Canada

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Maryloes, 15 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Mijn man en ik hebben gisteravond besloten dat we volgend jaar een verre reis willen maken met de kinderen en ons oog is gevallen op Canada. Het plan is om 4 weken rond te trekken met een camper.

Wie is er ook in canada geweest of heeft een andere verre reis gemaakt met kleine kinderen? Alle tips zijn welkom!

2. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Wat gaaf zeg!
    Ik zou even langs een reisbureau gaan om te informeren,
    op internet is ook vast veel te vinden.

3. Maryloes

Klopt, er is op internet heel veel te vinden, dus we hebben ons al een heel eind ingelezen. Maar ben ook benieuwd naar persoonlijke verhalen en ervaringen.

4. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Mijn ouders hebben rondgereisd in Oost Canada toen ik 9 was en mijn broertje 6. Maar dat is toch al weer wat ouder.
    We hadden een camper gehuurd en we stonden om de dag wel op een andere plaats. We vermaakten ons tijdens het rijden met spelletjes, kleuren etc. Maar ik kan me wel voorstellen dat het voor hele kleintjes nogal saai is.
    Faciliteiten zijn ok. Als je met je eigen camper reist ben je toch niet afhankelijk van het sanitair van de camper.
    Onderweg zie je bos, bos en nog eens bos. Kleine plaatsjes waar je even kunt rusten etc. Mijn ouder wisselden het af met grote steden als Quebec, Montreal en Toronto. Ook zijn we walvissen gaan kijken, naar het openluchtmuseum geweest etc. Maar met hele kleintjes ook geen aanrader.
    Misschien moet je wachten totdat ze wat groter zijn zodat ze er zelf ook meer 'plezier' van hebben?

5. Maryloes

Wij kiezen er bewust voor om volgend jaar te gaan als de kinderen nog klein zijn. Het jaar er op gaat Milan naar school en zitten we de komende jaren vast aan schoolvakanties en komt het er gewoon niet van denk ik.

Het klopt dat ze er vast meer plezier aan hebben als ze groter zijn, maar uiteindelijk maken we die reis voor onszelf.

bedankt voor je reactie!

6. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ah ok. Wij gaan zelf als onze kleine 6 maanden is naar familie in Centraal Azie. Maar niet rondreizen.
    Op het wereldwijzerforum zijn waarschijnlijk veel meer mensen met ervaring met reizen naar Canada.
    Faciliteiten zijn iig erg goed. Er is meestal wel een animatieprogramma voor kleine kinderen.

7. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Klopt daar heb je gelijk aan, vandaag de dag kun je ze niet zomaar van school halen voor een vakantie.
    Ik zou voor je oudste een dvd scherm meenemen en voldoende speeltjes en boekjes.
    M'n schoonmoeder heeft de Nigaria Falls gezien dit moet adembenemend zijn.Groetjes Mensi.

8. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Wij zijn september terug gekomen uit Mexico. Onze kleine meid was toen nog net geen 1 jaar. Het was 10 uur vliegen maar dit ging prima. Ook hebben we wat rondgetrokken, we hebben daar een auto gehuurd, geen camper, dus daar kan ik je niks over vertellen.
    Ik zag er eerst wat tegenop, maar het is me alles meegevallen.
    Ik heb wel alles meegenomen voor haar, eten, drinken. Het enige wat ze van daar opheeft is brood. Verder niks. Was echt heel goed gegaan.

9. Bri

Bri Niet meer actief

Wij zitten nu in Australie, met onze baby van 6 maanden. Het bevalt prima! Ik denk dat ik het niet zomaar als vakantie gedaan zou hebben (we zijn hier ook op familiebezoek) maar het is toch een aanrader.
    Afgelopen week hebben wij een camper gehuurd en dat was wel erg leuk. Maar ik merk dat wij beter slapen in een appartementje, waarin de kleine een eigen slaapkamer heeft. Ik heb het idee dat we elkaar af en toe aardig hebben wakker gehouden (we hoorden zo ieder snurkje van elkaar).

Het vliegen ging behoorlijk goed, ook al was de kleine verkouden. Aanleggen tijdens stijgen en landen hielp behoorlijk, hij heeft in elk geval niet gehuild. Zorg dat je plaatsen met ´bassinette´ krijgt, het scheelt enorm als je baby lekker kan liggen (tenzij ´fasten seatbelts´ aangaat, dan moet je hem/haar op schoot nemen). De extra ruimte voor je is ook erg fijn!

