Wat doen jullie met smet plekjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door oleander1986, 23 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Mijn baby is lichamelijk zo welvarend zal ik maar netjes zeggen dat hij tussen zijn onderkinnen, liezen en de plooien in de bovenbenen smet plekjes heeft. Nou is het hier ook altijd heel warm, dat helpt natuurlijk ook niet.
    Doen jullie er wat aan? (als je baby het al had/heeft) bijv. olie of juist poeder om het droog te houden? Of gewoon af en toe met een vochtig doekje? Gaat echt heel snel vies ruiken als ik er niks aan doet nmnlk. Doe nu af en toe met een vochtig doekje en dan nadrogen, helpt poeder of olie om het tegen te gaan?

2. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Maizena gebruiken

3. oleander1986

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Echt? Ok, zal het eens proberen... thnx!

4. adi

adi Niet meer actief

Ons hebben ze in het ziekenhuis geleerd om vooral NIKS op te smeren, omdat je de smet alleen erger maakt met vocht of met vet.

Het beste is om de plekjes meerdere malen per dag schoon en droog te deppen met een gaasje of de hydrofiel doekje. Evt. zacht blazen om het te laten drogen. Meer niet.

5. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Sudocrem

Maïzena kan ook, maar pas op dat de kleine dan niet per ongeluk wat inademt.

6. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Het enige dat je (denk ik) kunt doen is het goed schoonmaken en droog houden. Ik zou gewoon water gebruiken en verder niets van zeep of olie. Dat kan misschien irriteren? En kleding van katoen, dat neemt goed vocht op. Het is maar een periode, het verdwijnt vanzelf weer hoor!

7. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik gebruikte altijd sudocreme en de plekjes verdwenen heeeeel snel weer .

8. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hier net zo. Als ik het er bijv. 's morgens opsmeerde was het 's middags gewoon al zo goed als over.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik droogde hem vaak even met een hydrofiel. En als de plekken echt erg rood waren, dan gebruikte ik sudo. Dat mag alleen niet als de plekken open zijn. Dan is het een kwestie van goed drooghouden.

10. redchevy

redchevy Actief lid

23 aug 2010
    199
    0
    0
    zuidholland
    hier ook sudocreme...was het binnen een dag weg

11. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Sucocreme werkte bij ons niet, talkpoeder wel.

12. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Goed schoon en vooral droog maken en heel dun sudo erop, dat werkt hier super.

13. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

hier talkpoeder, binnen een dag weg, bepanthen of sudo werd het hier alleen maar erger door..

14. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Mijn mannetje is ook nogal 'welvarend' en na het badje moet ik goed alle plooitjes droogdeppen met een hydrofiele doek, anders komen er ook smetplekjes.
    ik gebruik sudocreme, binnen een dag is het dan weer weg.

15. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad
    Ons mannetje had het ook in zijn nek, wij gebruiken ook talkpoeder. Van bepanthene werd het alleen maar erger.

16. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hier ook sudocreme maar dan maar heel dun.

En als het alleen maar wat "rozer" ziet doe ik er niets aan. Als het echt rood is dan wel.
    In de gaten houden of het geen schimmeltje is... want dan helpen sudo of al die andere huismiddeltjes niet.
    Maar het verschil zien tussen een smetplekje en een schimmeltje is (voor een leek) wat lastiger te onderscheiden.

17. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    En vooral droog deppen en niet wrijven.

18. oleander1986

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ok thanks allemaal voor de reacties! Denk dat ik maar een potje sudo aanschaf. En ja, ik droog het altijd al voorzichtig af na het badderen.

19. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Toen ze nog heel klein was hebben wij haar een tijd "nagedroogd" na het badje met een warme fohn ;) Natuurlijk heel voorzichtig, niet heet en altijd met je hand ertussen om te voelen hoe warm het werd. Heel fijn dat je dan niet zo hoeft te wrijven/deppen en het wordt ook nog eens nog droger. En ze vond het ook heel fijn, ging er echt voor liggen :)
    Smetjes heeft ze nooit gehad, wel plooitjes waar wat huidsmeer in bleef zitten die lastig schoon werden. Ik smeerde er dan eerst wat olie op om het huidsmeer in op te lossen, met een watje, en daarna met een vochtig (warm) watje kreeg ik het dan zo schoon. Er bleef dan wel wat olie achter, maar dat zag ik als voordeel omdat het plekje dan ieg niet vochtig bleef maar wat vettig.

20. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    sudo of zinkzalf werkt hier super dan is het binnen een dag over. Kan echt heel vies stinken die plekjes en ze ontstaan zo snel!

Deel Deze Pagina