Canarische eilanden herfstvakantie.. Tips?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Luvv, 16 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Volgend jaar herfst nemen m'n ouders hun hele gezin mee op vakantie ivm hun 30 jarig huwelijk. Nu zoeken we iets wat geschikt is voor allemaal. We gaan met 6 volwassenen en 2 kinderen van dan 6,5 en 3 jaar oud. Het moet dus zeker kindvriendelijk zijn, maar we vinden t ook belangrijk dat er iets te doen is voor de volwassenen. Dus bij een leuk stadje/boulevard. Er moet wel wat te doen zijn zeg maar. Heeft iemand tips over welk eiland en evt een leuk appartement/hotel? Liefst ook dichtbij t strand....

2. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Hotel escorial is een aanrader

3. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    wij gaan naar Dorado Beach

4. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Als je canarische eilanden doet doe dan tenerife. Wij zaten toen op 1 van de parken parque santigo III en IV. Ga alleen niet op de begane grond zitten ivm eventuele kakkerlakken. Zit je hoger dan heb je geen last. Heerlijke boulevard voor de deur. En ja kan genoeg uitstapjes maken.

Ik ben dit jaar op gran canaria geweest en ik vind het toch wat minder kind geschikt. Tenzij je in het superdrukke play des ingles wil zitten. Dat vind ik zelf gezegd brrrr. Wij zaten in Maspalomas. Meestal zit je dan wat verder van strand/de boulevard en ben je aangewezen op een auto/taxi of shuttlebusje. Maspalomas is wel heel mooi en rustig! Waar wij zaten zijn echt huisje max voor 2 personen dus die kan ik je niet aanbevelen.

Mallorca is ook een aanrader. Busvervoer is zeer goed naar bijvoorbeeld de hoofdstad en om vanuit de hoofdstad de tram te nemen naar Soller (echt leuk tripje, ook met kinderen als ze wel eventjes stil kunenn zitten). Wij zaten bij club martha's. Ook wederom niet op de begane grond, maar dat is omdat het terras niet betegeld is en gras is. Vind ik zelf niet fris met kinderen. Maar verder een supercomplex! Vlak om de hoek genoeg restaurantjes en winkeltjes. En daar is ook de bushalte. Op nog geen 10 min lopen een kleine baai met zandstrand met superhelder water.

5. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Wij zijn vorig jaar op lanzarote Geweest op hyde park lane
    Vlak bij boulevard echt em ontzettend indrukwekkend eiland met genoeg te doen

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Alle eilanden hebben wel wat.

Persoonlijk vind ik La Palma het mooiste, maar Lanzarote vond ik ook erg mooi. Het leuke van dat eiland is dat er eigenlijk geen hoogbouw is, zodat het niet zo massaal is allemaal. Er zijn een aantal stadjes met leuke boulevards en overal zijn wel kindvriendelijke hotels of appartementen te vinden. Wij huren altijd huisjes van particulieren via homeaway.com of holidayrentals.com. Daar zitten ook wel grotere huizen bij, vaak met privezwembad.

Ik ben ook op Fuerteventura, Gran Canaria en Tenerife geweest. Fuerteventura vond ik een beetje saai, veel zand, erg droog. Gran Canaria vond ik ook erg mooi, vooral het noordwesten. Daar is het heel groen en rustig, grote natuurgebieden ook. In het zuidoosten heb je de grote toeristenplaatsen met veel flatgebouwen en Friet van Piet, zeg maar.
    Tenerife vond ik overal vrij druk, ook in de minder toeristische regio's. Wel hele mooie natuur, zoals bijv. de vulkaan El Teide, de kliffen van Los Gigantes etc.

7. Icecube

Icecube Actief lid

29 jun 2013
    152
    0
    16
    Eindhoven
    Ik lees even mee, ik zoek een betaalbaar appartement op Tenerife of Lanzarote in de herfstvakantie met onze kleine meis van 1,5..

Heeft er iemand website tips over het boeken via Duitse of Belgische aanbieders, dit kan soms schelen zegt men, omdat ze daar dan geen vakantie hebben wellicht. Maar ik ben de goeie sites nog niet tegengekomen ;)

8. Imrw

Imrw Bekend lid

1 jul 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL
    Lanzarote: paradise island geweest, top maar wel vrij ver van het strand en winkeltjes, gaat wel een gratis bus volgens mij. Wij gingen met de taxi voor een paar euro.

En afgelopen januari RIU paraiso geweest, vonden we super!!

9. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Gran canaria en Tenerife hebben t meeste te doen buiten je accommodatie.
    Fuerteventura waait t erg hard en is een saai eiland wel prachtige stranden en goede hotels.
    Lanzarote nooit geweest maar trekt me niet ivm zwarte stranden

10. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Je hebt op Lanzarote ook heel veel hele mooie lichte stranden. Vooral in het zuiden.

11. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Ik heb op Lanzarote gewoond en ik vind het daar zo mooi!!
    Hyde park lane in puerto del carmen is een leuk park.
    Puerto del Carmen heeft brede stranden, supermooie boulevard met heel veel restaurantjes, terrasjes en snuisterijwinkeltjes.
    Playa blanca ligt in het zuiden van Lanzarote en heeft idd 'gewoon' witte stranden. Playa blanca is minder druk en is iets 'volwassener'. We zijn net terug van 3 weken Corbeta Hotel. Appartementjes (oud en lelijk, geen aanrader) op een soort resort, met een supermooi zwembad dat wel.
    Als je Lanzarote zou kiezen (Tenerife ook trouwens) zou ik een huurautootje aanraden. Er is zoveel te zien en te doen op Lanzarote!
    Wat ik altijd erg leuk vind is de zondagsmarkt in Tequise, het hele dorp is markt, ruim, opgeruimd, mooi.
    Op Tenerife kan ik Villa Tagoro aanraden, mooie appartementen op een leuk parkje. (Wel verder van de boulevard, maar een taxi kost je 3a4 euro.

12. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    La Palma! Geweldig eiland! Er is daar een prachtige dierentuin die tegen een berghelling is gebouwd. Echt geweldig mooi! Je hebt daar ook een mooie boulevard. Voor de kids is het heel erg leuk om naar zo'n bananenplantage te gaan en/of een keer naar de vulkaan te gaan. Daar kun je gewoon om de krater heen lopen! Echt heel erg leuk.

Deel Deze Pagina