Wie is er eind april, begin mei op de Canarische Eilanden geweest? Wat was de temperatuur van de zee en de zwembaden? Te koud om te zwemmen of goed te doen? Wij willen in de meivakantie een weekje weg en horen wisselende verhalen, we willen wel graag kunnen zwemmen.
De zee is koud(er), maar ok... de zwembaden zijn (als ze niet verwarmd zijn) sowieso steenkoud!! Maar in de meivakantie heb je meestal wel temperaturen van 25 of hoger. Maar met kleine kindjes is het aan te raden een accommodatie te zoeken met verwarmd zwembad.
Wij zijn afgelopen mei, vanaf de 10de op gaan canaria geweest. Temperatuur overdag is prima, maar bij ons appartement was het zwembad niet verwarmd. Het was wel even bikkelen, en we hebben zo goed als elke dag wel gezwommen, maar het water was erg koud. Dus voor een volgende keer zou ik dus wel kiezen voor een appartement of hotel met een verwarmd zwembad in die periode.
wij hebben (volwassenen) in zee gezwommen en gesnorkeld, maar het was behoorlijk fris. Jongste dochter vond het te koud, oudste hield het even vol. Wij hadden wel van die surfjasjes gekocht bij decathlon. Maar uiteindelijk zaten ze liever op het strand dan in de zee.. Zwembad was verwarmd, dus daar hebben ze wel gespeeld. Temp was bij ons afgelopen jaar (lanzarote) niet heel warm helaas- veel bewolking gehad ook.
Mhhhh.. 3 jaar geleden op Gran Canaria in april, en de zee was echt prima te doen! Moet wel zeggen dat het die 2 weken al behoorlijk warm was. Dus de afkoeling was welkom. Ik vond het onverwarmde zwembad bij ons complex wel wat fris. Voor de allerkleinsten is dat wellicht niet zo prettig.
Wij zijn ook vaker in de meivakantie geweest, zorg inderdaad dat er een verwarmd zwembad aanwezig is, dan heb je nergens last van. Houd er ook rekening mee dat het op sommige plaatsen hard kan waaien en dus vrij fris kan zijn als je uit het zwembad komt.
Villa tagoro op Tenerife heeft een heerlijk verwarmd zwembad. Zijn appartementen met een all inclusive formule. Verder ben ik erg vaak op Lanzarote geweest, ik heb daar zelf gewoond vroeger, maar daar weet ik niet welke parken een verwarmd zwembad hebben. Hyde Park Lane is wel een aanrader, maar wel appartementen. Ik hou niet van hotels (met kinderen dan). Ik wil graag een aparte slaapkamer en een keuken.
Hotel Isabel Family in Costa Adeje op Tenerife. Het zwembad is goed verwarmd, wij gaan altijd in de voorjaarsvakantie en dan is dat ook echt een must. Het heet hotel, maar het zijn appartementen en bungalows (met klein tuintje ervoor) met een slaapkamer en keukentje voor als je zelf zou willen koken (maar 2 kookplaten hoor en niet heel ruim uitgerust), maar je kunt alles boeken van room only tot all inclusive. Ik zie trouwens nu dat je 3 kinderen hebt, dan ben je denk ik gebonden aan een villa met 2 slaapkamers en die zijn wel erg prijzig in verhouding met de appartementen en bungalows.
Hotel Luabay Costa Los Gigantes zijn wij geweest. Ideaal all inclusive, familiekamer, minibar op de kamer die ook elke dag bijgevuld werd en daarnaast ook kinderstoelen in het restaurant beschikbaar.