Tijdens mijn zwangerschap heb ik een verschrikkelijk heftige en vervelende candida-infectie gehad, ik zal jullie de details besparen. Ik ben er echter al tig keer voor bij de huisarts geweest tijdens de zwangerschap (steeds medicatie gekregen, aangezien de klachten zo ernstig waren) en zij vertelde me dat het door de hormomen kwam. Na de zwangerschap zou het vanzelf overgaan. Momenteel heb ik (volgens mij en ik weet het behoorlijk zeker) nog steeds een klein beetje een infectie en dat terwijl ik nu 7 maanden verder ben? Ik wil echter niet weer aan de AB (met risico dat een ander beestje de kop op steekt, heb dat al iets te vaak gehad). Wat zouden jullie doen? Afwachten tot het vanzelf verdwijnt of toch weer medicatie vragen?
@Inky: Het gaat over een schimmelinfectie. Ik heb het een tijd geleden (voor mijn zwangerschap) ook gehad. Ik heb me door laten verwijzen naar de gyn. Hij schrijft ook andere medicijnen uit en sindsdien is het over.
ow oke. lijkt me idd erg lastig als het steeds terug komt. Ik heb er nog nooit last van gehad maar mss is een onderzoek door de gyn. wel verstandig.
Hoi Mama van Hind, Ik ken je probleem; Ik vond dat hele candida nog erger dan de hele bevalling! Heb er uiteindelijk volgens mij geen Antibiotica voor gehad, maar deed om de 3 dagen een vaginale pil in. Echt abnormaal zoveel last ik ervan heb gehad. Bij de apotheek keken ze me al vreemd aan als ik weer aankwam omdat ik toch al 3 kuren had meegehad. Nee dat is ook 1 van de angsten die ik heb dat dit weer deze zwangerschap kan gaan gebeuren. Ik heb normaal al best wel wat afscheiding, maar dit was buiten proporties en tot huilens toe! Op een gegeven moment had ik zelfs een vorm van die schimmel achter in m'n keel zitten waar we achter kwamen toen ik ontzettende keelpijn had die niet wegging. Ik houd het nu ook angstvallig in de gaten. Bij ons 1e kind heb ik hier gelukkig geen last van gehad en bij de 2e dus wel. De 1e was een jongen en de 2e een meisje dus door die symptonen dachten wij al dat het een meisje zou zijn omdat de zwangerschap anders liep, maar dit hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Ik heb Molkosan gebruikt, vaginale douches en yoghurt gegeten in alle draaistanden maar niets hielp. Na de bevalling was ik er wel vanaf, dus ik denk dat jij je ook geen zorgen moet gaan maken!!! Daphne; zou jij kunnen vertellen hoe het middel heet wat jouw gyn voor had geschreven? Mocht het namelijk toch weer mis gaan, dan kan ik dat wellicht ook aandragen en dat zou echt een oplossing kunnen zijn, maar ik hoop natuurlijk dat het ditmaal rustig blijft daar! Iemand ook enig idee waardoor je dit krijgt?
OW sorry dat ik niet had gezegd wat candida was. Maar inderdaad, het is een schimmel, bij mij was het dus alleen vaginaal. Mij is verteld dat het tijdens de zwangerschap wat erger kon zijn. Wat erger is dus een eufemisme, ze dachten op een gegeven moment dat ik een hoge vliesscheur had omdat ik zoveel afscheiding had. (Evil omdat het zo rot was, ik heb er wat om afgejankt). Anyway, ik heb dus ook van allerlei kuren gehad, AB en weet ik wat meer. Alle tips van ondergoed, niet met zeep wassen etc deed ik allang. Gelukkig is het extreme er wel af, maar het gaat niet echt weg. Maar ik wacht het nog maar wel eventjes af. P.S. Yoghurts die draaien, doen niet echt bijzondere dingen. Het is alleen de manier waarop de molekuul is opgebouwd. Stand- en roeryoghurt is zelfs alleen verschillend omdat de ene yoghurt nog een keertje wordt omgeroerd en de andere niet. Yoghurts heb ik dus niet gegeten. 8) P.S. 2 (Ik vergeet nog steeds van alles na mijn zwangerschap ) Blijkbaar heeft het te maken met verminderde weerstand.