Als je specifieke vragen hebt, misschien kan ik je wat tips geven!

10. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Hoi, ik ben zelf 2 keer in canda geweest, in vancouver ( mijn broer en zijn gezin woont daar), mooie stad en mooie omgeving kan ik je aanraden!
    Mijn zus heeft met haar man een reis door canada en noord-amerika gemaakt met een camper. Zij hebben vvor een fabrikant een camper alfgehaald in toronto meen ik en moesten hem in 3 weken tijd afleveren in vancouver, zo hoefden ze geen huur te betalen alleen de benzine kosten! Misschien een aardige tip, dit is al wel 18 jaar geleden, dus weet niet of dit zo nog gebeurt, maar het uitzoeken wel waard misschien!

11. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Hey hoi, hier een canadaliefhebber ;)

We zijn dit jaar 2 weken mét de kleine naar Oost-canada geweest en vorig jaar (zwanger) 4 weken naar t Westen.

Weet je al ongeveer waar je heen wilt en wat je wilt gaan doen?

12. Maryloes

Bedankt voor jullie reacties! We hebben vorige week geboekt. Volgend jaar september zijn we de hele maand in Canada!

@esli, we richten ons op west canada. We vliegen op Vancouver en vanuit daar gaan we met de camper rijden. Route hebben we nog niet bepaald, maar we hebben nog even. Leuk dat jullie al 2x zijn geweest!

13. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    We zijn zo gek op Canada, dat we er zelfs willen gaan wonen, zijn al 2 jaar bezig met de procedure voor emigratie.

Als je wat wilt weten, roep maar.

14. Maryloes

Wat gaaf! Wel jammer dat het zo lang duurt. Ziet het er naar uit dat jullie het op korte termijn kunnen regelen? Bedankt voor je aanbod, daar zal ik zeker gebruik van maken. Eerst de komende tijd inlezen e.d en dan kom ik bij je terug ;)

15. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Toen we de aanvraag deden, was de totale duur van de procedure 18maanden. Dat is nu 23 maanden geleden en er zit nog geen schot in. We hopen op voorjaar 2010.

Ik ben zelf een keer of 10 in Vancouver geweest, heerlijke stad.

Heb je trouwens je tickets enzo al geregeld? Zo vroeg mogelijk boeken kan lonen, tickets worden steeds duurder.

Volgens mij is er trouwens morgen een reismarkt van Wereldcontact, in Huizen ofzo. Weet t niet zeker, maar dacht dat t morgen was. Daar staat ook altijd een camper die je dan inkunt enzo en er staan allemaal vrijwilligers die dergelijke reizen gemaakt hebben, met maps, foto's etc. En er zijn vaak ook presentaties. Uiteraard kun je ook gelijk je reis daar boeken, maar het is vooral erg leuk om informatie en ervaringen op te doen.

16. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Even opgezocht, het is in Bussum, niet in Huizen...
    Even de tekst gekopieerd van de website:

Uitnodiging Wereldcontact Najaars Reismarkt

22-11-2008
    Met wie kunt u beter praten over verre reizen dan met ervaren en enthousiaste reizigers? Wereldcontact organiseert zaterdag 22 november 2008 de Najaars Reismarkt in theater SPANT! te Bussum. Tijdens deze dag kunt u volop inspiratie opdoen, genieten van de reiservaringen van anderen en informatie verzamelen voor uw eigen verre reis.

Informatiestands
    Kom ook naar Bussum en laat u verrassen. Ondersteund door beeldmateriaal en souvenirs vertellen leden over hun ervaringen tijdens een safari door Afrika, over hun bezoek aan de indrukwekkende Nationale Parken van de Verenigde Staten of over hun groepsreis door Australië.
    Tevens zijn er stands van onze beste leveranciers: luchtvaartmaatschappijen, auto/camper verhuurbedrijven, lokale touroperators, verkeersbureaus en verzekeringsmaatschappijen.

Onze ervaren reisadviseurs weten alles over het grote reisaanbod van Wereldcontact. Vraag hen vooral naar de aantrekkelijke vroegboektarieven, de speciale camperaanbiedingen en de allerlaagste vliegtarieven.
    Bij de stand van de Reisclub Wereldcontact weten ze alles van de lidmaatschapsvoordelen en de gratis informatiebijeenkomsten.

Presentaties
    Beelden zeggen zoveel meer dan woorden! Laat u meevoeren naar alle uithoeken van de wereld door middel van de korte presentaties in de beide theaterzalen. Vrij entree.

