Tenerife of Gran Canaria

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door MSL12, 20 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Wie is er wel eens bij beide geweest en wat is jullie voorkeur? Zijn er grote verschillen?

En nog accomodatie tips?

2. sumer93

sumer93 Bekend lid

17 jun 2015
    690
    300
    63
    NULL
    NULL
    Wij zijn meerdere keren op beide geweest.
    Ik persoonlijk vind Tenerife mooier, maar als je voor strand gaat moet je naar Gran Canaria (Tenerife heeft alleen vulkaan strand)

Met name de natuur vind ik op Tenerife mooier en ook minder zatte Russen en Engelse.

Als je gaat voor een H10 of RIU hotel zit je altijd goed! mooie schone hotels met goede kwaliteit eten en ruime kamers. Ook is de ligging van deze hotels vaak erg goed!

MSL12 vindt dit leuk.
  3. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Het ligt er maar net aan wat je zoekt in een vakantiebestemming ;)

Persoonlijk vond ik zowel playa del ingles (gran canaria) als playa de las americas (Tenerife) veel te toeristisch.
    Als je voor natuur of vulkanen of mooie stranden zou gaan dan zou ik een ander eiland kiezen.

Maar voor een beetje gezinsvakantie met zwembad hotel, lekker weer en alles dichtbij is het beide prima.
    Op beide eilanden is het klimaat in het zuiden beter dan in het noorden

MSL12 vindt dit leuk.
  4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Tenerife!
    Mooier eiland, minder feest gedruis.

MSL12 vindt dit leuk.
  5. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Wij zijn vorig jaar in Gran Canaria in de buurt van playa del ingles geweest en afgelopen zomer in Tenerife playa de las americas.. ik vond ze beide mooi maar Tenerife wint echt! Vooral kwa omgeving (winkelen enz) in gran canaria heb je meer shopping centres maar in Tenerife is ook buiten de shopping centres veel te doen. En de El Teide natuurlijk;) Huur een auto en rij ernaartoe, echt prachtig! Daarna zijn we nog naar Los Cristianos gereden, ohoh ik wil terug! Maar in gran canaria hebben we een fiets gehuurd en de weg van san agustin naar puerto rico was ook echt mooi! Maargoed in Tenerife hadden we zo’n top hotel met geweldige animatie, dat tenerife echt op nummer 1 staat!
    En ohja in playa del ingles lopen echt heel veel gays, ik vond het wel leuk maar het kan storend zijn..
    Ik vond trouwens het strand in Tenerife wel mooi. Wij hadden juist in gran canaria vulkaan strand en in tenerife was het een klein beetje zwart..

MSL12 vindt dit leuk.
  6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Op beide eilanden zijn de grote toeristendorpen vreselijk. Lelijk, druk, volgebouwd.

Daarbuiten vond ik zelf de natuur op Gram Canaria mooier en afwisselender. Veel bossen, bergen, stranden. Puerto de Mogan vind ik wel een leuk toeristendorp. Met grachtjes en niet zoveel hele hoge hoogbouw.
    Hoewel de Teide ook fantastisch mooi is.

7. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.384
    113
    Onze voorkeur gaat uit naar Tenerife, hoewel Grand Canaria ook leuk is hoor. Op Tenerife is het leuk om een auto te huren en de Teide op te rijden. Loro Parque is ook leuk om eens te bezoeken. Strand vinden wij minder belangrijk, wij komen er altijd hooguit 1x zodat de kinderen even kunnen scheppen en met de voeten in zee kunnen staan. Dan hebben zij het ook wel weer gezien. En hoewel het vulkaanstrand is, is dat altijd nog beter dan kiezel zou ik denken.
    Maar op Gran Canaria zouden wij in geen geval naar Playa del Ingles gaan, maar voor Maspalomas kiezen. En op Tenerife zitten we altijd in Costa Adeje. Dat zijn de nieuwere delen. Puerto de Mogan op Gran Canaria is ook leuk.

MSL12 vindt dit leuk.
  8. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Met stip op 1: Gran Canaria en dan Puerto Rico ❤️
    Wij gaan er al 11 jaar heen. Lees; mijn moeder en ik.
    En dan ook steeds in hetzelfde hotel :oops:

MSL12 vindt dit leuk.
  9. Ior

Ior Niet meer actief

Ligt er aan wat je op je vakantie wil doen en met wie.
    Wij zijn 1x naar gran canaria geweest, met zn 2tjes, puur luier vakantie. Dus strand en lekker eten en drinken. Dat was prima.
    Over 3 weken gaan we voor de 9e x naar tenerife, voor de kids wordt het de 3e x. We zijn geweest in los Cristianos, playa de las americas, costa adeje en playa paraiso. De laatste is in aanbouw, daar gaan we nu voor de 3e x heen. We huren altijd een auto en trekken er met de kids op uit. Zijn nog zo Veel plekjes te ontdekken. Verder gaan we lekker met ze zwemmen en spelletjes spelen op het terras. Kan niet wachten!!

MSL12 vindt dit leuk.
  10. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.455
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Wij willen van de zomer ook naar Tenerife, wat kan je ons aanbevelen? Ik heb 2 jongens van dan 11 en 8 jaar. Wij zoeken een appartement (liever geen all inclusive) met 2 slpk als het kan en op loopafstand van het strand en een leuk plaatsje met een boulevard. Zwembad mag ook wel lekker groot zijn. Het hoeft niet super de luxe te zijn.

11. Ior

Ior Niet meer actief

Wij vonden parque Santiago IV heel fijn. Ligt in playa de las americas. Zit vlakbij strand naast los Cristianos, die is enigzins geel. Groot zwembad en mogelijkheid voor meer slaapkamers. Deze zit vlakbij hard rock cafe, midden in het centrum. Hij zit gelijk aan de boulevard en kans op uitzicht op zee. Deze is alleen wel snel volgeboekt.
    Ernaast zit parque Santiago III. Is ook mooi, met een groter zwembad.

In costa adeje zit el Duque. Een aparthotel, enig nadeel voor jullie dan, grootste app is een 2 kamer app. Zelf vinden wij dat geen probleem, kids op slaapkamer, wij in slaap/woonkamer. Deze ligt rustiger gelegen, wel vlakbij het luxe, dure gedeelte van costa adeje.

In de 1e zijn we 4x geweest en gaan er zeker weer naartoe zodra de kids wat groter zijn en wat langer kunnen en willen tafelen. Lekker uit eten daar. Voor De rest hebben we hotels en/of all in gehad

Zelf kijken we altijd op zoover. We lezen veel reviews.

Veel plezier met de zoektocht, dat is ook al een soort vakantie. :)

MSL12 vindt dit leuk.
  12. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.384
    113
    Wij gaan altijd naar Hotel Isabel in Costa Adeje. Zijn ook allemaal appartementen. Je hebt er ook met 2 slaapkamers, villa's, maar daarvan zijn er niet veel en die zijn erg duur. Wij hebben altijd een bungalow met 1 slaapkamer en 2 slaapbanken in de woonkamer. Alles is daar mogelijk van alleen logies tot all inclusive. Wel vind ik de uitusting van de keuken een beetje minimaal als je ook daadwerkelijk echt zelf zou willen koken. Wij gaan altijd half pension.

13. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    El medano is ook leuk, klein gezellig plaatsje met appartementen aan het strand. En er zit een windsurfschool waar ook beginners les kunnen nemen, leuk voor de kinderen!( of voor jou:D)

Deel Deze Pagina