Nog een maand en dan vliegen we naar de USA voor een korte rondreis. Hoe dichterbij het komt hoe meer ik me toch 'zorgen' begin te maken over die vliegreis. Ik ga proberen voldoende te bewegen, heb een stoel aan het gangpad en ga een poging doen voldoende te drinken. Ook denk ik er aan om steunkousen te dragen tijdens deze lange vlucht. De kosmische straling in de lucht nemen we 'voor lief' maar de bodyscan/securityscan wil ik voor mijn eigen geruststelling toch wel overslaan. Ben even benieuwd wie er na de 18 weken nog meer een lange vlucht hebben gemaakt (7/8 uur of meer) tijdens de zwangerschap en hoe ze dit ervaren hebben. Hoe was de vlucht en ben jij door de bodyscan/securityscan gelopen?
Ik ben met 25 weken naar Dubai gevlogen, was ongeveer 8 uur vliegen geloof ik. Vond het niet anders dan anders. Ben wel door de scan heen gegaan, kon geen kwaad werd mij verteld. Heb trouwens geen kousen aangedaan of extra gelopen. Wel genoeg gedronken, maar dat doe ik altijd in het vliegtuig. Maak je niet te druk, komt vast allemaal goed.
Ik ben met 22 weken naar New York gevlogen. Ik heb niks speciaals gedaan. Alles ging prima, niet anders dan niet zwanger! Maak je niet te druk!!
Ik ben niet door de bodyscan gegaan maar dat komt omdat ik er überhaupt nooit doorheen mag. Deze keer (vorige week) was het geen probleem en deden ze er niet moeilijk over. Gewoon zeggen dat je zwanger bent en het liever niet wil (het zijn radiogolven en geen rontgen btw). verder aan het gangpad gaan zitten zodat je veel kan lopen
Bodyscan hoef je niet doorheen zodra ze zien (of jij aangeeft) dat je zwanger bent. Dan wordt je met zo'n apparaat gefouilleerd. Vliegen zelf heb ik alleen korte (4 uur) vluchten ervaring mee. Ik vond met name bij het stijgen en landen het voelen van het drukverschil in mijn buik niet prettig en ik was blij toen we op de grond stonden en ik mijn kleintje gewoon nog voelde rondspringen. Ik weet dat vliegen geen kwaad kan, maar het voelde gewoon niet echt fijn. Ik had verder geen lichamelijke klachten tijdens de vlucht.
Vorige zwangerschap met 20 weken ook naar de vs, vegas en omgeving, ging prima. Ben gewoon door de scan gegaan, verder ook even aangegeven bij de douane in de vs op de terugreis, dat ik zwanger was, maar toen hoefde er ook niets speciaals te gebeuren. In het vliegtuig zou ik geen koffie thee of zwaar eten nemen, vooral water of wat fris, en als je vaak moet plassen loop je ook wel. Je kunt van die kousen aandoen, kan schelen met zere benen of vocht ophoping, dus als je het niet erg vind zitten zou ik ze aandoen. wij haddden trouwens wel een upgrade gedaan van de huurauto, zodat we daar ook wat beter in konden zitten, hebben in 10 dagen geloof ik 3500 km gereden dus veel in de auto gezeten.. Weet niet of jullie ook veel gaan rondrijden of wat voor vervoer je hebt. Fijne reis!
Ik ben met 20 weken zwangerschap nog naar de Malediven geweest. En dat was qua overstappen en tijd er tussen een groter "drama" dan naar Amerika haha. Ging prima hoor ik had inderdaad om een stoel bij het gangpad gevraagd zodat ik makkelijk kon gaan lopen of naast mijn stoel kon staan. Verder veel drinken en doe wat oefeningen af en toe. Ik ben niet door de bodyscan gegaan, dit heb ik aangegeven van tevoren en toen werd ik gewoon normaal gefouilleerd. Komt helemaal goed dan, en geniet van je reis! Amerika is mooi
Scheelt dat ik geen koffie lust en de thee in het vliegtuig meestal heel smerig is Ga voor water en appelsap! Kousen vind ik niet erg, als het helpt graag We hebben een SUV gehuurd, nu een mooie comfortabele uitzoeken De reis is 'maar' 10 dagen dat scheelt ook. We zijn eerder 4 en 2 en halve week weg geweest. Ja heel mooi, dit wordt onze derde keer. Dus gelukkig weet ik grotendeels wat me te wachten staat. Misschien dat ik er daarom ook wat zenuwachtiger over ben. Dank voor je advies