Harde buiken en waar is de grens?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Roos911, 8 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos911

Roos911 Lid

18 apr 2016
    85
    7
    8
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 22.5 zwanger en iedere nacht/s ochtend vroeg veel last van harde buiken sinds twee weken. M'n buik blijft zo dik een uur hard en slaap er slecht van. Heb nu twee keer afgelopen week gehad dat m'n harde buik ook best pijnlijk was en begon enorm te bibberen en klappertanden. Over de vermoeidheid maar niet te spreken... Wat zouden jullie met deze klachten doen? Toch even de vk bellen omdat m'n harde buiken ook af en toe pijnlijk kunnen zijn?
    In m'n omgeving wordt gezegd dat ik toch wat rustiger aan moet gaan doen. Heb fysiek best zwaar werk in de zorg.
    Maar wat vind ik het lastig om me grens aan te geven en daar niet over heen te gaan. Dan denk ik ik ben nog maar 23 weken en tja je bent niet ziek... Hebben jullie ook moeite met rustig aan doen? En wanneer neem je nou een stap terug..
    Geen idee wat ik precies met dit bericht wil bereiken, maar wilde het in ieder geval even van me afschrijven en misschien wat advies erdoor krijgen of ervaring verhalen van anderen 😃

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Harde buiken op dat termijn in die heftigheid vind ik absoluut een reden om vandaag nog je verloskundige te bellen.

Mij is verteld dat wanneer een harde buik pijn doet en je nog niet mag bevallen je moet bellen.

Plus dat je naar je lijf moet luisteren. Inderdaad zwanger zijn is geen ziekte of aandoening, maar vraagt wel onwijs veel van je lichaam. Als je nu door blijft buffelen dan loop je gewoon bepaalde risico's die je niet moet willen lopen.
    Overleg met je verloskundige wat je in deze kwestie het beste kan doen.

Succes meis!

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Oh en ik vond en vind het ook wel moeilijk om toe te geven dat ik minder kan en meer rust nodig ben.
    Maar dat kleine ventje in mn buik is mij zoveel meer waard dan al het andere. Dus voor je kindje moet je echt die rust gaan nemen.

Ik ben al gestopt met werken voor ik zwanger werd. Anders was ik wss met 10 weken al behoorlijk terug gegaan in uren en vanaf 20 weken gestopt. Mijn lichaam heeft het enorm zwaar met zwanger zijn en ik weiger mezelf constant over de grens te duwen. Daar heb je later alleen maar ellende mee.

4. Pasta

Pasta Fanatiek lid

12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    Je vk bellen kan geen kwaad.
    Daar zijn ze voor he! Vergeet dat niet.
    Ook om je gerust te stellen.
    Dus bel!!!

5. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik zou als ik jou was de vk even bellen. Het hoeft niks te betekenen, ik had bij mijn laatste zwangerschap al vanaf 13 weken harde buiken en op het hoogtepunt meer dan 75 per dag. Wel zul je echt een stapje terug moeten doen en rust nemen

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou even je verloskundige bellen, en voor jezelf goed onthouden; DIT is je teken dat je rustiger aan moet doen. HArde buiken op jouw termijn zijn niet goed, dat is een teken dat je te veel hooi op je vork neemt. Zwanger zijn is niet ziek, dat klopt, maar elk lichaam is anders. Je bent nu kei hard een baby aan het bouwen en dan kan niet elke vrouw werken tot 34-36 weken. Dat is wel confronterend als je dat blijkbaar niet kan ( Want ik moest bij 18 weken al ernstig minderen ) maar het is wel het beste voor jou en je kindje.

Je hebt bovendien een termijn waarbij ze niets kunnen doen als je harde buiken doorzetten in weeen. Je kindje is pas vanaf 23.6 weken levensvatbaar en dan heb je nog heel slechte prognose. Dus echt; denk aan jullie zelf!

7. Roos911

Roos911 Lid

18 apr 2016
    85
    7
    8
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal voor jullie reactie!!
    Ik heb de verloskundige gebeld. Ze zegt dat ik echt een stap terug moet gaan doen op m'n werk en voor de zekerheid mn urine laten controleren op een blaasontsteking.

8. Logan

Logan Niet meer actief

Goed dat je gebeld hebt! Harde buiken mogen echt (nog) geen pijn doen. Lekker rustig aan gaan doen, je lichaam heeft het nodig. Je bent inderdaad niet ziek maar zwanger zijn is wel iets waar je lichaam energie voor nodig heeft.

Deel Deze Pagina