar.
    Stalling is 450 per jaar.

    Afschrijving weet ik niet. Die van ons is 20 jaar oud, dus is al grotendeels afgeschreven. We zijn van plan om hem gewoon op te rijden en nog zeker 10 jaar te houden.
    We rijden er meer kms mee dan met onze gewone auto, haha.

    We hebben hem gekocht bij een camperhandelaar in Brabant
    We wilden echt specifiek dit type, omdat de indeling perfect is voor ons en deze had relatief weinig kms en zag er nog er goed uit. En hij is ook goed we hebben er haast nooit iets mee, ook al is hij al zo oud en gebruiken we hem veel en zwaar (wintersport, veel bergritten in de zomer en meestal iets te zwaar beladen).

    Een camper is niet goedkoop. Als je er alleen 3 weken in de zomer mee weg wilt kun je beter huren. Maar wij gaan minstens 5 hele weken en nog tig meer weekenden ermee weg. Mijn man en kinderen gaan meestal nog 2 weken extra zonder mij, omdat ik veel minder vakantie heb dan zij. Voor ons is het de beste aankoop ooit geweest. Ik word helemaal gelukkig als ik hem alleen al in de straat zie staan, haha.

    Ik heb een blog over camperen met kinderen, als je het leuk vind wil ik je de link wel geven.
     
  16. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.059
    3.529
    113
    Vrouw
    Klinkt heerlijk @Luppy! Je blijheid over jullie camper spat van het scherm :thumup: Dank voor alle info.
    Ik zou een camper erg leuk vinden, maar vraag me idd af of we er vaak genoeg mee weg gaan. Ruim 3 weken zomer, maar voor het weekje wintersport ga ik liever in een huisje, en in de weekenden zijn we momenteel nog aan huis gebonden i.v.m. zwemlessen.
    Eerst een keer één huren is sowieso een goed idee.
    Ben benieuwd naar je reisblog!
     
  17. Afua32

    Afua32 Bekend lid

    21 okt 2018
    567
    239
    43
    Vrouw
    Ik ben ook wel benieuwd naar je blog.:thumup:
     
  18. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ohhh vakantie, iets om naar uit te kijken. Wij hebben sinds afgelopen zomer een vouwwagen, en als alles mee zit gaat hij aankomende zomer mee naar Italië. Zonder corona hadden wij er niet voor gekozen, normaal huren we altijd een mobile home. Maar buitenland ging niet door en we konden geen mobile home meer vinden op een geschikte camping in NL.

    En de combinatie van dat we willen gaan verbouwen heeft de keuze gemaakt om een vouwwagen aan te schaffen, anders waren we aankomende zomer gewoon thuis gebleven.

    Nu dus uitkijken naar onze eerste kampeer ervaring in het buitenland. Waar moeten we extra rekening mee houden ten opzichte van Nederland? Ik weet dat we stormbanden moeten hebben.
     
  19. linda84

    linda84 Fanatiek lid

    3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Wij hebben de 5 persoons. Het voorste gedeelte zullen we in Frankrijk aan de voor en zijkant open hebben, zodat we in de schaduw zitten. Vorig jaar eerst de obelink familia gekocht en weer verkocht. Het kwaliteit verschil van het doek kun je wel goed zien.
     
    Nellie4 vindt dit leuk.
  20. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Hmm even denken.
    - Misschien je electriciteit? In het buitenland hebben ze soms een andere uiteinde.
    - vignet voor op de snelweg
    - contant geld. Op sommige campings moet je bij aanvang bijv douchemuntjes kopen of borg voor de poortpas betalen

    Kan zo verder niks bedenken. Maar als ik nog wat weet laat ik het weten.
     

Deel Deze Pagina