Even van mij af praten. Hebben jullie dat nou ook dat iedereen om je heen na een half jaar van de pil af te zijn al zwanger worden/zijn. Veel meiden uit onze vriendengroep zijn nu AL zwanger. Snap er niks van, bij ons wilt het gewoon na 10 maanden nog steeds niet lukken. . Ik gun het iedereen, maar bij ons lukt het gewoon niet. Kent iemand dit gevoel :
Ja hoor, heeeeeeel herkenbaar. Soms moet ik even een traantje wegpinken omdat het me te veel wordt. Mag morgen weer op kraamvisite....
Ik herken je gevoel! Ze zeggen niet voor niks dat geduld een schone zaak is maar ik begin idd na 10maanden en 10rondes steeds onzekerder te worden. En idd het lijkt wel alsof iedereen opeens tegelijk zwanger is maar dat kan natuurlijk ook komen omdat je er veel mee bezig bent. Liefs
Ik zie ook heel veel dames om mij heen zwanger worden.. Ik ben erg blij voor ze en hoop dat ik ook een keer zwanger mag worden.. Ik blijf bidden en geef de hoop niet op. Maar het kan ook zo zijn dat het helemaal niet lukt, daar moeten we ook op voorbereid zijn.. Momenteel is het aller aller belangrijkste onze eigen gezondheid, want zonder dat is het leven ook niks..
JAAAAA dat gevoel ken ik ook! Alleen hetgene wat we vaak vergeten is dat de ander wel 2 x zolang er over gedaan kunnen hebben dan wij.
Heel herkenbaar, wij zijn nu 20 maanden bezig. En iedereen in onze omgeving raakt zwanger en sommige hebben zelfs al een kindje op de wereld gezet.
zo herkenbaar. Ik ben al 2 jaar pil af, maar eigenlijk nu pas begonnen. Ik dacht altijd: ooo zwanger worden doe je zo. Want ze roepen altijd, pas op met die pil als je er eentje vergeet..... Waarom gaat het als je het ECHT wilt niet zo snel? Gisteren kwam mijn nicht aan met de mededeling dat ze elf weken zwanger is. Ik heb een traantje weggepinkt. Ik had het zo gehoopt gisteren maar die *duivels* kwamen echt opzetten.... zucht.
Mijn vriend wíl nog niet eens kinderen,ik kan wachten tot ik een ons weeg. En in mijn omgeving krijgt dus iedereen kinderen en ik kan zo 4 mensen opnoemen waar het in de eerste ronde al lukte! Eerlijk gezegd ben ik stikjaloers..
hee herkenbaar hoor, je gunt het de anderen zo erg maar je wil zelf ook zo graag. Het lijkt zo oneerlijk als het niet zo snel lukt.
Oooooooh jaaaaa.........dat gevoel herken ik uit duizenden! Iedereen lijkt inenen zwanger, overal zie je baby's etcetc. Jaloezie alom! Zal ongetwijfeld komen omdat je er zoveel mee bezig bent en daarnaast weet je niet de situatie van die mensen. Misschien hebben hun er wel heel lang over gedaan en tja er zijn altijd mensen bij wie het heel snel gaat. Verstandelijk gezien kun je het zo relativeren, maar gevoelsmatig doet het zoveel verdriet! Hopelijk is ons geluk ook met ons en mogen we snel zwanger worden zodat iedereen zo naar ons kijkt! Wij zitten in ronde 6! Heb net mijn vruchtbare periode gehad en t borrelt flink onderin mijn buik. Spannend!
o ja zeer herkenbaar al die verhalen.en ook dat wachten dat zo vreselijk lang duurt.en je begint te denken dat je iets mankeert ofzo.en zeker de jaloezie die je niet wil laten merken en de vragen van familie/bekenden of je nog geen kinderen wil ofzo omdat je al poosje getrouwd bent.aarghhh zeer moeilijk allemaal.maar ja afwachten en bidden op een wonder.veel sterkte iedereen en succes. groetjes
hier ook zeer herkenbaar. 1 x prikken en raak! waarom wij dan niet? wij zijn al langer bezig, dus dan horen wij toch eerder zwanger te zijn? zo denk ik dan.. helaas werkt dat niet zo.. maarja de moed niet opgeven en lekker door klussen komt vast een x goed!
