naar de sneeuw, tips gevraagd

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door tweeling, 26 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ik ben nog nooit naar de sneeuw op vankantie geweest.
    nu heb ik een paar vraagjes:

hoe weet ik waar sneeuw ligt en wat niet al te ver rijden is?

hoe kom ik op die accomodatie, want heb je dan geen sneeuwbanden en kettingen nodig?
    die zijn heel duur dus is er dan een andere goedkope oplossing?

Ik zou graag een weekend van vrijdag tot maandag lekker naar de sneeuw gaan om met de kleine te spelen maar heb dit nog nooit gedaan en weet hier niks vanaf...
    hoe pak ik dit aan?
    iemand tips?

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Voor een weekendje is het eigenlijk alleen de moeite om bijv. naar het Sauerland te gaan. Is maar een uurtje of 4 rijden (vanuit regio Rotterdam, in elk geval), niet erg steil, redelijk betaalbaar en erg kindvriendelijk. Maar ja, dat is niet erg sneeuwzeker.... Zou ik niet vantevoren boeken in elk geval, want 90% kans dat er dan geen sneeuw ligt.
    Misschien gewoon de voorspellingen in de gaten houden via internet en dan in de week dat er sneeuw ligt iets boeken en gewoon gaan met die banaan?

3. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    oke! bedankt voor de tip!

heb je dan sneeuwkettingen nodig?

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Volgens mij niet hoor. De bergen in het Sauerland zijn niet bijzonder hoog, en de wegen zijn prima in Duitsland. Ik heb daar nog nooit kettingen nodig gehad in elk geval.
    Wat daar wel verplicht is (en in veel landen waar het 's winters sneeuwt geldt dat) is dat je banden geschikt moeten zijn voor het weer waar je doorheen rijdt. In de praktijk betekent dat dus dat je als je de sneeuw opzoekt winterbanden moet hebben. Dus of je je die kosten kunt besparen, dat betwijfel ik eigenlijk.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.075
    3.863
    113
    Sinds dit jaar zijn winterbanden verplicht in Duitsland, maar die kun je ook huren. Sneeuwkettingen hebben we goedkoop op de kop getikt via Marktplaats.
    Afgelopen jaar zijn wij ook niet naar de wintersport geweest, maar voor dit jaar hebben we wel geboekt voor februari. Tot nu toe altijd sneeuw gehad, ga altijd helemaal eind januari of begin februari, voor de vakanties losbreken. Wil je echt sneeuwzekerheid, dan kun je het beste iets erg hoog boeken (moet je niet toevallig zwanger zijn) of iets waar je op een gletsjer kunt skiën.
    Sauerland is leuk voor een weekend, maar dat kun je van tevoren niet plannen, dan moet je gewoon je spullen pakken, zodra je hoort dat er ook daadwerkelijk sneeuw ligt. Ik ben eens naar Winterberg geweest en ik heb nog nooit zulke chagerijnige mensen meegemaakt, teveel punten van je liftpas proberen te halen, je echt die lift in duwen etc. En vergane glorietroep, ik ga daar nooit meer heen. Maar er schijnen ook wel aardige plaatsen te zijn hoor ik van anderen.
    Oostenrijk is heel gezellig, Frankrijk wat goedkoper, ben ik twee jaar geleden heengeweest, toen ik 3 maanden zwanger was. Was best leuk, maar ik ga toch weer voor de Oostenrijkse gezelligheid dit jaar!

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ja, Oostenrijk is echt super. Maar als je zoals TO maar een weekendje wilt en niet te ver wilt rijden, kom je ook niet veel verder dan het Sauerland, denk ik. Ik zou persoonlijk in elk geval geen min. 800 km heen en terug gaan rijden voor een weekend.

7. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Winterberg in het Sauerland is erg leuk.
    Daar zijn wij vorig jaar geweest met onze kleine.
    Skiliften en sacherijnige mensen, daar hebben wij niet mee te maken gehad. Wij hebben niet geskied, maar met onze kleine op de slee gewandeld.

Winterbanden zijn inderdaad verplicht, je kunt ze eventueel ook huren.

8. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Idd googel even naar sneeuw info Sauerland, daar kun je leuk skieen.
    Skies kun je overal huren daar.
    Voor je kindje zijn er bij de zeeman leuke skipakken te koop.
    Als je een adresje zoekt heb ik er nog wel 1.
    Groetjes Mar.

9. valhalla

valhalla Niet meer actief

Wij zijn een paar jaar terug in Hesborn (+/- 30? km van Winterberg) geweest. Bij een heel aardige meneer, via eurorelais.nl. We hebben toen VEEL sneeuw gehad. Was een geweldige vakantie! We hebben de hele week heerlijk gewandeld, supermooie dingen gezien.... En op krap 4 uurtjes rijden van hier dus perfect voor een paar dagen.

Was toen erg blij met onze winterbanden. Die kan je ook huren, even informeren bij euromaster of anwb... in NL was het toen op de grens 13 graden, toen we daar kwamen -3. We zijn wel besneeuwde / ijzige binnenpaadjes opgereden, dat was met winterbanden geen probleem :D

10. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Denk erom dat er bijvoorbeeld in Frankrijk wegen zijn (juist de bergpassen naar de dorpjes waar je sneeuwkettingen MOET hebben, ongeacht of je winterbanden hebt of niet).
    Vorig jaar gingen wij terug uit Frankrijk en willen het dorp uitrijden, stond de hele boel vast en waarom .... de 'gendarmerie' was aan het controleren op kettingen. Had je ze niet, kon je rechtsomkeert maken en nog even dure kettingen kopen.
    Aan de andere kant van de berg (om het dorp in te komen dus) stonden ze ook te controleren!

Denker om dat je dus altijd goede kettingen (voor de juiste bandenmaat) bij je hebt.

Deel Deze Pagina