Grote zaal (max 800 personen), eerste verdieping
    11.00 - 11.25 uur Henk Speelman, China
    11.35 - 12.00 uur Eric Meijer, West-USA
    12.20 - 13.10 uur Midas Dekkers, schrijver, presentator, bioloog
    13.20 - 14.20 uur Dolf de Vries, acteur, schrijver, wereldreiziger
    14.30 - 14.55 uur Henk Speelman, Australie
    15.05 - 15.35 uur Marjon Dorreboom, West-Canada

Kleine congreszaal (max. 220 personen), begane grond
    11.10 - 11.40 uur Jan Plouvier, dieren spotten in Zuid-Afrika
    11.45 - 12.15 uur Han Boxhoorn, Waarom kies ik voor een groepsreis?
    12.20 - 13.05 uur Workshop Didgeridoo
    13.05 - 14.10 uur doorlopende presentaties
    14.15 - 14.35 uur Carel Hubert, Zuid-Afrika en Namibië
    14.45 - 15.15 uur Wim van Passel, Antartica
    15.35 - 16.30 uur doorlopende presentaties

Dolf de Vries
    U kunt acteur, schrijver en wereldreiziger Dolf de Vries ontmoeten op onze najaarreismarkt, waar hij zelf vertelt over zijn avonturen.

Midas Dekkers
    De van TV en radio (vroege vogels!) bekende bioloog met zijn zeer eigen wijze van vertellen, geeft ook in de grote zaal een presentatie, die u eigenlijk niet mag missen!

Wim van Passel
    Deze beroepsfotograaf ontdekte de laatste ongerepte oernatuur op Antarctica en maakt daar prachtige rapportages van. Er bestaat nu ook de mogelijkheid om zelf deze bijzondere reis te maken en in de voetsporen van Wim van Passel te treden!
    Iedereen is welkom
    De entree is gratis. In het Reizigerscafé koopt u een heerlijk kopje koffie en een lekker broodje. U bent van harte welkom!
    Wereldcontact Najaars Reismarkt
    Theater & Congrescentrum SPANT!
    Dr. A. Kuyperlaan 3
    1406 SB BUSSUM
    Openingstijden: 10.30 - 16.30 uur
    Gratis entree
    Op www.spant.org vindt u een route-beschrijving.

Inlichtingen en jubileumaanbiedingen
    Op deze website vind u ook onze jubileumaanbiedingen en het overzicht van de presentaties van de grootste reisclub van Nederland. Of bel voor meer informatie onze Reisclub, tel. 0343-530555.

Deze deelnemers zult u ook tegenkomen:
    Air Canada, Bever Zwerfsport, Europeesche Verzekeringen, Incento, Sefapane Lodge, South African Tourism, The Dutch Outback Shop, Oad Reizen, Hertz Autoverhuur, Icelandair, Malaysia Airlines, Singapore Airlines, Stichting Chiapas indianen, Travel Alberta, APT, Adventure Tours Australia, Karibu Safari, Tourmaster South Pacific NZ ltd, Maui & Britz motorhomes. Gratis naam kalligraferen & Didgeridoo leren spelen... en nog veel meer.

17. marjan123

marjan123 Actief lid

10 feb 2007
    171
    0
    0
    Misschien een wat late reactie, maar wij hebben in 2005 (nog voor we een kind hadden) met Travel Canada (www.travelcanada.nl) door Canada getrokken, was echt super! Onze contactpersoon daar heette Petra weet ik nog. Die campers zijn super, ook voor kinderen, en van alle gemakken voorzien (dwz incl. magnetron, vriezer, oven, wc, warm water, douche, etc. etc.). Kortom prima te doen. Ik zou in het laagseizoen gaan want dan ben je zekerder van een staplaats met ' full hookup' (dus electriciteit, water en toegang tot riool) als je op een camping aankomt, wij waren er in de maand mei en dat was perfect, wel mensen maar niet superdruk en ook niet zo koud. Veel plezier!

18. Maryloes

Bedankt voor je reactie! De camper hebben wij een aantal weken terug al geboekt bij Canadreams. De meeste camperverhuurbedrijven leveren geen autostoeltjes waardoor deze al voor ons afvielen. Er zijn er maar 1 of 2, waaronder Canadreams die dit wel doen en daar hebben we dus geboekt.

We gaan in september. Nog wel de juiste periode voor Canada, maar geen hoogseizoen.

Toevallig hebben we gisteren de tickets geboekt, dus het is rond! Canada here we come!

Deel Deze Pagina