Zelf webshop maken via.....?

Discussion in 'De lounge' started by keetling, Jun 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. keetling

keetling Actief lid

Feb 3, 2009
    215
    1
    0
    Noord-Holland
    Mijn man is bezig een fysieke winkel op te starten. Daarbij willen we ook graag een website en webshop gaan starten.

Heeft iemand enig idee via wat je dit makkelijk zelf kunt doen?

Ik ben al een paar keer Strato tegen gekomen. Kan iemand mij vertellen of dit een goede site is? Ook hoor ik graag als jullie andere sites aanbevelen.

Bedankt alvast!

2. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik heb zelf een webwinkel via mijnwebwinkel, maar dat is puur een webshop en dus geen website erbij. Ik zou denk eens kijken naar iemand die dat misschien voor je kan maken? Genoeg mensen die dat ook in hun vrije tijd doen! Toen ik mijn webwinkel was begonnen kreeg ik ook te horen van een kennis dat hij het graag voor me had willen doen. Ik had die middag het contract getekend, dus helaas en dit was voor mij net zo makkelijk, maar zet anders een oproepje op Facebook ofzo? Wie weet!

3. Brabootje

Brabootje Actief lid

Feb 11, 2013
    395
    1
    18
    NULL
    Hoi,

Ik ben erg tevreden over Magento. De site en webshop heb ik laten bouwen en het onderhoud doe ik nu zelf. Alleen de hele technische wijzigingen laat ik nu doen, die komen sporadisch voor. Let wel op dat je er alleen met de aanschaf van het systeem en het bouwen van de site er nog niet bent! Er komt vaak nog de aanschaf van een template (de indeling van je site) en een aantal plug ins bij.
    Succes!!

Groet,
    Brabootje

4. jilina

jilina Fanatiek lid

May 27, 2010
    2,362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Wij werken ook met magento en doen alle aanpassingen zelf. Mijn vriend heeft er veel kijk op en ik heb een cursus gedaan. Mijn eigen website heb ik zelf gemaakt met allemaal codes van html, xml en php. Maar vind magento erg prettig om mee te werken als webshop.

5. Dotty

Dotty Fanatiek lid

Jul 25, 2011
    1,882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb mijn webshop bij mijnwebwinkel. Het is goedkoop en ik vind het handig werken. Uiteindelijk wil ik wel een site laten bouwen, omdat ik nog niet alle opties heb in het programma die ik zou willen. Voor nu vind ik het erg fijn werken.

6. Yan

Yan Bekend lid

Dec 10, 2012
    886
    0
    16
    Ik heb ook mijn webshop via mijnwebwinkel.nl. Ik ben er erg tevreden over! Misschien hangt het ook af van wat je gaat verkopen, welke webshop beter bij je past. Heel veel uitgebreide mogelijkheden is voor mij bijv. niet nodig.

7. Moenie

Moenie Actief lid

Apr 3, 2012
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik heb mijn webshop via mijnwebwinkel.nl
    Op zich ben ik tevreden maar voor mij zou een website op maat wel beter werken. Nu ben je toch wel heel erg gebonden aan een vast stramien.

8. jilina

jilina Fanatiek lid

May 27, 2010
    2,362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Misschien een domme vraag maar hebben jullie via mijnwebwinkel wel een eigen domeinnaam? Of staat er dan mijnwebwinkel achter?
    Zie namelijk wel eens wat voorbij komen met een naam van een winkel of iets anders en daar staat dan bijvoorbeeld:
    jilina.mijnwebwinkel.nl
    Dit is niets hoor dit is puur als voorbeeld bedoeld.
    Vind het dan meestal niet echt professioneel overkomen.

9. BellaLuna

BellaLuna Niet meer actief

Ik heb een bedrijf benaderd en die heeft de webshop voor mij gebouwd.

10. Aylen

Aylen Niet meer actief

chefduweb.nl, superbedrijf! Onder de knop "samenstellen" kun je zien hoeveel verschillende webmodules kosten en hij is heel makkelijk zelf bij te houden.

11. Minerva

Minerva Niet meer actief

Als je ook echt een fysieke winkel gaat starten, zou ik het inderdaad ook zo doen. Komt wel erg professioneel over.

12. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Geen domme vraag hoor!
    Als je dit ziet staan hebben ze een gratis versie, staat inderdaad niet professioneel ;)
    Ik heb gewoon een eigen domeinnaam ja, dus www. mijnsite .nl
    Naast mijn webwinkel verkoop ik ook FM parfums en heb daar ook een website voor aangemaakt met jimdoo, maar daar wilde ik geen geld voor betalen, dus daar heb ik wel een naam verzonnen en staat er dus achter .jimdoo.com
    Staat dus niet professioneel, maar voor daar maakt me dat ook niet uit.

13. jilina

jilina Fanatiek lid

May 27, 2010
    2,362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Oke thnx. Wij hebben het zelf bij magento en maken ook een hoop websites zelf dus heb daar dan niet zoveel mee te maken. Maar een webshop maken is een stuk moeilijker. Ik heb ook een fotoalbum en die is van Jalbum maar ik heb hem dan wel betaald dus dan komt er geen reclame maar hij is ook in een niet betaalde versie en dan komt er allemaal reclame tussen door dus kan het daar dan wel een beetje mee vergelijken. Het is me duidelijk. Wij werken eigenlijk alleen maar met eigen domeinnamen.

14. keetling

keetling Actief lid

Feb 3, 2009
    215
    1
    0
    Noord-Holland
    Ik ken wel iemand die het voor me kan maken (familie) maar het gaat altijd zo moeizaam als je wat aangepast wil hebben. Daarom wil ik het zelf kunnen doen. Ook ivm afwisselend assortiment.

Share This Page