Hier nog iemand die het allemaal veel herkent. Ben nu al 1 jaar en 7 maanden bezig. Zie en hoor in mijn omgeving velen die zwanger raken na een paar rondes. Dan denk ik vaak "waarom wij nou niet?" helemaal omdat er niets aan de hand is en alles oke is met mij en mijn man, ze zien niet in waarom wij niet zwanger raken. Ik gun het echt iedereen en ben altijd erg blij voor degenen die zwanger zijn. Maar vaak heb ik even een jaloers moment, maar die sla ik gauw weg. Het heeft zo moeten zijn denk ik meiden, ons tijd is nog niet gekomen. Gelukkig kan ik er goed met mijn man over praten en peppen we elkaar vaak op, dat het op een dag heus wel zal lukken. *zucht* Maar die irritante vragen als "nog niet toe aan een baby?" wanneer gaan jullie meehelpen aan de stamboom?" kan ik echt niet tegen soms. GRRR alsof we baby's kunnen toveren, god was het maar zo makkelijk. Maar we blijven nog steeds moed houden, we blijven doorklussen, we houden het leuk. Komt allemaal wel goed
Heeel herkenbaar! Bij sommige mensen lijkt het echt of ze baby's toveren! Ik heb ook wel eens een traantje weggepinkt hoor! Wil heel erg blij zijn voor ze, maar het lukt niet altijd (dat laat ik natuurlijk niet merken). Wij zitten nu in de 21e maand. Ik probeer me elke keer weer op te laden en meestal gaat het goed! De gyn heeft gezegd dat ongeveer 70% na een mk binnen een jaar weer (goed) zwanger is. Wij hopen dat we dan nu wel eens bij het grootste percentage horen! Liefs Olivia
hier hetzelfde probleem. Ik heb er erg veel moeite mee om blij te zijn voor een ander. Voel mezelf heel schuldig, maar het wachten duurt zo lang. We hebben al een kindje, maar ik zou haar zo graag grote zus maken. Mensen hebben geen idee hoe gezegend ze zijn als het in 1 keer lukt. Dus ik herken je probleem maar al te goed...
hier ook herkenning, ook al hebben we al en kindje hier lijkt iedereen wel een 2 e te krijgen nog voor de oudste al 2 jaar is in sommige gevallen! Wij zijn bijna een jaar bezig nu voor een 2 e en soms zakt me de hoop in me schoenen........ga nu 3 jaar leeftijds verschil al niet meer halen.........
Zooo herkenbaar. Gisteren weer. Kijk, sokken met de opdruk: de liefste opa. Goh jullie moeten er maar voor zorgen dat papa ze kan dragen. HUH WIJ? nou mensen...WIJ waren kwaad op deze opmerking. Pff al ze het zo goed beter weet. Ook de opmerking, goh wat leuk dat je nichtje zwanger is kan je daar lekker oefenen enzo. Echt als de tijd komt dat ik zwanger ben vertellen we ze echt dat het KUT opmerkingen zijn en hoe pijn ze wel niet doen!
Au, dat zijn pijnlijke opmerkingen! Kan me voorstellen dat je dat pijn doet. Wij zijn naar onze ouders open geweest omdat we nu de MMM in gaan. Gelukkig leven ze heel erg mee. Maar ik pink regelmatig een traantje weg als er iemand zwanger is. Er lijkt geen eind te komen aan de babyboom in onze omgeving...
heel herkenbaar. in een maand krijg ik de volgende te horen : zus van mijn vriend zwanger mijn vriendin zwanger de vrouw van mijn broer zwanger. uurgh... natuurlijk heel blij voor ze.. maar ik loop er lekker achteraan.. nou is het wel zo dat ik net van de pil af bent, en het mij zeer waarschijnlijk lang gaat duren, en ik zie ze dan allemaal lekker bezig zijn met hun zwangerschap, en zal zeer waarschijnlijk op de feiten gedrukt worden dat ik nog niet aan de beurt ben. geduld hebben
Ja het is zeker erg moeilijk... Mijn voorgaande cycli waren 34 en toen 30 dagen. Ik meende ook zeker een eisprong te hebben gevoeld maar de afgelopen cyclus...ho maar. Zat ook weer op een lousy 39 dagen, maar eigenlijk was ik al lang blij dat iko ongesteld werd! Zou het ontpillen zijn? Ik bloed veel minder dan tijdens de pil. Ik heb geen idee. Mensen zijn zo hard en steken zo hun neus in zaken die hen geen bal aangaan. Zelfs mijn moeder, die pas na 11 jaar zwanger raakte van mij, lijkt die tijd totaal te zijn vergeten en hoe al die opmerkingen destijds voor haar voelden. Die deelt mij nu doodleuk mee wie er allemaal zwanger zijn. Oke ze weet niet dat we bezig zijn, maar als ik in haar schoenen stond, zou ik dat er toch wel bij incalculeren! Heerlijk zo'n forum als dit. Meiden, we staan er toch niet alleen voor, dat zie je hier wel. Laten we lekker elkaar hier de kans geven om ons ei kwijt te kunnen...als we dat uberhaupt al een hebben! Liefs, Dreamer