Hai, Ff een vraagje; Ik heb in de 3e week van mn zwangerschap (wist dit toen nog niet) 2 ibuprofen geslikt. Hoeveel kwaad kan dit? (k heb met mn domme kop de bijsluiter weggegooid). Ik hoop dat iemand mij hier bij kan helpen.?
In de eerste paar weken kan het geen kwaad. maar nu je verder bent, mag je ze niet meer slikken. Je kindje krijgt nu nl die stoffen ook binnen via de placenta (en met 3wkn nog niet)
En bovendien is ibuprofen een spierontspanner (en je baarmoeder is ook een spier)! Dus: nu niet meer nemen, een paracetamol mag je wel nemen. Groetjes!
Dat dacht ik ook altjid, samen met nog heeeel veel andere mensen! Maar de dokter heeft mij inderdaad laatst ook gezegd dat dat dus niet waar is! Weet niet meer wie me dat ooit heeft verteld, maar er zijn echt heel veel mensen die dat denken...... Marian
ibuprofen schijnt invloed te hebben op de bloedstolling, net als echte aspirine. Ik weet dat je het niet mag hebben tijdens de zwangerschap, maar of dat nou om die bloedstolling gaat weet ik niet.
Bij mijn eerste zwangerschap kwam ik er pas achter toen ik 6 weken zwanger was. Voor die tijd had ik heel, lees megeveel, ibuprofen geslikt. Wel 2-3 maal de normale dosering omdat ik ontzettende kiespijn had. Toen ik er dus achter kwam dat ik zwanger was (was onverwacht) was ik 6 weken ver. Maakte me toen enorme angst om de baby, want zoveel pillen kon nooit goed zijn. Maar wonder boven wonder was de baby keigezond Het word afgeraden omdat het een miskraam kan opwekken etc.... Maar dat geld dus niet bij iedereen. Maar ik zou als je eenmaal weet dat je zwanger bent ze niet meer nemen en gewoon paracetamol nemen.
Naproxen is ook geen spierontspanner. Naproxen is tevens als ibuprofen een NSAID (Niet-steroïde anti-inflammatoire geneesmiddel) is een groep pijnstiller. Een voorbeeld van spierverslappers is diazepam (valium). Zo hé en dit op een zwangerschapsforum.
Nou ja, t maakt voor de rest voor mij ook niet uit. Ben nu wel uit de gevarenzone áls ik er al in had gezeten. Al die namen van die pillen pff
Echt, ik denk al jaren dat Ibuprofen een spierontspanner is!! Wat ontzettend stom. Waarin verschilt Ibuprofen eigenlijk van Paracetamol? Paracetamol helpt bij mij niet altijd tegen hoofdpijn namelijk, en ik dacht dat Iboprofen wel hielp omdat ik meestal een soort spanningshoofdpijn vanuit mijn nek heb, en dat die Ibuprofen dat ontspande waardoor de hoofdpijn ook wegging. I'm so misguided! Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de twee? Alvast bedankt! Dominique
Ibuprofen heeft ook een ontstekkingsremmende functie....net als naproxen en nog een aantal wat tot dit soort pijnstillers behoord.
heb in mijn zwangerschap met 5 weken ook hele tijd pijnstillers geslikt omdat ik een ongeluk had gehad... en me beide benen helemaal open lagen... wist ook niet dat ik zwanger was.. had ook rontgefoto gekregen 3 stuks... maar verlos zei dat het dan nog niet zoveel uitmaakte... GELUKKIG!!