staat hier ergens n overzichtje met hoeveel weken je de VK moet bellen en de verdere dingetjes die gaan komen als je eenmaal zwanger bent? zoals bloedtestjes enzo?
Je kan al bellen hoor. Ik heb bij 5 weken gebeld en bij bijna 10 weken de eerste afspraak gehad. Bij de VK kreeg ik een formulier om bloed te prikken bij het ziekenhuis. Gelijk gedaan. De VK meet je bleoddruk en ze heeft ook m'n ijzer gecontroleerd. De echo heb ik met 11 weken. Die afspraak werd na het VK bezoek gemaakt. Succes!
Idd, je kan gewoon in het telefoonboek of de gouden gids een verloskundigenpraktijk bij jou in de buurt opzoeken, en bellen. Dan vragen ze wanneer de eerste dag van je laatste menstruatie was, om te berekenen hoe ver je bent, en maken ze een afspraak met je voor het eerste bezoek. Zij geven je alle informatie die je nodig hebt!
Ik heb volgens mij met een week of 10 gebeld kan ook iets later zijn geweest. Maar ik geloof dat ik iets te laat was, volgens mij hadden ze liever gehad dat ik eerder had gebeld. Dit vooral ivm de termijn echo, die nu snel gepland moest worden. Mijn eerste bezoek was dan ook de echo met bijna 12 weken zwangerschap, toen meteen bloed geprikt en pas met 16 weken intake gehad. Beetje andere volgorde dus. Dus ik raad je aan iig voor de 10 weken te bellen. En idd nummer staat wel in het telefoonboek of de goudengids.
gewoon bellen. Per praktijk hebben ze een ander beleid. De een wil je bij 8 weken voor een intake zien. De ander voor het eerst na een termijn echo bij 12 weken