Canarische eilanden maart/april

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Koraal82, 17 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.277
    1.440
    113
    Ik wil met mijn man en 2 kids graag naar de zon in de winter. Ik zat te denken aan de Canarische eilanden omdat het dichtbij is en als het goed is aangenaam warm.

We willen ergens in maart/april gaan. Is het dan echt warm genoeg om in bikini rond te lopen en om er te zwemmen? Wij willen graag een luxe hotel met een speeltuintje en kinderbad (we hebben een peuter (2 jaar en 7 mnd tegen die tijd) en een baby 7 mnd). Heeft iemand suggesties?

2. Lentedag

Lentedag Niet meer actief

Wij zijn een paar jaar terug naar Gran Canaria geweest half maart, maar toen hebben we echt niet zulk goed weer gehad; veel regen en wind, en als het droog was vond ik het echt nog te koud voor zomerkleding..
    Laat staan de zee, brr koud hoor.
    Aan de andere kant in november een keer geweest en toen was het 28 vol zon.
    Nee, die periode die jij noemt zou ik niet meer gaan.
    Maar je schrijft winter, maar volgens mij is maart april lente:)
    Succes met zoeken.

3. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Wij gaan half februari naar Gran Canaria dus ik kan het je pas daarna echt vertellen. Maar we zijn wel eerder in februari naar Lanzerote geweest en in januari naar Tenerife. Beide keren konden we wel een korte broek en tshirt aan en vonden het aangenaam warm. Zwemmen was alleen lekker in een verwarmd zwembad op het park.

4. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Bijna altijd goed weer. 1 tip let op bij de keus van je hotel of appartement dat het zwembad dat erbij zit verwarmd is. Anders zijn de zwembaden in die tijd al snel te koud voor kindjes.

5. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Wij zijn er heel vaak en er is echt niets over te zeggen. We hebben er in december heerlijk gezwommen, terwijl we er in april soms niet eens aan toe kwamen om te zwemmen door de kou.

6. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.700
    2.382
    113
    In principe zou het dan lekker warm moeten zijn, alhoewel je geen 30 graden moet verwachten natuurlijk. Je kunt pech hebben zoals Lentedag ooit, maar dat zijn uitzonderingen. Wij gaan al een aantal jaren in februari (maar ook al eens in januari en november geweest) en meestal is het zo tussen de 20 en 25 graden ongeveer. Prima om lekker in het zonnetje aan het zwembad te liggen maar een parrasolletje is regelmatig ook wel fijn voor wat schaduw. In de schaduw van een gebouw is het dan meestal niet zo lekker in je bikini. Soms heb je even wat bewolkter weer maar dan gaan we gewoon even lekker een wandeling over de boulevard maken ofzo. Vestje mee voor de zekerheid en gewoon ook even bedenken dat het in Nederland veel kouder is en iedereen een winterjas aan heeft ;) In maart of april zal de gemiddelde temperatuur net weer wat hoger zijn.

En inderdaad, zoals al gezegd: let er op dat je een hotel/apartement hebt met een verwarmd zwembad want dat heb je in die tijd van het jaar echt nodig. Wij gaan over 3 weken :) voor de vijfde keer naar hotel Isabel Family op Tenerife.

7. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.277
    1.440
    113
    @nijn37; dat appartement had ik ook op het oog! Ik neem aan dat die goed is bevallen aangezien je voor de 5e x gaat.

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.804
    5.941
    113
    Vrouw
    2 jaar geleden op GranCanaria geweest, 13 april, 2 weken.
    Was prachtig weer, met enkele behoorlijk warme dagen ��

9. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.700
    2.382
    113
    Ja, het bevalt ons zeker goed. Wij hebben altijd een bungalow, dan kun je zo naar buiten lopen en heb je een klein tuintje. Wel een tip: vraag om begane grond want er zijn bungalows waarvoor je een trap op moet om er te komen. Niet fijn met 2 kleine kinderen. Je zult in reviews waarschijnlijk nog wel eens tegenkomen dat men vindt dat de bungalows/appartementen opgeknapt moeten worden. Het mag inmiddels wel wat moderner ja, maar ze zijn echt netjes en superschoon! Misschien soms wat mankementjes maar echte mankementen worden wel snel verholpen mocht dat eens gebeuren. En wij zien (doordat we er al een aantal jaren komen) dat ze echt bezig zijn om veel zaken te vernieuwen. Ze kunnen ook niet alles ineens natuurlijk. Volgens mij heb ik ook ergens gelezen dat ze inmiddels ook de inrichting van de appartementen aan het vernieuwen zijn.

Het complex is opgezet als een soort dorpje met allemaal leuke straatjes. Het is wel groot, maar komt zo toch wat minder massaal over.

