Ter oriëntatie zouden wij graag voor de zomervakantie van 2012 een leuke agriturismo/appartement in Italie zoeken. Wat belangrijk is dat we met onze 3 kleine kinderen in 1 (niet al te ouderwets en stoffig) appartement kunnen, het moet een zwembad hebben, liefst ook andere Nederlandse gezinnen en kinderen aanwezig, eten mogelijk op de locatie (ontbijt, pizza 's avonds etc) , speeltuintje. Op rij afstand van een vliegveld. Alvast bedankt voor de hulp!
Borgo di Coleoli in Palaia (ca 40 km van Pisa). Heel mooie agriturismo bovenop een heuvel. Er zijn twee mooie zwembaden een restaurant (met super!! eten) en een wijnbar, waar je 's avonds ook vaak pizza kan eten. Ontbijt was er ook prima en goedkoop. Heel veel Nederlanders waren er niet, maar wij waren sowieso in het voorseizoen dus wellicht dat er in de schoolvakantie meer zijn. Buiten de poort zat ook nog een pizzaria en op ca. 1 km zat een andere agriturismo waar je ook lekker kunt eten. Voor de rest zit er niks (op loopafstand in de buurt), maar dat is bij de meeste agriturismo's zo natuurlijk. Naast de Borgo zat ook Fattoria di Coleoli. Dat was volgens mij nog iets kindvriendelijker. We zijn er niet geweest maar toen we er langsliepen zag ik speeltoestellen, een zwembad en veel gras om op te spelen. Maar daar was ons meisje nog wat te jong voor. Het is dat wij graag elke vakantie ergens anders heen gaan, anders zouden we er nog zeker eens terug gaan. Ik weet niet meer zeker, maar volgens mij hadden we via Holland International geboekt bij D-reizen. Oja, wij zaten in een 2 kamer app met een mooi grasveldje voor de deur. Was heel ruim opgezet en voorzien van oventje, vaatwasser, fornuis etc. Het was heel schoon toen we aankwamen. Minpuntje was dat er maar 1 keer per week schoongemaakt werd. Er weinig voor een 4 sterren accomodatie. Maar alle spulen waren aanwezig om zelf ook wat te doen tussendoor.