Verder is voor ons een heel groot pluspunt dat het zwembad echt goed verwarmd is (dat is echt nodig als je in de winter gaat). Wij boeken altijd halfpension. We vinden het buffet goed, met veel keus. De kinderen vinden het geweldig om zelf eten uit te zoeken en er is altijd wel iets wat ze lusten. Je kunt ook all inclusive boeken of alleen ontbijt of logies. Je kunt koken in de appartementen maar er zijn maar twee kookplaten en de keukeninventaris is wel redelijk minimaal. Er is trouwens een magnetron (een eenvoudige dat wel) aanwezig, wat handig kan zijn met een kleintje.

Wij hebben de eerste keren een pakketreis geboekt, maar vorig jaar en dit jaar gewoon direct bij het hotel en dan vliegen met Ryanair vanaf Weeze. Dat was goedkoper, maar ligt er natuurlijk wel aan waar je woont. We nemen op het vliegveld dan zelf een taxi. Het is zo'n 10 minuutjes rijden en kost dan ong. 25 Euro. Overigens zijn we een keer met de bus van de reisorganisatie geweest toen we nog ee pakketreis hadden en dat duurde echt veel langer. Eerst wachten tot iedereen er is en dan ligt het wat verder op de route en ben je een van de laatsten die afgezet wordt: we waren denk ik ruim een uur verder. Als je dan weet dat je er in 10 minuten kunt zijn....

Vanaf het hotel loop je in hooguit 10 minuutjes naar de boulevard. De ene kant op naar het nieuwere deel del Duque en de andere kant op naar het oudere deel Fanabe en dan kun je ook doorlopen naar Playa de las Americas.

Het personeel is echt supervriendelijk. Ik kan het je echt aanraden.

10. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij zijn ooit eind februari/begin maart naar Gran Canaria geweest. We zaten in het noorden en hebben een paar hele warm dagen en een paar frissere gehad. In het zuiden was het wel de hele week warm en zonnig.

We zijn ook een paar keer in de kerstvakantie naar Lanzarote geweest. Ook wisselend weer, meestal wel een paar mindere dagen maar ook een paar heerlijke warme dagen. In zee zwemmen was wel koud, een verwarmd zwembad is wel te doen, als je uit de wind kunt zwemmen. Het waait er vaak wel behoorlijk.

Deze februari gaan we weer, ben benieuwd, maar ik hou gewoon rekening met wisselend weer dat hoe dan ook beter is dan in NL.

Liefde10 vindt dit leuk.
  11. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wij plannen ook een trip naar de Canarische eilanden eind april. Ben nog volop op zoek naar tips over welk eiland, welk hotel en welke excursies, dus ik lees mee :)

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij hebben vorige week geboekt (na héél lang zoeken) op Lanzarote. Bij de hotelketen rechtstreeks geboekt en via Transavia een vlucht.
    Transfer vliegveld/hotel moeten we zelf dus nog regelen, maar even kijken wat we doen: Auto gelijk voor een week vanaf het vliegveld of een taxi. We zitten niet zo ver weg, (daar heb ik wel op gelet) dus dat is prima te doen. Ook schijnen de wegen etc heel goed te zijn op Lanzarote.

Wij gaan trouwens wel begin mei ;) net iets later. Maar nog steeds te vroeg (vond ik) voor Mallorca of Ibiza ofzo.

13. Imrw

Imrw Bekend lid

1 jul 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL
    Wij zijn 5 jaar achter elkaar geweest in dec/jan. Elk jaar mooi weer en sowieso in het (verwarmde) zwembad geweest. Afgelopen jaar was wel het minste jaar tot nu toe. Maar 2 dagen echt in het zwembad gekund. Wij gaan nu eind febr naar gran canaria. Parque christobal.
    Hou nu het weer al bij van playa del ingles, ziet er tot nu toe top uit :)

14. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

In december ook een keer geweest, toen was het 25 graden!

Dus is april mei heb je zeker mooi weer hoor.

15. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Grappig, wij zijn daar ook geweest! Was super!

16. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.700
    2.382
    113
    Ja he! Wij zijn hard aan het aftellen. Over 3 weken zitten we lekker in het restaurant te ontbijten met lekkere broodjes, pannenkoekjes etc ... over 3 weken liggen we lekker aan/in het zwembad.... Dat soort voorpret :D En juist omdat we er al vaker geweest zijn, zie je dat dan ook helemaal voor je :)

En ook het weer vast in de gaten houden ook al weet je dat dat helemaal geen zin heeft want het weer van nu zegt tenslotte niets over het weer over 3 weken. Maar toch... Nu is het in ieder geval goed, haha.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij zijn 10 jaar geleden naar Tenerife geweest, het zuiden van het eiland, was toen 27 graden overdag en in de avond koelde het af naar 20 graden. Heerlijk!

Deel Deze Pagina